Zakuste drsnou evoluci: Ve hře Ancestors: The Humankind Odyssey se musíte vyvinout z opic

Jak se žilo naším předkům a kde je ten pomyslný milník, kdy se z opic stal člověk? Hra Ancestors: The Humankind Odyssey má ambice nás seznámit s tvrdou cestou za evolucí našich předků a zároveň nás i mírně vzdělat.

A to vše s poměrně jednoduchou myšlenkou: Ocitáte se v divoké a nespoutané džungli na africkém kontinentu zhruba před deseti milióny let – máte na starost bandu opičáků a vaším úkolem je jediné: Vyvinout se.

Obrázek: Zakuste drsnou evoluci: Ve hře Ancestors: The Humankind Odyssey se musíte vyvinout z opic

Originální koncept Ancestors

Her, které nás zavedou do minulosti je tu spousta, těch které se odváží až za hranici prvních civilizací je ovšem o poznání méně. Povětšinou skončíme u středověku, či kdesi u armád starověku a máme-li štěstí (patříte-li mezi příznivce pravěku) narazíme na nějakého toho neandrtálce. Ancestors: The Humankind Oddysey to bere hezky od začátku. Podíváme se na první krůčky našich předků. Vyzkoušíte si, jaké to je například poprvé objevit souvislost mezi ostrým kamínkem a špičatým klackem. Vzniká tak poměrně velký prostor pro neotřelé mechaniky a nápady.

Ancestors potřebují ovladač a sluchátka

Negativní ohlasy hráčů byly převážně na ovládání hry samotné. Vývojáři Panache Digital Games hráče přímo upozorňují k tomu, že nejlepšího zážitku dosáhnete s ovladačem. Vyzkoušeli jsme si jak ovladač, tak i klávesnici a jedno je možné říci zcela určitě: Ovládání je těžké na zvyk v jakékoliv podobě. A to je kámen úrazu.

Každou ruku defacto ovládáte jiným tlačítkem a interakce jsou sice logické, nicméně občas zmatečné. Nejtěžším úkolem pro hráče je se navyknout, že pravá ruka primátů je akční a levá pasivní. Dle toho se bude odvíjet celý váš gameplay a výsledky.

Jakmile se naučíte základní principy a pochopíte mechaniku, hru si užijete. Dokud nenastane okamžik, pro který má hra problémy se uchytnout – řeknete si: “Sakra, ale tohle už jsem dělal!?”

Veškerá interakce je založena jak na vizuální, tak i na audio reakci. Reakce na boj, výrobu, či skupinovou komunikaci je založena na rytmu, zvucích a reakci na ně. Proto určitě nevypínejte u hry zvuk. Bude se vám hodit!

Opakování matka konce

Ancestors: The Humankind Odyssey má potenciál. Unreal Engine hře po grafické stránce sluší a vypadá chvílemi až epicky. Dokonce i mechanika ovládání je naučitelná a opice vám budou stále méně padat ze stromů (kdesi hluboko v sobě se opravdu stydíte, když vám primát upadne ze stromu).

Problémem je ale repetitivnost situací. Stále častěji budete mít pocit, že opakujete stále jedno a to samé dokola. Ráno vstát, posnídat, sehnat tlupu opičáků, možná si zatrénovat nějakou tu vzpřímenou chůzi (za pár generací se bude hodit, no ne?!) a pak vyrazit na výpravu. Jo a ještě předtím nasekat ostrým kouskem obsidiánu naostřené klacky pro celý klan. A už to samo vás dokáže ubíjet. Když to děláte poprvé, je to skvělé. Cítíte tu atmosféru objevitele. Po sté je to jen rutina, která je o to nesnesitelnější, jak je ovládání složité.

Obrázek: Zakuste drsnou evoluci: Ve hře Ancestors: The Humankind Odyssey se musíte vyvinout z opic

Kdy bude hra stát za to?

Ancestors jsou ve vývoji již od roku 2014, kdy Patrice Désilets založil studio a pustil se do vývoje hry. Jestli vám jméno něco říká, tak to je dobře. Patrice je vlastně jedním z faktických odců Assassin´s Creed série. Po odchodu z Ubisoftu, kdy chtěl získat více svobody pro své myšlenky nám tedy představuje spolu s týmem hru, která by sice mohla být novým trendem v žánru, nicméně ještě ne.

Obrázek: Zakuste drsnou evoluci: Ve hře Ancestors: The Humankind Odyssey se musíte vyvinout z opic

Ancestors: The Humankind Odyssey bude mít tři díly

Ancestors: The Humankind Odyssey má před sebou ještě dlouhou cestu. Vývojáři chystají tří dílnou sérii, kdy se postupně dopracujeme z opice k modernímu člověku. Mechanika ovládání je sice složitá, nicméně účelová. Koncept hry samotné potřebuje o něco složitější interakce a proto ovládání jaké je. Za nás je spíše větším problémem obsahová stránka hry, která je momentálně mizivá.

Z výroby se dostanete k opracovaným kusům dřeva a kamene. Složitější spojování surovin v například pokročilejší zbraň je hudbou budoucnosti. Nevíme, zda-li dorazí ještě v první kapitole série, nicméně momentálně vyrobíte pět druhů nástrojů, pelech, jakýs takýs plůtek proti predátorům a toť vše.

Ale i tak hra momentálně – a to pozor v uzavřené testovací verzi – nabízí dobrých pár hodin zábavy. I v současné době dostanete z Ancestors ještě o malinko více, nicméně už se jedná o ždímání úlomků. V porovnání s časem, který vám tak bude stát za objevení postupu, to za to nestojí. Potenciál tu je obrovský. Ať už se jedná o nápad, zpracování, tématiku, či vizuál, Ancestors: The Humankind Odyssey je hra, které fandíme a těšíme se na další novinky.

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Obrázek: Nemožné se stalo realitou: Valve oznámilo pokračování legendární série Half-Life
Nemožné se stalo realitou: Valve oznámilo pokračování legendární série Half-Life
Obrázek: Nemocnice podle Stanfordu: Zdravotnické zařízení připomíná spíše IT laboratoř
Nemocnice podle Stanfordu: Zdravotnické zařízení připomíná spíše IT laboratoř
Obrázek: Systém umělé inteligence dokáže předvídat epileptické záchvaty s přesností 99,6 %
Systém umělé inteligence dokáže předvídat epileptické záchvaty s přesností 99,6 %
Obrázek: Asus představil chytré hodinky s EKG senzorem a notebook vážící 880 gramů
Asus představil chytré hodinky s EKG senzorem a notebook vážící 880 gramů

Hodinky s EKG se stanou hlídačem našeho zdraví. Vydrží 14 dní a nechybí zabudovaná GPS navigace. Nejlehčí notebook překvapí skvělou...

Zavřít