Společnost Electronic Arts představila novou platformu Battlefield Lab prostřednictvím sestříhaných záběrů z chystané online řežby Battlefield 6. Přestože neznáme podrobnosti jako název ani datum vydání, první útržky ukazují masivní destrukci a návrat ke kořenům, o němž jsme toho v poslední době slyšeli mnoho. Na výsledek si však ještě počkáme. Titul v současnosti prochází intenzivním testováním, do něhož mají být nyní zapojeni i hráči.
Vojáci podporovaní tankem běží ulicí, zatímco na ně padají zdi a domy podléhající zkázonosné destrukci. To není dramatická scéna z válečného filmu, ale pre-alfa záběryz chystaného, zatím bezejmenného Battlefieldu. Právě díky destrukci vypadá akce realistiky a celkově připomíná vrcholné díly Battlefield 3 a Battlefield 4.
Návrat ke kořenům znamená konečně i návrat na moderní bojiště, hlavně do městské zástavby s podporou těžké techniky. Poslední díl Battlefield 2042 se odehrával v blízké budoucnosti a hráče frustroval nezdravě rozlehlými mapami, kde bylo jakékoli infrastruktury pomálu a šlo hlavně o otevřený prostor zející prázdnotou.
Nové záběry ze hry kombinované s vyjádřením vývojářů, kteří ve videu slibují plnohodnotný válečný zážitek, byly zveřejněny v rámci představení platformy Battlefield Lab. Jejím prostřednictvím se budou moci hráči podle serveru IGN zapojit do testování a budou tak mít dopad na finální podobu hry. EA totiž nechce nic ponechat vzhledem ke slabším posledním dílům série náhodě. Stačí se zaregistrovat na oficiální webové stránce Battlefield Lab a můžete si hru zahrát mezi prvními.
Kritická fáze vývoje
Nejprve umožní EA registrace několika tisícům hráčů z Evropy a Severní Ameriky. Postupem času otevře desítky tisíc nových registrací v dalších oblastech.
Testovat se nejprve začnou pilíře hry – základní boj a destrukce. Následovat budou zbraně (jejich rovnováha a zpětná vazba) a vozidla. Pak se mají všechny tyto části spojit do jednoho celku s mapami a režimy. Testovat se budou i jednotlivé třídy – tedy Assault, Engineer, Suport a Recon. Cílem je přinést „hlouběji strategičtější“ hru.
Jedná se o masivní projekt. Na novém Battlefieldu pracují čtyři EA studia, a sice DICE, Criterion, Ripple Effect a Motive. Každé má na starosti něco jiného. Zatímco takové DICE pracuje na multiplayeru, Criterion se zaměřilo na kampaň pro jednoho hráče. Ano, správně, Battlefield konečně zase bude mít kampaň.
Na co se těšit dál? Tak třeba na možnost zaútočit vrtulníkem na válečnou loď a přírodní katastrofy, jako jsou lesní požáry. Na epické bitvy si však ještě počkáme, podle EA vstupuje vývoj hry do „kritické“ fáze ve vývojovém cyklu. Hra se bude dolaďovat na základě zpětné vazby od hráčů, kteří ji budou testovat pod podmínkou mlčenlivosti.
Zdroje: IGN