Jak si povšimli redaktoři Verge a dalších serverů, služba byla aktivována o několik dní dříve, než Oculus chtěl. Novinku jsme ihned vyzkoušeli.
Air Link nelze nazvat jinak než osvobozující. Hry na PC streamované z počítače do headsetu a bezdrátově. Je to elegantnější řešení než standardní Oculus Link, který vyžaduje připojení přes kabel, a výrazně pohodlnější.
Air Link je součástí aktualizace Oculus v28; potřeba je provést update jak na headsetu, tak aplikaci v počítači, není možné se tomu vyhnout. Přístup k aktualizaci už by měla mít naprostá většina uživatelů, v redakci jsme s ní problém neměli.
Bezdrátově s výkonem počítače
Air Link umožňuje vlastníkům headsetu Oculus Quest 2 hrát PC VR hry zcela bezdrátově pomocí streamingu přes Wi-Fi. Službu šlo aktivovat už dříve, neoficiálně, pomocí dodatečného softwaru, třeba Virtual Desktop; vlivem toho se Oculus rozhodl jí uživatelům přinést oficiálně už teď.
Službu jsme vyzkoušeli. Jednoznačným zjištěním je, že 5GHz pásmo není jen doporučením, ale v podstatě nutností; propustnost na 2,4GHz pásmu prostě nestačí.
Při dostatečně nízké vzdálenosti od routeru/modemu mi ale Air Link jinak fungoval docela dobře. Nebyl problém okamžitě propojit obě zařízení a hrát hry jak skrze Oculus obchod, tak přes Steam VR. Nepříjemné trhání obrazu bylo bohužel docela časté, a zdánlivě v náhodných místech, nikoli na těch, které by byl nejnáročnějších. Při hraní skrze běžný Oculus Link, tedy kabel zapojený do PC, k podobným záškubům v mém případě nedochází. Latenci jsem nezaznamenal.
Oculus sám varuje, že je služba nedokončená a čeká ji ještě mnoho vylepšení. Je to zajímavá alternativa pro majitele Questu 2 (na jedničku dostupná nebude), nevýhodou je ale rychlé vybíjení headsetu. Při hraní přes kabel se Oculus Quest zároveň nabíjí, takto vydrží baterie jen krátkou dobu, přišlo mi, že ještě kratší než při hrání her integrovaných do samostatného obchodu pro headset.
Uvidíme. Bezdrátový Skyrim VR mě každopádně volá na další dobrodružství. Nenechám ho čekat.
Komentář / Zdroj: Verge
Autor článku opomněl zmínit že autorovy Virtual Desktopu Facebook zakazal využívát funkci wifi stremovaní VRher už na Quest 1. Bylo to v období kdy FB potřeboval zpropagovat funkci OculusLink samozřejmě z officiálně předraženým kabelem za 3.500,- Když FB věděl že přijde z vlastním řešením stremovaní přes wifi do půl roku… Číst více »
Neopomněl, pouze jsem to nezaznamenal. Letmé vyhledávání Vám dává za pravdu a informace je to důležitá, tudíž buď ohledně toho napíšu článek nový nebo informaci po hlubším zpracování všech informací zařadím do textu. Díky za postřeh.