Výzkumníci tvrdí, že našli hardwarovou chybu v infotainmentu automobilky Tesla, která by mohla umožnit zdarma odemknout placená vylepšení, včetně systému FSD (Full Self Driving) a vyhřívaných zadních sedadel. Odborníci použili techniku zvanou voltage glitching, která spočívá v manipulaci s napájecím napětím procesoru informačního a zábavního systému vozidla.
FSD zdarma? Jailbreak by to mohl umožnit
„Pokud manipulaci provedeme ve správný okamžik, můžeme procesor přimět k tomu, aby dělal něco jiného,“ řekl Christian Werling serveru TechCrunch. „Procesor přeskočí instrukci a přijme náš zmanipulovaný kód. To je v podstatě to, co v kostce děláme.“
Werling je jedním ze tří doktorandů Technické univerzity v Berlíně, kteří s pomocí nezávislého výzkumníka exploit objevili. Tým svou práci představí příští týden na konferenci o kybernetické bezpečnosti Black Hat v Las Vegas.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zneužití hardwarové zranitelnosti, vyžaduje tento postup fyzický přístup k vozidlu Tesla. Tento jailbreak mohl umožnit aktivaci FSD a některých dalších funkcí, a to i v regionech, kde je Tesla dosud nezpřístupnila. K otestování těchto možností bude podle výzkumníků zapotřebí další výzkum.
Tým tvrdí, že získal šifrovací klíč, který ověřuje vůz prostřednictvím sítě Tesla, což by mohlo vést k tomu, že budou moci odemknout další funkce. Poznamenali, že se jim podařilo získat také osobní informace z testovacího vozu, včetně jeho nedávné polohy GPS, kontaktů, záznamů hovorů a schůzek v kalendáři.
Jak je to s autonomním řízením a jak je na tom Tesla? Odborníci uvádí 5 úrovní autonomního řízení. Zatím jsme někde kolem úrovně 3. Co už automobily umí a proč si brzy nezařídíte?
Hacker objevil tzv. Elonův režim
Hackeři se již několik let pokoušejí odemknout placené funkce Tesly a některé snahy byly úspěšné. Nedávno jeden z nich pod přezdívkou green objevil takzvaný „Elonův režim“ pro využívání FSD bez nutnosti sahat na volant a jakkoliv jinak kontrolovat průběh řízení. Tesla s hackery hraje hru na kočku a myš již několik let.
because of FSD foolishness).
So I was more tolerant towards the constant flow of cars passing me on the right and merging in front of me.
It also helped that I did not need to watch for the dreaded nag.
Overall I spent a bunch of time thinking about it and came up with this: pic.twitter.com/TaPQgClRa9— green (@greentheonly) June 17, 2023
Podle výzkumníků pro Teslu bude velmi obtížné chybu zazáplatovat, a to vzhledem k tomu, že se jedná o hardwarový problém a pro nápravu by byl zapotřebí fyzický přístup ke každému vozidlu.