Jak se Porsche a Tesla předjíždí na Nürburgringu – v elektrických autech

Stejně jako jsou budoucností samořiditelná auta, tak časem svět uvolní cestu i pro vozidla elektrická. Jen to nebude hned.

Řídíme rádi. Máme větší důvěru v naše schopnosti, řídit navíc chceme, jde totiž i o sociokulturní záležitost. Nemít automobil? V ČR ve větším městě ještě možné, v USA nepředstavitelné.

Německá klasika proti severoamerickému mládí

Nejde ale o nic stálého, nezměnitelného, trvalého. Počty jsme časem svěřili strojům, stejně tak manufakturu a další práci, a jednou jim dáme kontrolu i nad našimi auty – která budou elektrická, což je z mnoha hledisek praktičtější. Tedy, zatím ne, ale mluvíme řádově o deseti letech anebo i mnohem více. Technologie za takovou dobu urazí dlouhou cestu.

Obrázek: Jak se Porsche a Tesla předjíždí na Nürburgringu – v elektrických autech

Taycan je nádherný vůz. Zdroj: Eric Adams – Gear Patrol

Nürburgring patří mezi nejslavnější okruhy, který je kromě závodů určen také pro testování. Nyní se zde utkává Tesla s docela nečekaným soupeřem. Porsche si zde vyhrálo s upraveným prototypem svého chystaného elektromobilu Taycan a legendární část okruhu, Nordschleife, odjel za 7 minut a 42 sekund.

Ano, Porsche – velmi tradiční německá značka plná luxusních sporťáků ukazuje, že ani pro ni nejsou elektrická auta jen nějakým dočasným trendem, který pomine stejně rychle jako začal. Jde o investici do budoucna, o sledování vývoje trhu a nálad společnosti.

Data elektrice nahrávají

1,7 % z automobilů na silnicích v Nizozemí jsou elektrická auta, v Číně je to skoro 1 %, v americké Kalifornii 2,1 % a v Norsku dokonce neuvěřitelných 10,7 procent. Na maličkém Islandu jde o 22 %. Daří se obzvláště hybridním vozům a co je důležité, počty prodaných elektrických vozů, i přes nedostatečnou infrastrukturu, mládí celé technologie a pokračujícím nedokonalostem stále stoupají, plynule a výrazně.

Zajímavější jsou ale data o nově prodaných automobilech. V Norsku jde o celých 60 %, v USA jde nyní o 2,5 % trhu a rychle stoupá, Čína do roku 2020 předpokládá 10 % prodaných automobilů jezdících na elektřinu; v Evropě jde o 7,5 %, počet čistě bateriových vozidel se navíc zdvojnásobil.

V ČR je zatím trh zcela nerozvinutý, v roce 2018 se prodalo celkem 703 plně elektrických vozů, což je 0,3 % z celkového počtu automobilů.

Obrázek: Jak se Porsche a Tesla předjíždí na Nürburgringu – v elektrických autech

Chystaná nová verze Modelu S ale také bude nádherný kousek. Zdroj: Emre Husman – Teslarati

Je pravda, že taková Čína má i výhodu infrastrukturu. V zemi už stojí u silnic přes milion nabíjecích stanic.

Ale dost o samotné technologii a zpět k soutěžení Tesly a Porsche. Tesla totiž před krátkým časem dosavadní rekord Taycanu překonala pomocí silně modifikovaného Modelu S; a Porsche si chce vůdčí pozici vzít zpět.

Soupeření na Nürburgringu je takovým přátelským pošťuchováním obou značek: Porsche jakožto příkladu klasického hráče na trhu a Tesly jako nové generace vozidel (byť Porsche má tu výhodu, že se netočí v permanentním kolotoči neustále hrozícího bankrotu).

Zdroj: Engadget

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Obrázek: Muž postavil přístroj na třídění Lega. Samozřejmě z Lega
Muž postavil přístroj na třídění Lega. Samozřejmě z Lega
Obrázek: Skutečný Iron Man do každé firmy? Robotický oblek pro průmysl a vojáky už není sci-fi
Skutečný Iron Man do každé firmy? Robotický oblek pro průmysl a vojáky už není sci-fi
Obrázek: Vánoční soutěž o chytré fitness náramky Honor Band 5 s 24/7 měřením tepu
Vánoční soutěž o chytré fitness náramky Honor Band 5 s 24/7 měřením tepu
Obrázek: Samsung se vysmívá Applu. Trh se změnil, marketing zůstává
Samsung se vysmívá Applu. Trh se změnil, marketing zůstává

Tedy, u Applu ani moc ne, ten se stále drží zajetých očekávání: Žádné zprávy, obrovské očekávání, a pak bombastické novinky....

Zavřít