Po Dallasu a Los Angeles bude létající taxíky testovat také Melbourne. V užším výběru bylo jediné evropské město, Paříž, kde už stojí vývojové centrum, ale neuspělo.
Ač je větší pozornost věnována spíše donáškovým dronům, Uber své plány na přepravu pasažérů po městě vzduchem neopustil. Původně měly testy proběhnout ještě v Dubaji, avšak vyjednávání s město nevyšlo tak, jak si firma představovala.
Podle vyjádření Susan Andersonové, regionální CEO Uberu pro Austrálii, Nový Zéland a severní Asii padl výběr na Melbourne díky progresivnímu přístupu Austrálie k „transportním technologiím budoucnosti“. Sdělení, které poskytla agentuře Reuters, trendům odpovídá: Austrálie nyní skutečně patří do popředí globálního vývoje IT technologií, a to obzvláště v oblasti legislativy.
Doprava budoucnosti nebo slepá ulička vizionářů?
Výhodné je prý také demografické složení Melbourne a geoprostorové faktory spolu s příznivou kulturou vhodnou pro inovace.
Testy Uberu, známého hlavně pro své taxi služby a vývoj samořiditelných automobilů, by měly začít v roce 2020, tři roky před očekávaným komerčním zavedením služby. Elektrická vozidla mají vzlétat a přistávat podobně jako helikoptéry, budou však umět i rychlý horizontální let ve stylu letadel. Půjde vlastně o mix helikoptéry, letadla a dronu.
Testovací lety vezmou první pasažéry z obchodního centra ve Westfieldu na hlavní mezinárodní letiště města, což je necelých 20 kilometrů cesty. Autem cesta běžně zabere kolem 25 minut, létajícím taxi by to mělo být pouze 10. Zamluvit si cestu vzduchem by mělo jít stejně jako jakýkoliv jiný taxík Uberu, tedy skrze aplikaci. Ceny by dokonce měly být srovnatelné se službami UberX, jediný rozdíl je v tom, že se pasažéři budou muset sami dopravit na přistávací plochy zvané Skyports („oblačné“ nebo i „nebeské“ přístavy, chcete-li).
U designu létajících taxi využívá Uber pomoc externích společností; s NASA zase spolupracuje na vytvoření regulovaném systému letové kontroly nad městskými oblastmi. Právě to může být největší problém létajících taxi – zajištění bezpečnosti a regulatorních podmínek, které mohou být v každém městě, nejen zemi, naprosto jiné.