Netflix už nebude od příštího roku zveřejňovat statistiky o nárůstu počtu předplatitelů, napsal streamovací gigant v dopise investorům. Společnost se ohání tvrzením, že tyto údaje neodrážejí skutečnou hodnotu firmy a nejsou vhodným ukazatelem její úspěšnosti. Nečeká spíše slabá čísla v budoucnu?
Celé roky se investoři z Wall Street v případě Netflixu starali o jedinou věc – nárůst počtu předplatitelů. Brzy však budou muset žít bez těchto dat. Od příštího roku už je totiž nebude streamovací služba zveřejňovat.
Netflix v dopise pro investory podle serveru Business Insider napsal, že od příštího roku už bude zveřejňovat jen důležité milníky v nárůstu počtu předplatitelů, jakmile je překoná. Jedná se o zásadní změnu v tom, jak společnost integruje s Wall Street.
Tohle oznámení přišlo zrovna když streamovací gigant zaznamenal skokový nárůst předplatitelů – v prvním letošním čtvrtletí si připočetl 9,3 milionu platících. To je zhruba o čtyři miliony více, než odhadovali obchodníci z Wall Street.
Vedení firmy už si však nemyslí, že nárůst počtu předplatitelů je v dnešní době dobrým způsobem, jak porozumět růstu společnosti. Na to mimochodem Netflix podle Business Insider upozorňuje investory už nějakou dobu.
Krize Netflix nepoložila
Netflix už minulý rok přestal zveřejňovat čtvrtletní údaje o nárůstu počtu předplatitelů. Analytici však pravidelně zásobovali informační prostor svými vlastními odhady. I tohle však v prvním kvartálu roku 2024 skončí.
I přes obrovský nárůst předplatitelů v prvním letošním čtvrtletí akcie Netflixu mírně klesly, což může podle Business Insider souviset s otázkami typu: Chce Netflix přestat zveřejňovat údaje o nárůstu počtu předplatitelů, protože očekává nelichotivá čísla?
Již delší dobu si investoři a analytici kladou otázku, kam se ještě může Netflix posunout, když už vrcholu dosáhl? Kolem streamovacího giganta krouží jako supi konkurenti v podobě služeb Amazon Prime, HBO či Disney a na jeho hlavu padá kritika za obsah.
Podnik je však, jak se zdá, stabilní a ziskový. Vypadá to, že se po post-pandemické krizi vzpamatoval. V prvním letošním čtvrtletí zaznamenal tržby ve výši 9,37 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 15 procent.
Provozní zisk společnosti ve stejném období stoupl na 2,63 miliardy dolarů. Za těmito pozitivními výsledky, které předčily veškerá očekávání trhu, stojí právě nárůst počtu předplatitelů a vhodné načasování investic do tvorby.
Zdroje: Business Insider