Streamovací trh v Česku za první kvartál 2022 vypadá dosti stabilně – snad jen proměna HBO GO na HBO Max trh zasáhla.
Viditelných trendů ale máme několik. Prvně je vidět dlouhodobá stagnace Netflixu, kterou šlo poznat i na poslední finanční zprávě firmy. Meziročně si pohoršil o 1 %, a v současnosti ovládá (stále příjemných) 42 % českého trhu.
Od ledna se také zastavil rychlý růst Prime Videa od Amazonu. Stabilně se nyní dotýká 21 % tržního podílu. Není jasné, zda už dosáhl maximálního potenciálu, nebo zda v budoucnu dál poroste na úkor konkurence.
Nový rok, nové možnosti
Dřívější trojka českého trhu, HBO GO, se po neuspokojivých výsledcích transformovala v HBO Max. Služba je ještě příliš nová na podstatné odhady tržního podílu, jde ale zřejmě o jednotky procent, bez započítání pokračujících předplatitelů z HBO GO.
Na obdobných číslech se drží O2 TV (6 % trhu) a Apple TV+ (8 %), které uzavírají výčet hlavních streamovacích serverů na českém trhu.
Do statistik HBO Max není započítán předchozí podíl HBO Go, který se pohyboval kolem 20 %. Přesnější představu o aktuálním podílu HBO Max na sledovanosti budeme mít příští čtvrtletí.
Je pravděpodobně, že streamovací služby se budou čím dál tím víc pokoušet se od sebe vzájemně odlišovat různými funkcemi navíc; velkou roli budou ale i dál hrát práva na přehrávání konkrétních seriálů a filmů v daných zemích.
Zdroj: JustWatch, úvodní fotografie: Pixabay