Nelze ignorovat skutečnost, že obrovská část příjmů videoherních vydavatelů pochází z mikrotransakcí v live service hrách. Nedávný průzkum však zjistil, že většina hráčů dnes dává přednost titulům pro jednoho hráče. Investice do her pro více hráčů však stále proudí a proudit budou. Pořád totiž jde o velký zdroj příjmů.
Hráči zatoužili hrát spolu a proti sobě ve virtuálních světech hlavně po vydání her jako Fortnite nebo Counter-Strike. Dnes je na trhu nepřeberné množství live service onlinovek a jak vyplynulo z průzkumu Midia Research, hráči jsou přehlcení.
Server se dotazoval na osobní preference přibližně 9 000 hráčů z Austrálie, Spojených států, Velké Británie, Kanady, Francie, Německa, Polska, Brazílie, Jihoafrické republiky a Turecka.
Online hry se mohou z intenzivní zábavy s kamarády lehce zvrhnout v nudné a stereotypní pobíhání po mapě, střílení a umírání. Celkem 53 procent hráčů podle průzkumu dává přednost spíše hrám pro jednoho hráče, kde se klade důraz na příběh.
Jak server Midia Research vysvětlil, u online her jim může vadit třeba nezajímavý obsah nebo významný odklon od konkurence. Kromě toho člověk nacpe do live service hry tolik peněz a stráví v ní tolik hodin, že už se ani přejít na jinou hru nevyplatí.
Hry pro více hráčů přitahují spíše mladé – celkem 43 procent hráčů ve věku 20 až 24 let se v průzkumu přiklonilo k multiplayeru. Hry pro jednoho hráče vyhledává jen 30 procent hráčů mladších 19 let, napsal server Games Industry.
Hry pro jednoho vydělávají
U mladých hráčů vítězí i gaučové kooperativní hry. Tituly pro jednoho hráče vyhledává celkem 74 procent hráčů nad 55 let. Průzkum ukázal jasnou dominanci her pro jednoho hráče, nelze však spoléhat na to, že to změní chování vydavatelů.
Jedná se zkrátka o významný zdroj příjmů a závod na trhu pohání velká konkurence, připomíná Midia Research. Nesmíme zapomínat na to, že i studia proslavená singleplayerovými hity přiměna situace ke změně.
Některá si na vývoji kooperativní akce pro více hráčů doslova vylámala zuby, třeba Naughty Dog s multiplayerem pro The Last of Us. Studio projekt zrušilo, protože by mu muselo věnovat všechny síly na úkor singleplayerovkám.
Neúspěšně skončily i pokusy zavést mikrotransakce do her pro jednoho hráče. Nakonec však není potřeba uchylovat se k takto zoufalým strategiím. Tituly pro jednoho hráče v současnosti lámou rekordy a vydělávají stovky milionů dolarů.
V současnosti titulky videoherních serverů ovládl remake legendárního survival hororu Silent Hill 2, který podle dosavadních recenzí překonal kvalitou i děsivostí dokonce i originál, přestože se mu daří zachovat jeho věrnost.