Black Friday je spojen s množstvím atraktivních slev. Tak jako každý rok je ale potřeba kontrolovat, zda je sleva skutečně slevou. I letos se totiž našla řada e-shopů a obchodů, které uváděly vyšší slevy, než byla realita. Kdo byl k zákazníkům upřímný a kdo naopak zkoušel reklamní triky?
Posledních několik let každý Black Friday monitorujeme, jak si stojí velké e-shopy. Velký zlom přišel s příchodem služby Hlídačshopů.cz, která sleduje data o ceně produktů a ukládá si je v databázi. Následně tak díky rozšíření do prohlížeče dokáže ukazovat zákazníkům, zda je produkt ve skutečné slevě nebo nikoliv.
Velké e-shopy s elektronikou se polepšily
Služba také poslední roky připravuje přehled toho, jak si stály jednotlivé e-shopy. Letošní výsledek mile překvapil u největších hráčů v oblasti elektroniky. Alza i CZC dosáhli dobrých výsledků a slevy odpovídaly realitě. To je oproti roku 2018, kdy velmi špatně dopadlo např. zmíněné CZC, příjemná změna. Podobně si z největších e-shopů stála slušně Pilulka, Teta drogerie, Mall, ElectroWorld či Knihy Dobrovský.
Místo průměrné slevy 30 % byla realita i pouhé 1 %
Špatně naopak dopadl např. Datart.cz, který uváděl průměrnou slevu 30 %, ale realita byla 17 %. Pochvalu za uvádění průměrné slevy až 14 % nedostalo ani AAA Auto, kde byla realita kolem 4 %. Nejhůře dopadlo OKAY.cz elektro, kde byla uváděna průměrná sleva 30 % a realita podle dat služby Hlídačshopů.cz byla kolem 1 %.
V redakci máme s rozšířením do prohlížeče od stejnojmenné služby dobré zkušenosti. Mnohokrát nám to pomohlo nenaletět i mimo sezónu velkých slev a naopak jsme díky němu vychytali skvělé akce. Narazili jste na podobné vychytralé nabídky, kde sleva a původní uváděná cena neodpovídala hodnotě před akcí?