Po letech nejistoty se zdá, že Tesla je schopná přežít sama o sobě. Čtyři čtvrtletí po sobě se Tesle – sice sotva, ale přece – podařilo vydržet v černých číslech.
Ve druhém čtvrtletí letošního roku se Tesle podařilo být v zisku 104 milionů dolarů, což už je čtvrtý kvartál po sobě, tedy celý rok; je zajímavé, že se to firmě podařilo i přes pandemii koronaviru.
Tesla za minulé čtvrtletí prodala 90 650 automobilů celosvětově, což je relativně vysoké číslo, rekord má Tesla z posledního kvartálu 2019, kdy prodala celkem 112 tisíc různých automobilů své značky. Kromě prodejů aut Tesla vydělává také prodejem služeb a nezanedbatelné jsou i různé dotace či daňové úlevy. Bez nich by v černých číslech nebyla.
Zatím se ale zdá, že Tesla by mohla přežít i dál. Po mnoha prodělečných letech, kdy hrozil krach a firmu držela na vodě občas jen důvěra investorů v Elona Muska, se tak elektromobily firmy rozšířily po celém světě včetně Evropy; i v ČR lze Tesly najít.
Díky poslednímu čtvrtletí akcie Tesly zase stoupnou; z nějakých 360 dolarů za jednu akcii, což je nelichotivý stav, na kterém se automobilka ocitla teprve před několika týdny, už vzrostly asi na 1 500 dolarů. V současnosti je tak Tesla jednou z nejlépe ceněných automobilek na trhu.
Elon Musk mimochodem patřil mezi ty Američany, kteří trvali na tom, aby jejich zaměstnanci mohli pracovat i v době protikaranténních opatření a aktivně bojoval s federálními i lokálními zákony. Povinnou karanténu mimo jiné označil za fašismus. Musk koronavirus podceňuje, což je v USA, koronavirem silně stižených – s více než 140 tisíci mrtvými a téměř 4 miliony nakaženými – poněkud nezodpovědné.
Zaměstnanci automobilky byli na koronavirus pozitivně testováni, Tesla ale neuveřejnila kolik.
Za 17 let historie Tesly se konečně zdá, že firma bude fungovat tak, jak má. Už bylo na čase. Je ironií, že svou stabilitu nachází v době všeobecné destabilizace.
Zdroj: Verge