Ačkoliv globální pandemie Covidu-19 je bezpochyby zlá věc, některým firmám – těm založeným na digitálním světě – její hrůza dává alespoň nějaká pozitiva.
Virtuální eventy a lidé zůstávající doma, co víc si konec konců může Twitch přát? 17 miliard hodin, které lidé nad videi strávili, je téměř dvojnásobek 9 miliard nakoukaných hodin z roku 2019. Výrazný skok si dopřála i konkurence, YouTube na 10 miliard hodin a Facebook Gaming na 3,6 miliard.
Obzvláště pro mladší ročníky je sledování hráčů hrajících videohry enormně populární a v USA či Asii se ti nejlepší streameři stávají celebritami.
Obliba streamů připomíná dobu ještě před rozšířením internetu, kdy mladší sourozenci nebo kamarádi seděli kolem počítače a sledovali staršího kolegu, jak hraje původního Prince of Persia nebo třeba Tajemství Oslího ostrova. Livestream videoher tuto tradici v podstatě následuje.
Není pravděpodobné, že by uživatelská základna výše zmíněných serverů nějak poklesla ani po skončení globální pandemie.
Zdroj: Verge