Jak se Porsche a Tesla předjíždí na Nürburgringu – v elektrických autech

Stejně jako jsou budoucností samořiditelná auta, tak časem svět uvolní cestu i pro vozidla elektrická. Jen to nebude hned.

Řídíme rádi. Máme větší důvěru v naše schopnosti, řídit navíc chceme, jde totiž i o sociokulturní záležitost. Nemít automobil? V ČR ve větším městě ještě možné, v USA nepředstavitelné.

Německá klasika proti severoamerickému mládí

Nejde ale o nic stálého, nezměnitelného, trvalého. Počty jsme časem svěřili strojům, stejně tak manufakturu a další práci, a jednou jim dáme kontrolu i nad našimi auty – která budou elektrická, což je z mnoha hledisek praktičtější. Tedy, zatím ne, ale mluvíme řádově o deseti letech anebo i mnohem více. Technologie za takovou dobu urazí dlouhou cestu.

Obrázek: Jak se Porsche a Tesla předjíždí na Nürburgringu – v elektrických autech

Taycan je nádherný vůz. Zdroj: Eric Adams – Gear Patrol

Nürburgring patří mezi nejslavnější okruhy, který je kromě závodů určen také pro testování. Nyní se zde utkává Tesla s docela nečekaným soupeřem. Porsche si zde vyhrálo s upraveným prototypem svého chystaného elektromobilu Taycan a legendární část okruhu, Nordschleife, odjel za 7 minut a 42 sekund.

Ano, Porsche – velmi tradiční německá značka plná luxusních sporťáků ukazuje, že ani pro ni nejsou elektrická auta jen nějakým dočasným trendem, který pomine stejně rychle jako začal. Jde o investici do budoucna, o sledování vývoje trhu a nálad společnosti.

Data elektrice nahrávají

1,7 % z automobilů na silnicích v Nizozemí jsou elektrická auta, v Číně je to skoro 1 %, v americké Kalifornii 2,1 % a v Norsku dokonce neuvěřitelných 10,7 procent. Na maličkém Islandu jde o 22 %. Daří se obzvláště hybridním vozům a co je důležité, počty prodaných elektrických vozů, i přes nedostatečnou infrastrukturu, mládí celé technologie a pokračujícím nedokonalostem stále stoupají, plynule a výrazně.

Zajímavější jsou ale data o nově prodaných automobilech. V Norsku jde o celých 60 %, v USA jde nyní o 2,5 % trhu a rychle stoupá, Čína do roku 2020 předpokládá 10 % prodaných automobilů jezdících na elektřinu; v Evropě jde o 7,5 %, počet čistě bateriových vozidel se navíc zdvojnásobil.

V ČR je zatím trh zcela nerozvinutý, v roce 2018 se prodalo celkem 703 plně elektrických vozů, což je 0,3 % z celkového počtu automobilů.

Obrázek: Jak se Porsche a Tesla předjíždí na Nürburgringu – v elektrických autech

Chystaná nová verze Modelu S ale také bude nádherný kousek. Zdroj: Emre Husman – Teslarati

Je pravda, že taková Čína má i výhodu infrastrukturu. V zemi už stojí u silnic přes milion nabíjecích stanic.

Ale dost o samotné technologii a zpět k soutěžení Tesly a Porsche. Tesla totiž před krátkým časem dosavadní rekord Taycanu překonala pomocí silně modifikovaného Modelu S; a Porsche si chce vůdčí pozici vzít zpět.

Soupeření na Nürburgringu je takovým přátelským pošťuchováním obou značek: Porsche jakožto příkladu klasického hráče na trhu a Tesly jako nové generace vozidel (byť Porsche má tu výhodu, že se netočí v permanentním kolotoči neustále hrozícího bankrotu).

Zdroj: Engadget

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tyto funkce Xiaomi 15 se vám na dovolené budou opravdu hodit
Amazon buduje konkurenci pro Starlink. Na oběžnou dráhu míří přes 3 200 satelitů
Obrázek: OMV a PRE v Česku postaví 113 ultrarychlých dobíjecích stanic s výkonem 300-400 kW
OMV a PRE v Česku postaví 113 ultrarychlých dobíjecích stanic s výkonem 300-400 kW
Obrázek: Televizi velkou přes celou stěnu už koupíte za 17 000 korun: TV od Xiaomi lákají na velikost i lákavé slevy
Televizi velkou přes celou stěnu už koupíte za 17 000 korun: TV od Xiaomi lákají na velikost i lákavé slevy
Trenér na zápěstí rozhýbe i lenochy. Jak běhat a cvičit s chytrými hodinkami Huawei Watch Fit 4?
Konec tajemství u telefonů: Energetické štítky odhalí vše o výdrži, opravitelnosti i odolnosti. Nebo ne?
Koupili jste si počítač od ASUSu? Nezapomeňte na registraci, získáte slevy, hry zdarma i rychlou podporu
Huawei Watch FIT 4 fungují s iPhonem. Stojí o polovinu méně než Apple Watch a v řadě ohledů jsou dokonce lepší