Modernizace vyhledávače pokračuje. Nové změny jsou viditelné na první pohled a přibližují vizuální podobu výsledků vyhledávání blíže Googlu. Jaké jsou novinky?
Přehled vyhledávání nově doplňují bloky s tématickým obsahem. Ke standardním výsledkům tak přibyla mapa lokality, aktuální zpravodajství, nebo třeba obrázky. Modré nadpisy jednotlivých stránek už nejsou podtržené, adresy stránek jsou zelené a nachází se pod titulkem stránek.
Náhledové obrázky zmizely
Pokud jste dříve zavítali do vyhledávání na Seznam.cz, měly výsledky podobu výpisu s velkým náhledovým obrázkem webu. Nepřehledná stránka se díky odstranění obrázků nyní zjednodušila. Obrázek nahrazuje malá ikona webu (favicon). Google naopak neukazuje obrázky ani ikony.
Změnila se také podoba mobilní verze stránky. Ta se dočkala zvětšení jednotlivých prvků, aby je bylo možné lépe využívat na malých displejích.
Zprávy, mapy a obrázky rovnou ve výsledcích vyhledávání
Pokud nyní vyhledáte téma, které je aktuálně v médiích, zobrazí se mezi výsledky také blok s přehledem aktuálních článků. Např. při hledání výrazu „Apple“ má stránka s vyhledáváním následující podobu. Složení výsledků se liší v závislosti na předmětu hledání. Pokud jde o produkty, bude výsledek vypadat jinak, než při hledání míst apod.
Právě lokality a adresy jsou nyní rovnou zobrazeny v přehledu vyhledávání, stejně tak obrázky.
Letos čekají vyhledávač větší změny
„Uvědomujeme si, že lidé jsou stále v pohybu a chtějí specifické informace „tady a teď“. Provedené změny nám je umožní do mobilního vyhledávání postupně doplňovat a výrazně ho tím posílit.
Mnohem rychleji se chystáme posouvat i desktopové hledání. Můžete se těšit například na vylepšené popisky u výsledků zboží nebo videí a map. Každá informace bude mít své místo a my se na chvíli budeme moci soustředit zase na obsah a odpovědi.
Pořadí výsledků jsme touto úpravou nezměnili. Z testů vyplynulo, že změna podoby výsledků nemá výraznější vliv na množství ani rozložení kliků u placených výsledků Sklik.
Držte nám palce, letos máme velké plány. A právě začínáme!“ zmínil Seznam na blogu.
Díky Seznamu jsou služby Google v Česku lepší
Český Seznam je lokálně jedinou překážkou pro Google, který je vyhledávací jedničkou v naprosté většině světa. Lokálně Google už několik let vede, stále má však Seznam obrovskou základnu uživatelů. Podíl vyhledávání je přibližně 2:3 pro Google.
Seznam totiž svými mapami dlouhodobě konkuruje Googlu, stejně tak funkcemi jako Zboží apod. I díky tomu jsme vždy v první várce zemí, které se dočkají nových funkcí, což rozhodně není pravidlem. Stačí se podívat na slovenskou verzi Google.
Srovnání podoby vyhledání Seznam.cz a Google.cz:
Pro zvětšení klikněte na obrázky…
Podoba výpisu vyhledávání Seznam.cz a Google.com při dotazu "Apple" | ZTE Hawkeye |
---|---|
Reklamy | Standardní výsledky hledání |
Blok s aktuálním zpravodajstvím | Blok map |
Standardní výsledky hledání | Standardní výsledky hledání |
Blok Zboží.cz | Blok s aktuálním zpravodajstvím |
Standardní výsledky hledání | Standardní výsledky hledání |
Blok s encyklopedickými výsledky | Blok se souvisejícími dotazy vyhledávání |
Standardní výsledky hledání | |
Blok se souvisejícími dotazy vyhledávání |
Jojo, určitě bude přehlednější než google 😀 Seznam vyhledávač je otřesný. Zkusil jsem jednou a už nikdy více