Uber chystá létající taxi, helikoptéry vyrobí letečtí inženýři

Kontroverzní taxislužba Uber rozšiřuje své portfolio služeb nečekaným směrem: nahoru. Proč přejíždět z jednoho konce města na druhý, když můžete letět?

Uber tento týden uspořádal konferenci v Los Angeles, reportuje The Verge. Koncepty hybridních drono-helikoptér působí napůl směšně a napůl jako fascinující záležitost. Otázkou je, zda je vůbec možná realizace podobného projektu, už jen kvůli regulacím letového provozu nad městy.

Zdá se však, že to není jen marketingový tah Uberu, ale že to ambiciózní firma myslí opravdu vážně. Přestože jí otřásají protesty v mnoha zemích světa a některá města už přímo službu zakázala, vzdát se očividně nehodlá.

Letadélko (helikoptéra? Dron? Těžko říct.) má být navíc poháněno primárně elektrickou energií. Elektrická letadla samotná jsou i po mnoha letech stále spíše experimentální technologií, takže na to, zda Uber dokáže ze snů a vizí ukovat hmatatelné výsledky si musíme počkat.

Úctyhodný výběr partnerů

Prozatím Uber uzavřel pět strategických partnerství, která obsahují pár zvučných jmen. Aurora Flight Sciences spadají pod amerického gigant a Boeing a Bell Helicopter rovněž představuje v aeronautických kruzích známé jméno.

Karem Aircraft, další z partnerů, je známý především vlivem svého zakladatele Abrahama Karema, který během Jomkipurské války vynalézal a pro izraelské letectvo stavěl první malá bezpilotní letadla pro bojové účely. Dnes bychom je nazvaly drony, jichž je Karem průkopníkem.

Embraer je brazilská letová společnost ze San José, která je třetím největším výrobcem civilních letadel hned po Airbusu a Boeingu. I ona je partnerem Uberu.

Pipistrel je jediná evropská společnost na seznamu Uberu; pochází ze Slovinska a byla prvním výrobcem letadel na území bývalé Jugoslávie. Specializuje se na výrobu ultralehkých letadel.

Uberu tedy přislíbily asistenci firmy, které vědí, co dělají; plány taxislužby tak nemusí být pouze bláhovým sněním, ale skutečným inovativním vývojem, který i ve chvíli, kdy by nebyl v praxi zužitkován – regulatorní a infrastrukturní problémy jsou totiž stejně důležité a stejně těžké překonat jako vývoj přepravní helikoptéry samotné – by alespoň mohl posunout technologii o něco dál.

Obrázek: Velká Británie obrací o 180 stupňů, Huawei k 5G sítím vůbec nepustí
Velká Británie obrací o 180 stupňů, Huawei k 5G sítím vůbec nepustí
Obrázek: Budoucnost práce podle Facebooku
Budoucnost práce podle Facebooku
Obrázek: Microsoft Solitaire slaví 30 let: Měsíčně ho stále hraje 35 milionů lidí
Microsoft Solitaire slaví 30 let: Měsíčně ho stále hraje 35 milionů lidí
Obrázek: Wi-Fi sítě jsou přetížené, zapojeno je příliš mnoho zařízení. Jak si doma zlepšit stabilitu připojení k internetu?
Wi-Fi sítě jsou přetížené, zapojeno je příliš mnoho zařízení. Jak si doma zlepšit stabilitu připojení k internetu?
Obrázek: Wi-Fi sítě jsou přetížené, zapojeno je příliš mnoho zařízení. Jak si doma zlepšit stabilitu připojení k internetu?
Wi-Fi sítě jsou přetížené, zapojeno je příliš mnoho zařízení. Jak si doma zlepšit stabilitu připojení k internetu?
Obrázek: Jak spustit retro hry na počítači s Windows 10?
Jak spustit retro hry na počítači s Windows 10?
Obrázek: Co se starým PC a notebookem? Vyrobte si rychlý Chromebook, nebo ho darujte
Co se starým PC a notebookem? Vyrobte si rychlý Chromebook, nebo ho darujte
Obrázek: Webkamery už se téměř nedají sehnat: Jak si vyrobit webkameru z mobilu?
Webkamery už se téměř nedají sehnat: Jak si vyrobit webkameru z mobilu?
Obrázek: Umělá inteligence děsí odborníky i laiky, ale opravdu představuje hrozbu?
Umělá inteligence děsí odborníky i laiky, ale opravdu představuje hrozbu?

Máme se bát umělé inteligence? Tato otázka trápí nejen běžného člověk, ale i samotné vědce a vývojáře už mnoho desetiletí....

Zavřít