Zakuste drsnou evoluci: Ve hře Ancestors: The Humankind Odyssey se musíte vyvinout z opic

Jak se žilo naším předkům a kde je ten pomyslný milník, kdy se z opic stal člověk? Hra Ancestors: The Humankind Odyssey má ambice nás seznámit s tvrdou cestou za evolucí našich předků a zároveň nás i mírně vzdělat.

A to vše s poměrně jednoduchou myšlenkou: Ocitáte se v divoké a nespoutané džungli na africkém kontinentu zhruba před deseti milióny let – máte na starost bandu opičáků a vaším úkolem je jediné: Vyvinout se.

Obrázek: Zakuste drsnou evoluci: Ve hře Ancestors: The Humankind Odyssey se musíte vyvinout z opic

Originální koncept Ancestors

Her, které nás zavedou do minulosti je tu spousta, těch které se odváží až za hranici prvních civilizací je ovšem o poznání méně. Povětšinou skončíme u středověku, či kdesi u armád starověku a máme-li štěstí (patříte-li mezi příznivce pravěku) narazíme na nějakého toho neandrtálce. Ancestors: The Humankind Oddysey to bere hezky od začátku. Podíváme se na první krůčky našich předků. Vyzkoušíte si, jaké to je například poprvé objevit souvislost mezi ostrým kamínkem a špičatým klackem. Vzniká tak poměrně velký prostor pro neotřelé mechaniky a nápady.

Ancestors potřebují ovladač a sluchátka

Negativní ohlasy hráčů byly převážně na ovládání hry samotné. Vývojáři Panache Digital Games hráče přímo upozorňují k tomu, že nejlepšího zážitku dosáhnete s ovladačem. Vyzkoušeli jsme si jak ovladač, tak i klávesnici a jedno je možné říci zcela určitě: Ovládání je těžké na zvyk v jakékoliv podobě. A to je kámen úrazu.

Každou ruku defacto ovládáte jiným tlačítkem a interakce jsou sice logické, nicméně občas zmatečné. Nejtěžším úkolem pro hráče je se navyknout, že pravá ruka primátů je akční a levá pasivní. Dle toho se bude odvíjet celý váš gameplay a výsledky.

Jakmile se naučíte základní principy a pochopíte mechaniku, hru si užijete. Dokud nenastane okamžik, pro který má hra problémy se uchytnout – řeknete si: “Sakra, ale tohle už jsem dělal!?”

Veškerá interakce je založena jak na vizuální, tak i na audio reakci. Reakce na boj, výrobu, či skupinovou komunikaci je založena na rytmu, zvucích a reakci na ně. Proto určitě nevypínejte u hry zvuk. Bude se vám hodit!

Opakování matka konce

Ancestors: The Humankind Odyssey má potenciál. Unreal Engine hře po grafické stránce sluší a vypadá chvílemi až epicky. Dokonce i mechanika ovládání je naučitelná a opice vám budou stále méně padat ze stromů (kdesi hluboko v sobě se opravdu stydíte, když vám primát upadne ze stromu).

Problémem je ale repetitivnost situací. Stále častěji budete mít pocit, že opakujete stále jedno a to samé dokola. Ráno vstát, posnídat, sehnat tlupu opičáků, možná si zatrénovat nějakou tu vzpřímenou chůzi (za pár generací se bude hodit, no ne?!) a pak vyrazit na výpravu. Jo a ještě předtím nasekat ostrým kouskem obsidiánu naostřené klacky pro celý klan. A už to samo vás dokáže ubíjet. Když to děláte poprvé, je to skvělé. Cítíte tu atmosféru objevitele. Po sté je to jen rutina, která je o to nesnesitelnější, jak je ovládání složité.

Obrázek: Zakuste drsnou evoluci: Ve hře Ancestors: The Humankind Odyssey se musíte vyvinout z opic

Kdy bude hra stát za to?

Ancestors jsou ve vývoji již od roku 2014, kdy Patrice Désilets založil studio a pustil se do vývoje hry. Jestli vám jméno něco říká, tak to je dobře. Patrice je vlastně jedním z faktických odců Assassin´s Creed série. Po odchodu z Ubisoftu, kdy chtěl získat více svobody pro své myšlenky nám tedy představuje spolu s týmem hru, která by sice mohla být novým trendem v žánru, nicméně ještě ne.

Obrázek: Zakuste drsnou evoluci: Ve hře Ancestors: The Humankind Odyssey se musíte vyvinout z opic

Ancestors: The Humankind Odyssey bude mít tři díly

Ancestors: The Humankind Odyssey má před sebou ještě dlouhou cestu. Vývojáři chystají tří dílnou sérii, kdy se postupně dopracujeme z opice k modernímu člověku. Mechanika ovládání je sice složitá, nicméně účelová. Koncept hry samotné potřebuje o něco složitější interakce a proto ovládání jaké je. Za nás je spíše větším problémem obsahová stránka hry, která je momentálně mizivá.

Z výroby se dostanete k opracovaným kusům dřeva a kamene. Složitější spojování surovin v například pokročilejší zbraň je hudbou budoucnosti. Nevíme, zda-li dorazí ještě v první kapitole série, nicméně momentálně vyrobíte pět druhů nástrojů, pelech, jakýs takýs plůtek proti predátorům a toť vše.

Ale i tak hra momentálně – a to pozor v uzavřené testovací verzi – nabízí dobrých pár hodin zábavy. I v současné době dostanete z Ancestors ještě o malinko více, nicméně už se jedná o ždímání úlomků. V porovnání s časem, který vám tak bude stát za objevení postupu, to za to nestojí. Potenciál tu je obrovský. Ať už se jedná o nápad, zpracování, tématiku, či vizuál, Ancestors: The Humankind Odyssey je hra, které fandíme a těšíme se na další novinky.

Obrázek: Krizi překonáme díky umělé inteligenci a zelené energii, tvrdí český podnikatel
Krizi překonáme díky umělé inteligenci a zelené energii, tvrdí český podnikatel
Obrázek: Recyklovatelný dům z 3D tiskárny? Chystá se revoluce v bydlení
Recyklovatelný dům z 3D tiskárny? Chystá se revoluce v bydlení
Obrázek: Android AirTag: Google chce vlastní sledovací přívěsek, má být přesnější než Apple
Android AirTag: Google chce vlastní sledovací přívěsek, má být přesnější než Apple
Obrázek: Google se bojí. Microsoft s OpenAI spolupracují na vylepšení vyhledávače Bing
Google se bojí. Microsoft s OpenAI spolupracují na vylepšení vyhledávače Bing
Obrázek: Recenze: Česká čistička vzduchu GARNI 45T OneCare obstála na výbornou
93%
Recenze: Česká čistička vzduchu GARNI 45T OneCare obstála na výbornou
Znečištěný vzduch
Čistíte si doma vzduch? Co znamená PM 2.5 a jaký mohou mít nečistoty vliv na vaše zdraví?
Obrázek: Blíží se kometa, kterou můžete vidět pouze jednou za 50 000 let. Jak ji sledovat?
Blíží se kometa, kterou můžete vidět pouze jednou za 50 000 let. Jak ji sledovat?
Obrázek: Konec složitostem. Novinka ve WhatsAppu ušetří hodiny se zálohováním
Konec složitostem. Novinka ve WhatsAppu ušetří hodiny se zálohováním