Kolik e-mailů je třeba k úspěšnému prodeji? Čeští obchodníci musí odeslat v průměru osm zpráv

Protipandemická opatření od základů změnila způsob práce obchodníků a komunikaci se zákazníky, ukazují data startupu Pipedrive, který přináší efektivní CRM platformu na řízení prodejů. To, co si obě strany dříve předávaly na osobních schůzkách, se nyní ještě více přesouvá do online světa. V letošním roce museli čeští obchodníci poslat v průměru osm e-mailů, než došlo k úspěšnému prodeji. O něco hůře si vedou obchodníci v Polsku s devíti e-maily, Němci musí poslat sedm e-mailů, nejlépe si vedou Rakušané, kteří potřebují pouhých šest zpráv k uzavření dealu. 

„Ještě donedávna se čeští obchodníci spoléhali na osobní setkání, kvůli pandemii však museli zcela přejít na online prodej. Data ukazují, že se dokázali se situací vypořádat, ačkoliv je zde oproti sousedním zemím stále prostor pro zlepšování. V Pipedrive se snažíme jít tomuto trendu naproti a obchodníkům práci maximálně ulehčit. V prosinci jsme například uvedli nástroj eSignatures, který umožňuje podpis smlouvy online a pomáhá zvýšit úspěšnost až o 29 %. Přehled nad veškerými dokumenty pak pomáhá udržet nástroj Sales Docs, který automatizuje způsob, jakým týmy vytváří, spravují a sdílí dokumenty. V době, kdy hraje klíčovou roli rychlost a transparentnost, je pro obchodníky stěžejní udržovat vše potřebné na jedné CRM platformě,“ říká Michal Smetana, vedoucí české pobočky startupu Pipedrive.

Obrázek: Kolik e-mailů je třeba k úspěšnému prodeji? Čeští obchodníci musí odeslat v průměru osm zpráv

V Rakousku jsou konverze rychlejší. Foto: Se souhlasem Pipedrive

Efektivita v online komunikaci se rovněž odráží na úspěšnosti prodejů – čím více e-mailů si obě strany vymění, tím je šance na jejich zdárné uzavření nižší. Češi dosahovali v prvním kvartálu 2021 průměrné úspěšnosti kolem 34 %, Poláci 31 %, Němci 35 % a Rakušané 40 %. To je o něco méně oproti stejnému období loňského roku, pro srovnání se českým obchodníkům dařilo až v 40 % případů. Jejich úspěšnost se tedy ještě nevrátila na předcovidovou úroveň.

V ČR se nejvíce daří zdravotnictví, výrobě a obchodu

Nejlepších výsledků v prvním kvartálu 2021 dosahují čeští obchodníci v oblastech zdravotnictví (53 %), výroby (42 %) a obchodu (49 %). Dobře si vedly rovněž technologické startupy (38 %) a média (35 %). Ve stejném období loňského roku byla úspěšnost v sektoru zdravotnictví průměrně 52 %, ve výrobě 56 % a v oblasti obchodu 51 %. Právě segment výroby byl totiž pandemií nejvíce zasažen. Obchodníci v oblasti technologických startupů pak dosahovali úspěšnosti 36 % a v médiích dokonce 42 %.

Obrázek: Kolik e-mailů je třeba k úspěšnému prodeji? Čeští obchodníci musí odeslat v průměru osm zpráv

Zdravotnictví, výrobě a obchodu se daří. Foto: Se souhlasem Pipedrive

„Ukazuje se, že pro úspěch obchodníků je správná digitální podpora klíčová. Efektivní CRM nástroj je prvním základním předpokladem, jak oslovit potenciální zákazníky. Je však potřeba pokrýt co nejvíce kanálů, od vlastního webu přes sociální sítě až po externí databáze leadů. CRM pak slouží ke sběru cenných dat, podle kterých vytvoří profil ideálního zákazníka a na jeho základě lze kontaktovat další relevantní uživatele. Ve výsledku to znamená vyšší šanci na úspěšný prodej,“ dodává Michal Smetana.

Úvodní fotografie: Freepik
Zdroj: TZ Pipedrive

Obrázek: Jak vznikají chytré telefony? Návštěva továrny značky vivo aneb od součástek ke smartphonu ve vaší kapse
Jak vznikají chytré telefony? Návštěva továrny značky vivo aneb od součástek ke smartphonu ve vaší kapse
Obrázek: Rozhovor o chytrých televizorech: Na 8K ještě nenastal ten správný čas, věří Danny Tack z TP Vision
Rozhovor o chytrých televizorech: Na 8K ještě nenastal ten správný čas, věří Danny Tack z TP Vision
Obrázek: Tesla Cybertruck utáhne motor vesmírné rakety a naložená ve sprintu porazila i Porsche 911
Tesla Cybertruck utáhne motor vesmírné rakety a naložená ve sprintu porazila i Porsche 911
Obrázek: Saramonic BlinkMe B2: Mikrofon, se kterým vás uslyší i uvidí
Saramonic BlinkMe B2: Mikrofon, se kterým vás uslyší i uvidí
Obrázek: Píše vám Alza.cz? Podvodníci zneužívají Vánoc a luxují konta přes falešné stránky e-shopu
Píše vám Alza.cz? Podvodníci zneužívají Vánoc a luxují konta přes falešné stránky e-shopu
Obrázek: Co je to PPC reklama a kde všude se může zobrazit?
Co je to PPC reklama a kde všude se může zobrazit?
Obrázek: Nabíjení elektromobilu na cestách: Jak využít hotelové nabíječky?
Nabíjení elektromobilu na cestách: Jak využít hotelové nabíječky?
Obrázek: Gravírujeme laserem do dřeva i kovu: Praktický test gravírovačky TWO TREES TS2 10W
Gravírujeme laserem do dřeva i kovu: Praktický test gravírovačky TWO TREES TS2 10W