Oblíbená sluchátka AirPods byla překvapivým hitem firmy, nyní chce v oblasti zvukových periferií postoupit dál.
Kalifornský gigant dle zdrojů agentury Bloomberg pracuje na circumaurálních sluchátkách potlačujících hluk, které mají soupeřit s lídry trhu typu Bose, řekly kontakty blízké firmy Bloombergu. Ty zmínily také ambici konkurovat odkoupené značce Applu, Beats by Dr Dre. To by však nemělo být nikterak náročné – notoricky předražená a extrémně přebasovaná sluchátka nebude těžké překonat.
Do prodeje by se sluchátka měla dostat možná už na konci letošního roku, při vývoji se však vyskytly potíže, přiblížily zdroje blízké firmě Bloombergu.
Podobné trable prý provázely i vývoj HomePodu. Je možná, že se Apple ještě pustí do kompletního redesignu sluchátek, nebo projekt zcela ukončí. Mluvčí Applu odmítl Bloombergu jeho informace komentovat.
Apple pokračuje v hudební strategii, která funguje
I díky vysoce módním sluchátkám Beats si zákazníci zvykli na kupování dražších, ale o to kvalitnějších plných sluchátek kolem uší. Smysl strategie dává i z hlediska HomePodu, reproduktor Applu nemá zrovna nejnižší cenovku.
Fungovat by u sluchátek mělo i bezdrátové párování, podobně jako u zmiňovaných AirPodů.
Není to ani prvým výletem společnosti do oblasti zvuku a hudby. Legendární software iTunes a přehrávač iPod patří mezi nejznámější produkty firmy, které pomáhaly utvářet rozsáhlou, fanatickou uživatelskou a fanouškovskou základnu společnosti. Tří miliardy utracené za Beats je navíc největší investicí firmy v historii.
Protože se u sluchátek objevují podobné vývojové trable jako u HomePodu, je pravděpodobné, že marže Applu bude v tomto případě nižší, než je u společnosti obvyklé.
V současnosti jsou vedoucími podniky na trhu Beats, Bose, Sennheiser, Sony a Skullcandy. Celkově mají sluchátka podle informací Bloombergu v roce 2023 generovat 20 miliard zisku, což je téměř dvojnásobek letošního projektovaných prodejů.
Název Beats Music Apple přestal používat při zveřejnění vlastní služby Apple Music; díky novým sluchátkům je však možné, že registrovaný název firma opět využije.
Zdroj: Bloomberg