Bezpečnější Google Chrome? Prohlížeč nově blokuje sledovací cookies

Společnost Google se v minulém roce zavázala k přenastavení politiky ohledně cookies ve svém prohlížeči Chrome. Letos na nic nečeká, a již nyní by tak měla být postupně zablokována data třetích stran shromažďující citlivé údaje o samotných uživatelích.

Změny v politice digitální reklamy v prohlížeči Google Chrome jsou jedním z nejdůležitějších a nejsledovanějších témat roku 2024. První vlaštovky na sebe přitom nenechaly dlouho čekat, a od 4. ledna tak byly někteří uživatelé úplně odříznuti od souborů cookies třetích stran. Funkce Tracking Protection, jak Google tuto novou ochranu nazval, je však zatím k dispozici pro pouhé jedno procento náhodně vybraných uživatelů. Zástupci společnosti přesto tvrdí, že jde o důležitý krok vstříc globální regulaci.

Obrázek: Bezpečnější Google Chrome? Prohlížeč nově blokuje sledovací cookies

Soubory cookies mohou být dobrými sluhy, ale i zlými pány. Google Chrome chce jejich negativní funkce potlačit. Zdroj: Unsplash

Příliš povyku se zatím neděje. To se ale může brzy změnit

Vezmeme-li v potaz skutečnost, že změnu zatím zaznamená 1 % prohlížečů, jsou zavedené změny v krátkodobém horizontu prakticky zanedbatelné. Podle odborníků je však nutné nejprve získat dostatek informací o tom, jak nový systém funguje, a jak jej případně před plošným nasazením zefektivnit. Je tedy zjevné že Google chce funkci Tracking Protection aktivně rozvíjet, zatím ale není příliš jasné, jakým tempem se to společnosti bude dařit. Panují názory o tom, že citelný dopad bude omezení cookies mít až po vyřazení zhruba 30 % souborů třetích stran.

Dopady na internetovou reklamu mohou být obrovské

Zavedení regulace cookies výrazným způsobem mění nejen zabezpečení při brouzdání po internetu, ale bude mít také zásadní vliv na to, jakým způsobem budou uživatelům prohlížeče Chrome zobrazovány reklamy. Díky cookies totiž bylo možné využít možnost personalizovaného marketingu, ale také shromažďovat údaje o historii prohlížení od samotných uživatelů, a tato data následně využít například pro průzkum trhu. To vše se ale s nástupem Tracking Protection změní. Očekává se tedy, že statistiky z následujících měsíců a let mohou vykazovat vysokou chybovost. Řada firem inzerujících reklamy na internetu tak bude muset přehodnotit své marketingové strategie a přizpůsobit se novým podmínkám. Očekává se také nárůst nákladů na online reklamu.

Obrázek: Bezpečnější Google Chrome? Prohlížeč nově blokuje sledovací cookies

Společnost Google mění pravidla reklamní politiky ve svém prohlížeči Chrome. Zdroj: Freepik

K rozšíření regulace cookies třetích stran mezi další uživatele by mělo podle předpokladů dojít v druhé polovině roku. Okolo plošného zavedení pak panuje velká nejistota, jelikož ve hře je celá řada neznámých. Je ale zjevné, že internet čeká malá revoluce v oblasti reklamy, a zda budou její dopady pro všechny zúčastněné spíše pozitivní či naopak negativní, by tak mělo být jasnější v průběhu roku 2024. Někteří experti však již nyní varují před nedostatečnou obezřetností a bijí na poplach před meteoritem změn, který se v podobě Tracking Protection řítí na celou řadu subjektů pohybujících se v online světě.

Zdroje: 1, 2, 3

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Viry se maskují jako populární mobilní hry. Cílem jsou bankovní účty uživatelů Androidu
Viry se maskují jako populární mobilní hry. Cílem jsou bankovní účty uživatelů Androidu
Obrázek: Smartphone jako konzole? Ukážeme vám, jak využít POCO F6 Pro na maximum
Smartphone jako konzole? Ukážeme vám, jak využít POCO F6 Pro na maximum
Obrázek: Už žádné sankce: OPPO a Ericsson uzavřely globální dohodu o spolupráci v oblasti 5G technologií
Už žádné sankce: OPPO a Ericsson uzavřely globální dohodu o spolupráci v oblasti 5G technologií
Obrázek: Sony A1: Fotoaparát, který vyfotil kulku u hlavy Donalda Trumpa
Sony A1: Fotoaparát, který vyfotil kulku u hlavy Donalda Trumpa
Obrázek: Mýtus o dedikovaných IP adresách v e-mail marketingu: Opravdu zlepšují doručitelnost?
Mýtus o dedikovaných IP adresách v e-mail marketingu: Opravdu zlepšují doručitelnost?
Obrázek: Přijdou silné bouřky, nebo slabé přeháňky? Přesná aplikace vám to pomůže zjistit
Přijdou silné bouřky, nebo slabé přeháňky? Přesná aplikace vám to pomůže zjistit
Obrázek: Znásobte své finance s AI, nabádají podvodníci Čechy na Facebooku. Jak je nahlásit a ochránit ostatní?
Znásobte své finance s AI, nabádají podvodníci Čechy na Facebooku. Jak je nahlásit a ochránit ostatní?
Obrázek: Česko zasáhnou velmi silné bouřky: Jak ochránit elektroniku a spotřebiče před zničením bleskem?
Česko zasáhnou velmi silné bouřky: Jak ochránit elektroniku a spotřebiče před zničením bleskem?