Mall.cz zrušil začátkem roku své kamenné pobočky a jeho přechod pod polské Allegro zatím vypadá spíše jako rozklad značky v přímém přenosu. Toho využívá Alza, která se rozhodla zaútočit svými marketingovými kampaněmi přímo proti Allegru. Nově bude v Alza.cz možné reklamovat zboží od konkurence. Jak je to možné?
Nová marketingová akce Alza.cz má za cíl přilákat zákazníky konkurenčních obchodů. Alza.cz spouští od 18. září 2023 do konce roku marketingovou kampaň s názvem „Umíme to rychleji a pohodlněji“, jejímž cílem je porovnat kvalitu zákaznických služeb Alzy a konkurenčních e-shopů Mall.cz a CZC.cz.
Alza svou kampaní píchla do vosího hnízda. Mironet.cz vyřídí reklamace Alza.cz a ostře kritizuje drzý marketing mimozemšťana.

Mall.cz je už spíše katalogem směřujícím na Allegro.cz. Nefungují mu sociální sítě a celkově se přechod příliš nedaří. Foto: Redakce inSmart.cz
„Dlouhodobě investujeme do reklamačního procesu. Zákazník Alzy například může reklamované zboží vrátit přes jeden z našich více než 1 500 AlzaBoxů nebo využít naše pobočky. AlzaBoxy jsou navíc přístupné nonstop a pobočky jsou otevřené 7 dní v týdnu. Nejen díky této unikátní fyzické infrastruktuře jsme při vyřizování reklamací rychlejší a tím pádem u nás zákazníci mají lepší zkušenost s reklamacemi. Teď se o tom mohou přesvědčit i zákazníci Mall.cz či CZC.cz. Z dat totiž vidíme, že většina zákazníků, co někdy nakoupila na těchto dvou e-shopech, nakupuje také na Alze, jsou to tedy i naši zákazníci,” říká místopředseda představenstva Petr Bena a dodává: „V neposlední řadě samo Allegro, které vlastní Mall.cz a CZC.cz, je velmi neurčité ohledně budoucnosti těchto dvou zmíněných e-shopů. Chceme tak dát lidem jistotu pro případ závady zboží. Stačí zaregistrovat zakoupené zboží z Mall.cz nebo CZC.cz v aplikaci Alzy a v případě, že se objeví vada, se o reklamaci postaráme.”
Chcete si usnadnit reklamaci z Mallu a CZC? Přineste zboží Alze
V rámci kampaně mohou registrovaní uživatelé Alzy zdarma reklamovat zboží, které zakoupili v období od 18. září 2021 do 30. září 2023 právě u Mall.cz nebo CZC.cz. Stačí nahrát doklad o koupi v mobilní aplikaci Alza a popsat vadu. Alza pak posoudí reklamaci a rozhodne o jejím vyřízení – buď opravou, výměnou za obdobný produkt nebo poskytnutím poukazu na nákup zboží v Alza.cz v hodnotě původní kupní ceny. Jednou z podmínek např. je, aby šlo o zboží, které Alza.cz nabízí ve své nabídce.

Alza.cz je s novou kampaní na hraně. Foto: Se souhlasem Alza.cz
Alza v podmínkách akce výslovně upozorňuje, že nejde o standardní zákonnou reklamaci. Zákazník proto musí počítat s určitými riziky, jako je zkrácení záruční doby (v průběhu reklamace u Alza.cz se neprodlužuje doba k uplatnění zákonných práv z vadného plnění). Celé podmínky najdete na stránce kampaně Umíme to rychleji.
Zboží od konkurence přinesete do AlzaBoxu
„V případě potřeby je pak možné založit reklamaci online, a to pohodlně přes aplikaci Alzy nebo na webu Alza.cz v sekci „Moje Alza“. Reklamované zboží poté stačí vložit do našeho AlzaBoxu, přinést na kteroukoli naši pobočku nebo odeslat poštou. Pokud zboží zákazník pošle k reklamaci poštou, je důležité přiložit průvodní dopis, ve kterém popíše závadu a uvede kontaktní údaje spolu s číslem vytvořené reklamace,” vysvětluje mluvčí Alzy Eliška Čeřovská a doplňuje: „Zákazníci, kteří tak zakoupili nebo do konce září ještě pořídí zboží na Mall.cz či CZC.cz a registrují jej na našich webových stránkách, mají možnost využít rychlého a jednoduchého reklamačního procesu Alzy.”
Podle informací inSmart.cz bude Alza.cz v cílení kampaní na zákazníky Mall.cz a CZC.cz pokračovat i v budoucích kampaních. Je otázkou, jak Allegro zareaguje a zda nepožene Alzu za probíhající kampaň před soud.
Zdroj: TZ Alza.cz