Zapomeňte na sekundy, Facebook vynalezl novou časovou jednotku “flick”

Měření času na sekundy je v oblasti multimediálního obsahu a virtuální reality nedostatečné. Alespoň to tak vidí inženýři Facebooku společně s týmem kolem headsetu pro virtuální realitu Oculus VR. Jednotka Flick má být využívána především pro určování času, po který je zobrazen jeden snímek.

Flick má být nejmenší jednotkou času větší než nanosekunda. Konkrétně se jedná o 1/705 600 000 sekundy, což je hodnota, která první pohled velký smysl nedává. Matematicky je však jednotka praktická právě pro využití v odvětví tvorby digitálního obsahu.

Motivací pro tvůrce byly problémy se snímkovou frekvencí napříč mediálními soubory a formáty. Všichni, kteří pracují na tvorbě obsahu či speciálních efektech pro filmové odvětví, televizi a další média, musí pravidelně řešit problém s pohyblivou řádovou čárkou a tím vznikajícími nepřesnostmi v časování. Pokud dochází k mnoha převodům a zaokrouhlování, může docházet k nežádoucímu posunutí efektů, zvuku apod. Nová jednotka má tento problém elegantně řešit.

Pokud vezmete v potaz všechny běžné frekvence snímkování či dokonce audia používané tvůrci obsahu zjistíte, že většina z nich je na celá desetiná místa (bez zaokrouhlování) dělitelná číslem 705 600 000. Platí to např. pro čísla 8, 16, 22.05, 24, 25, 30, 32, 44.1, 48, 50, 60, 90, 100 a 120.

Jak flick funguje v praxi?

Pokud použijeme flick jakožto časovou jednotku u běžného filmu s 24 fps, bude mít jeden snímek 29 400 000 flicků. V sekundách by trvání jednoho snímku odpovídalo 0,041666666666666666 s (perioda). Zde by většina tvůrců přistoupila k zaokrohlování, takže by se z čísla stalo 0,04167, čímž dochází k oněm nepřesnostem.

Vývojáři z celého světa mohou začít do svých programů novou časovou jednotku integrovat již nyní. Pomůže jim zdrojový kód, který Oculus VR zveřejnil zdarma prostřednictvím portálu GitHub.

Komentáře

Upozornit na
avatar
wpDiscuz
Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré technologie IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Ultimátní trolling: všechny aplikace na iPhonu lze shodit dvěma Unicode symboly
Island řeší kuriózní problém: těžba kryptoměn výrazně zatěžuje elektrárny
Dunning-Krugerův efekt: Proč je tak těžké hádat se s blbcem?