Náborová bouře a velké finanční investice dávají najevo, že ByteDance, mateřská společnost sociální sítě TikTok, to s VR myslí vážně.
Podle amerického serveru Protocol najímá více než 40 nových zaměstnanců pro společnost Pico, čínskéhgo výrobce VR headsetů, kterého ByteDance koupilo minulý rok. Zaměstnance firma hledá v USA, a většina z otevřených pracovních pozic se týká vývoje VR her nebo VR hardwaru.
Nový hráč na volném poli
Na poli VR je pořád hodně místa pro společnost, která dokáže k technologii přitáhnout masy. To se zatím nikomu nepovedlo, ani Oculusu (tedy Meta), který byl pravděpodobně nejblíž; firma prodala asi 15 milionů kusů Questu 2 od roku 2020, což je velmi slušný počet, jen o pár milionů méně, než kolik si započítala třeba konzole PlayStation 5. Meta nyní chystá další 4 headsety, na které se můžeme těšit.
Pico headsety nově prodává v západní Evropě, konkrétně v Německu, Francii, Španělsku a Nizozemí, jde o headset Pico Neo 3 Link, prodej však započal teprve v květnu letošního roku. Je bezdrátový a má podobný výkon jako Quest 2, místo USB-C pro připojení k PC navíc využívá DisplayPort, který umožní vyšší kvalitu obrazu. Quest 2 připomene Neo 3 i vzhledově, jak headset, tak ovladače vypadají k nerozeznání.
Firma si už dojednala licence na některé z nejpopulárnějších her, mezi nimi Superhot VR, Red Matter nebo velmi slušnou zombie střílečku Arizona Sunshine.
Mimo Evropu je Pico známější – zároveň je 3. nejprodávanějším výrobcem VR hardwaru po DPVR a Meta.
Zdroj: Protocol