Rok 2020 se mnohým z nás tak úplně nevydařil – globální pandemie, ekonomické potíže, často též přidružené rodinné starosti. Připomeňme si proto raději to veselé.
Přinášíme proto redakční výběr nejzajímavějších článků z letošního roku.
V lednu se svět zdál ještě v pořádku. První zvěsti o novém druhu koronaviru už se objevovaly, ale svět si ještě nebyl ničím jistým. Zdálo se, že půjde tak maximálně o prasečí chřipku – omezenou záležitost, která přijde a zase odejde. Psali jsme třeba o jaderném odpadu nebo o tom, kdy umírají galaxie.
V únoru a březnu už se rozjížděla pandemie: Psali jsme o českém projektu CoroVent nebo o tom, že v Brně nakonec ke kybernetickému útoku na nemocnici nedošlo – jinde však ano. Věnovali jsme se ale i veselejším tématům, kupříkladu objevu antibiotika schopného zabíjet rezistentní bakterie.
I v dubnu se nám dařilo psát o věcech, které pomohly rozptýlit mysl v nejisté době. Nové 4K video z odvrácené strany měsíce a příběh astronautů z Apollo 13 vás zaujal stejně jako nás a poprvé jsme se zmínili o asteroidu Bennu, na nějž jsme ještě v budoucnu znovu narazili v rámci průzkumů sondy OSIRIS-REx.
V květnu a letních měsících se pandemie zdála za námi – Česko ji prožilo dobře a celý Covid-19 se zdál jako vzdálená záležitost, se kterou se všichni rychle popasujeme. Krásná to doba, avšak, nevydržela. Psali jsme třeba o asteroidu, který vyhladil dinosaury nebo o tom, že ČR patří k elitě v 3D tisku. Během srpna jsme se věnovali třeba vypnutému internetu v Bělorusku a počátkům střetu Epicu a Applu.
První zářijové měsíce poznamenal návrat koronaviru do České republiky: Druhá a třetí vlna přilákala spoustu pozornosti, a článkům k tématu jsme se nevyhnuli ani my – psali jsme kupříkladu o tom, jak funguje informační přehlcení. Věnovali jsme se také aplikaci eRouška, a říjen věnovali hned třem článkům o ní.
V klidném listopadu jsme se zaměřili na vesmír, všimli jsme si třeba sondy Voyager 2, se kterou NASA úspěšně opět navázala spojení. A na závěr prosince, před vánočními svátky, jsme se hned několikrát věnovali hitu od polského studia CD Projekt Cyberpunk 2077 – včetně řešení jeho značných technických potíží.