Vypité sudy piva, hektolitry vína a téměř půl miliardy zabitých nepřátel. Warhorse Studios odhalilo fascinující statistiky hráčského chování ve své úspěšné hře.
Pokud jste si někdy mysleli, že středověká šlechta uměla pořádně popíjet a řádit, počkejte, až uvidíte, co dokážou hráči Kingdom Come: Deliverance 2. Pražské studio Warhorse při příležitosti oznámení o třech milionech prodaných kopií zveřejnilo infografiku plnou překvapivých čísel, která ukazuje, že virtuální Jindřich ze Skalice by konkuroval i nejhorším morům a epidemiím v historii.

Válčení, plnění úkolů a historická atmosféra z českých zemí. To je KCD2. Foto: Se souhlasem Warhorse Studios
Středověká párty: Alkohol teče proudem
Virtuální hospody v Kingdom Come: Deliverance 2 rozhodně nestrádají nedostatkem zákazníků. Za pouhé tři měsíce od vydání hry hráči kolektivně vypili neuvěřitelných 24,6 milionů piv a k tomu přidali ještě 31,2 milionů pohárů vína. Vypadá to, že virtuální středověcí Češi dávají přednost vínu před pivem!

Foto: Se souhlasem Warhorse Studios
Co je ale ještě působivější, hráči strávili „pod vlivem“ alkoholu astronomických 387 milionů hodin. To je více než 44 tisíc let opileckého potácení se po středověkých Čechách. Jelikož alkohol a násilí často chodí ruku v ruce, není překvapením, že během opilosti stihli poslat na onen svět více než 4 miliony nepřátel.
Zatímco v reálném světě by takové množství alkoholu vedlo k neschopnosti fungovat, ve hře dodává opilost hráčům unikátní herní mechaniky. A jelikož jde o KDC2, někdy dokonce výhody v soubojích.
Jindřich ze Skalice: Horší než černá smrt
Jindřich ze Skalice by svým řáděním snadno překonal i pověstnou morovou epidemii. Dle zveřejněných statistik mají Jindřichové (všichni hráči dohromady) na svědomí neuvěřitelných 489,1 milionu lidských životů.

Foto: Se souhlasem Warhorse Studios
Jen malé srovnání: černá smrt, jedna z nejhorších epidemií v dějinách lidstva, zahubila v Evropě 25 až 50 milionů lidí. Jindřich je tedy oficiálně téměř desetkrát horší než první morová rána! Za tři měsíce je to slušný výkon.
Ze statistik také vyplývá, že nejoblíbenější vražednou zbraní je dlouhý meč, kterým bylo zabito 207 milionů obětí. Na druhém místě se umístil klasický meč (102 milionů) a na třetím dýka (40 milionů).
Mistr lukostřelby a nezdolný hazardní hráč
V Kingdom Come: Deliverance 2 není Jindřich smrtící pouze na blízko. Infografika odhaluje, že při střelbě na dálku dávají hráči jasně přednost kuši s 29,1 miliony zásahů. Následuje luk s 19,8 miliony a pistole se 6,2 miliony.
Statistika o 1 ze 7 zásahů na dálku končících headshoty je fascinující. Vzhledem k tomu, jak obtížné je ve hře ovládat lukostřelbu, to ukazuje, že se komunita v tomto pokračování výrazně zlepšila. Změny v ovládání zjevně výrazně pomohly.

Foto: Se souhlasem Warhorse Studios
Kromě bojových schopností se Jindřich projevuje také jako zdatný hazardní hráč – v oblíbených kostkách vítězí v 67 % případů. Otázkou zůstává, zda za tím stojí mimořádné štěstí, nebo spíše nějaké ty podvody.
Ignác zůstává nedoceněn, i přes jeho moudrost
Mezi všemi těmi krvavými statistikami se objevuje i jeden melancholický detail – čas strávený konverzací s moudrým Ignácem je podle infografiky nedostatečný. Tato postava, která hráčům nabízí cenné rady a filozofické postřehy, zůstává bohužel ve stínu alkoholu a násilí.
Je to trochu smutný odraz dnešní společnosti. I ve virtuálním světě dáváme přednost okamžitému uspokojení z akce před moudrými rozhovory a reflexí. Ignác přitom patří mezi nejlépe napsané postavy ve hře.

Foto: Se souhlasem Warhorse Studios
Vývojáři byli sami překvapeni některými čísly. Velkým překvapením byl fakt, že hráči tráví tolik času opilí. Dokonce tak tvůrci museli upravit některé herní mechaniky, aby hra zůstala vyvážená i pro ty, kteří se rozhodli stát středověkým alkoholikem.
Zdroj: Warhorse Studios