Plán Netflixu vychází, předplatné s reklamami má 70 milionů aktivních uživatelů. Má to ale háček

Vše nasvědčuje tomu, že streamovací služba Netflix překonala pocovidové období krize a je opět na vzestupu. Aktuálně totiž hlásí dosažení milníku 70 milionů uživatelů platících za program obsahující reklamy. Oznámení sice vyhnalo akcie firmy vstříc novému rekordu, vše ale nemusí být tak růžové, jak se zdá.

Předplatné s reklamami na Netflixu tento týden oslavilo 2 roky od svého spuštění. Při této příležitosti se platforma rozhodla bilancovat nad úspěchem tohoto plánu, který si podle příspěvku na firemním blogu dokázal získat již 70 milionů měsíčních aktivních uživatelů (MAUs, z angl. monthly active users). V porovnání se statistikami z letošního května, kdy bylo v programu registrováno 40 milionů MAUs, jde téměř o dvojnásobný nárůst čísel. Populární streamovací služba tak rozšiřuje své pole působnosti v rámci reklamy, se kterým operuje již od roku 2022.

Obrázek: Plán Netflixu vychází, předplatné s reklamami má 70 milionů aktivních uživatelů. Má to ale háček

Graf měsíčních aktivních uživatelů předplatného Netflixu s reklamou roste. Jak moc ale vypovídá o skutečných číslech? Foto: Se souhlasem Netflixu

Amy Reinhardová, prezidentka pro reklamu ve společnosti Netflix, tvrdí, že platforma „zaznamenává stabilní nárůst napříč členskými základnami všech zemí“. Zároveň uvedla, že uživatelé předplácející si plán s reklamou tvoří více než polovinu všech nových registrací.

Údaje mohou být zavádějící

Je zde ale malý háček. Firma totiž sice zveřejnila působivá čísla týkající se nových registrací, neuvádí však žádné informace ohledně stávajících předplatitelů. Nabízí se tedy otázka, kolik z oněch 70 milionů uživatelů tvoří ti, kteří přešli z prémiových úrovní na plán podporující reklamy. Důvodů pro změnu mají uživatelé hned několik – například poměrně vysoké ceny předplatného v porovnání s konkurencí či mlžení ohledně toku uživatelů na platformě.

Obrázek: Plán Netflixu vychází, předplatné s reklamami má 70 milionů aktivních uživatelů. Má to ale háček

Netflix se postupně transformuje z tradiční streamovací platformy na televizní službu. Foto: Pexels

Podporou programů s reklamou či relativně novou službou živých vysílání se Netflix čím dál více podobá klasickým televizním stanicím, co může být výhodné i nevýhodné. Je zřejmé, že v rámci konkurenčního boje mezi streamovacími platformami velké červené N poněkud zaostává – stačí zmínit možnost AI rekapitulací, se kterou nedávno přišla služba Amazon Prime Video. Pokud ale reklamní politika přikládá nové investory a zisk z provozu i nadále poroste, nemá Netflix nejspíš příliš důvodů něco měnit. Navíc se objevují i zprávy o tom, že by se již brzy měly dostavit i tematické či personifikované reklamy. Český trh zatím zůstává prostý této verze předplatného, je ale nejspíš jen otázkou času, kdy tento cenově výhodný balíček dorazí i k nám a pokusí se získat si své uživatele. Stanete se v případě této možnosti jedním z nich?

Zdroje: 1, 2, 3

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Nové jaderné bloky zruinují český rozpočet, tvrdí expert. Bude elektřina stát 200 eur za MWh místo slibovaných 90?
Nové jaderné bloky zruinují český rozpočet, tvrdí expert. Bude elektřina stát 200 eur za MWh místo slibovaných 90?
Skládačky netáhnou: Motorola předběhla Honor, Samsung se potýká s klesajícím podílem na trhu
Od vynálezu parního stroje k AI za 250 let: Přežijeme zrychlující se AI revoluci?
Konečně telefon, který vydrží: Realme GT 7 zvládne bez nabíjení tři dny (první dojmy)
Obrázek: AI magie v HONORu 400 Pro: Jak z obyčejné fotky udělat video za pár sekund?
AI magie v HONORu 400 Pro: Jak z obyčejné fotky udělat video za pár sekund?
Jak ušetřit za Oneplay? S OKU trikem se zákazníkům daří získat i 40 % slevu
Obrázek: Jaké aplikace nesmí chybět v novém chytrém telefonu? Nejlepší aplikace pro Android zdarma
Jaké aplikace nesmí chybět v novém chytrém telefonu? Nejlepší aplikace pro Android zdarma
Jak poznat, že vám někdo naboural WhatsApp? Varovné signály, které byste neměli ignorovat