Problém s Google Dokumenty se může objevit i v případě, že vám internet funguje. Řešení je naštěstí snadné.
Cloudové služby potřebují ke svému správnému fungování stabilní připojení k internetu. Pokud tomu tak není, nebo je někde na trase uživatel > server problém, může dojít k nepříjemnostem a výpadkům.
Jste offline, tvrdí Google Dokumenty i v případech, kdy nejste
Jednou z chyb, se kterými se uživatelé Google Docs, neboli Dokumenty Google setkávají, je hlášení o chybějícím připojení k internetu. Podivné však je, že uživatel většinou k internetu připojený je a připojení mu nadále funguje. Může tedy prohlížet stránky, posílat e-maily či sledovat videa. Jen Google Docs hlásí problém.
3 způsoby jak chybu opravit
Možných řešení je více. Všechny jsou poměrně rychlé a nevyžadují hlubší znalosti. Prvním postupem je zapnutí a vypnutí offline režimu Google Dokumentů.
- Provedete jej v rozhraní na adrese docs.google.com po kliknutí na ikonu menu na levé straně.
- Následně vyberte „Nastavení“ a zaškrtněte položku „Režim offline“. Poté vše potvrďte kliknutím na „OK“.
- Následně offline mód stejným postupem vypněte.
Druhým je restartování počítače. To mnohým uživatelům pomůže, jelikož dojde k vypnutí a opětovnému spuštění všech běžících aplikací a služeb.
Třetím možným způsobem je změna DNS serverů počítače na DNS Googlu. Tento postup má tu výhodu, že budete připojeni k nejrychlejším DNS serverům a teoreticky tak i zaznamenáte rychlejší načítání stránek a lepší odezvu. Jak změnit DNS servery ve Windows si můžete přečíst v našem návodu.
Kde zjistit výpadky Google služeb?
Výpadky Google služeb můžete sledovat na oficiálních stránkách. V případě, že se všechny služby jeví v pořádku, pravděpodobně bude chyba někde na straně vaší či na straně poskytovatele internetu. Často jde však právě o chybu na straně zařízení uživatele. Zjistit výpadky služeb můžete i prostřednictvím stránky Downdetector.com.