Společnost Meta představila svůj nový VR headset Meta Quest Pro, který má být v mnoha ohledech revoluční. Ve videu se však objevil i úsek, kdy avataři chodí a poskakují. Vše navozovalo dojem, že headset dokáže perfektně sledovat pohyb nohou. Realita je však na míle vzdálená.
Mark Zuckerberg na videu zmiňuje, jak je obtížné sledovat pohyb nohou a převádět jej do virtuálního světa. To je ostatně důvodem, proč naprostá většina dnešních headsetů nohy nesleduje.
Před vývojáři podle Zuckerberga stála náročná výzva, neboť pohyb nohou musí odpovídat reálnému pohybu těla. To je vzhledem k umístění senzorů v headsetu problematické, neboť nohy jsou často zakrývány. Řešením se v případě Meta má stát prediktivní model na bázi umělé inteligence, který je schopný předvídat pohyb tak činí naprosto realistickým. Ukázka ve videu vypadala skvěle a mnozí začali sdílet své nadšení z revolučního pokroku. „Vím, že na tohle jste čekali,“ zaznělo z úst zakladatele společnosti Meta.
Quest Pro nohy sledovat zvládne. Otázkou je kdy a jak dobře
Zde nastává zásadní problém. Z videa většina diváků vyvodila, že Meta má nohy již vyřešené a jejich sledování bude chystaný headset umět v prezentované kvalitě hned od začátku. Jak se ale nyní ukázalo, pohyb nohou byl při živém přenosu doplněn za využití profesionální motion tracking technologie.
Meta #VR avatars are getting legs!
This feature is coming next year, starting in Horizon and rolling out to other apps over time. #MetaConnect pic.twitter.com/JgWx0UYanX
— Shacknews (@shacknews) October 11, 2022
Funkce, která řadu diváků zaujala nejvíce, tak pravděpodobně takto dokonalá nebude. Meta chce pohyb nohou nejprve vyzkoušet v Meta Horizon Worlds a až poté ho používat pro další aplikace.
Zdroj: Meta