Čínská sociální síť TikTok zavádí novou funkci avatarů nerozeznatelných od skutečných lidí z masa a kostí vygenerovaných umělou inteligencí (AI). Podle firmy umožní podnikat efektivněji a ušetří spoustu času. Obsahoví tvůrci a influenceři, pro něž představuje platforma hlavní zdroj příjmu, se však bojí o práci.
Společnost právě nástroj zvaný Symphony Avatars testuje, upozornil server Business Insider odvolávající se na příspěvek na blogu TikToku z 17. června. Firmy budou z avatarů vytvořených AI profitovat, slibuje TikTok.
Inzerenti si budou moci vytvořit například mluvčího společnosti, případně tvář nějaké propagační kampaně, která bude ovládat více jazyků. Jinými slovy, AI bude generovat společnostem reklamy na míru.
Nástroj podle TikToku zefektivní podnikání každé společnosti. Umožní rychlejší tvorbu většího množství obsahu a zvýší tak dosah firmy. Avataři, jak je asi jasné, budou moci sami vytvářet obsah – v několika minutách například sdělí informace o nějakém produktu.
Obrovskou výhodou bude možnost cílit reklamy na firemní produkty nebo služby na trhy bez nutnosti znát cizí jazyky. Má to však své pro a proti. Internet například zaplaví masa potenciálně otravných videí vygenerovaných AI.
Jsou obavy na místě?
Problém je, že mnoho lidí má TikTok jako hlavní zdroj obživy. Nejen TikTok, ale více společností už s avatary generovanými AI experimentuje. Začátkem tohoto roku spustil poplach podobný nástroj marketingové agentury SelfMade.
Internetoví tvůrci se ptali, co by to mohlo znamenat pro jejich zaměstnání. „Pokud by se tohle chytlo, velmi bych se bála o své zaměstnání,“ přiznala influencerka Kristen Bousquetová. Lze očekávat, že nástroj TikToku vyvolá ještě větší bouři.
Společnost na svém blogu uklidňuje, že má učinit podnikání snazším, nikoli nahradit lidské tvůrce. „Symphony Avatars je navržena tak, aby vylepšovala a zesilovala lidskou představivost, nikoli ji nahrazovala,“ napsala společnost.
Podle jejího vyjádření se budou moci lidé soustředit na empatickou a strategickou stránku podnikání, zatímco AI zastane roli řekněme tváře jejich firmy. Problém však je, že mnoho lidí se živí tím, že svou tvář firmám propůjčuje.
Zdroje: Business Insider, TikTok