Vše nasvědčuje tomu, že streamovací služba Netflix překonala pocovidové období krize a je opět na vzestupu. Aktuálně totiž hlásí dosažení milníku 70 milionů uživatelů platících za program obsahující reklamy. Oznámení sice vyhnalo akcie firmy vstříc novému rekordu, vše ale nemusí být tak růžové, jak se zdá.
Předplatné s reklamami na Netflixu tento týden oslavilo 2 roky od svého spuštění. Při této příležitosti se platforma rozhodla bilancovat nad úspěchem tohoto plánu, který si podle příspěvku na firemním blogu dokázal získat již 70 milionů měsíčních aktivních uživatelů (MAUs, z angl. monthly active users). V porovnání se statistikami z letošního května, kdy bylo v programu registrováno 40 milionů MAUs, jde téměř o dvojnásobný nárůst čísel. Populární streamovací služba tak rozšiřuje své pole působnosti v rámci reklamy, se kterým operuje již od roku 2022.
Amy Reinhardová, prezidentka pro reklamu ve společnosti Netflix, tvrdí, že platforma „zaznamenává stabilní nárůst napříč členskými základnami všech zemí“. Zároveň uvedla, že uživatelé předplácející si plán s reklamou tvoří více než polovinu všech nových registrací.
Údaje mohou být zavádějící
Je zde ale malý háček. Firma totiž sice zveřejnila působivá čísla týkající se nových registrací, neuvádí však žádné informace ohledně stávajících předplatitelů. Nabízí se tedy otázka, kolik z oněch 70 milionů uživatelů tvoří ti, kteří přešli z prémiových úrovní na plán podporující reklamy. Důvodů pro změnu mají uživatelé hned několik – například poměrně vysoké ceny předplatného v porovnání s konkurencí či mlžení ohledně toku uživatelů na platformě.
Podporou programů s reklamou či relativně novou službou živých vysílání se Netflix čím dál více podobá klasickým televizním stanicím, co může být výhodné i nevýhodné. Je zřejmé, že v rámci konkurenčního boje mezi streamovacími platformami velké červené N poněkud zaostává – stačí zmínit možnost AI rekapitulací, se kterou nedávno přišla služba Amazon Prime Video. Pokud ale reklamní politika přikládá nové investory a zisk z provozu i nadále poroste, nemá Netflix nejspíš příliš důvodů něco měnit. Navíc se objevují i zprávy o tom, že by se již brzy měly dostavit i tematické či personifikované reklamy. Český trh zatím zůstává prostý této verze předplatného, je ale nejspíš jen otázkou času, kdy tento cenově výhodný balíček dorazí i k nám a pokusí se získat si své uživatele. Stanete se v případě této možnosti jedním z nich?