Alza.cz chtěla ulovit zákazníky Mall.cz a CZC.cz na sliby, které byly na hraně dobrých mravů. Největší český e-shop byl nyní soudem donucen kampaň pozastavit.
Alza.cz nedávno zahájila provokativní kampaň s názvem „Umíme to rychleji a pohodlněji“ zaměřenou na konkurenty, kteří od minulého roku spadají pod polskou skupinu Allegro. Kampaň měla nalákat zákazníky zmíněných e-shopů nabídkou na vyřízení reklamací produktů zakoupených na Mall.cz a CZC.cz.
Na kampaň reagoval Mironet.cz i soud
Alza.cz svou kampaň opřela o interní průzkum, který měl ukázat lepší služby ve srovnání s Mall a CZC. Kampaň se nelíbila jinému konkurentovi, Mironet.cz, který Alzu zkritizoval za přehnané sebevědomí a neetický přístup. Mironet poukázal na to, že Alza neeticky okopírovala jeho starší kampaň a zpochybnil kvalitu služeb poskytovaných Alzou na základě hodnocení zákazníků dostupných na různých platformách typu Heureka.cz. To vedlo Mironet k představení nového sloganu, „Mironet. Shop, který máte rádi.“
Kampaň Alza.cz však ztroskotala, když Městský soud v Praze vydal předběžné opatření, kterým pozastavil problémovou kampaň Alzy. Jak upozornilo Aktualne.cz, Alza.cz odmítla další kroky komentovat a . Je tak zřejmé, že snaha o neeticky vedenou kampaň bude mít pravděpodobně určitou právní dohru.
Zdroj: Aktualne.cz, Mironet.cz