Cílený behaviorální marketing není o moc efektivnější než kontextová reklama, říká americká studie

S překvapivými výsledky přišla skupina výzkumníků z amerických univerzit: cílená reklama založená na sledování chování uživatele na internetu nepřináší o mnoho lepší výsledky než klasická automatizovaná kontextová reklama.

Podle studie jsou reklamy spoléhající na sledování uživatele vytváření reklam „na míru“ o pouhá 4 % efektivnější než automatizovaná kontextová reklama, která nebere v potaz informace o uživateli a jeho chování na internetu (behaviorální marketing).

Více studií z oblasti technologií:

Pokud výsledky studie potvrdí další odborné výzkumy, vyvrátí tím tvrzení společností jako Google, že sledování uživatele a přizpůsobování reklam vede k lepším výsledkům pro firmy, které mají o reklamní služby zájem.

Obrázek: Cílený behaviorální marketing není o moc efektivnější než kontextová reklama, říká americká studie

Malé zlepšení, vyšší cena

Tým výzkumníků (Veronica Marotta z Minnesotské univerzity, Vibhanshu Abhishek z Kalifornské univerzity v Irvine a Alessandro Acquisti z univerzity Carnegie Mellon jsou vedoucími týmu) sledoval miliony reklam na několika webových stránkách, které vlastní velká mediální společnost. U firem, které si cílený marketing objednaly, pozorovali vědci jen dílčí zvýšení zisků.

Z výsledku analýzy tak vyplývá, že pokud využije reklama cookies uživatele, stoupne zisk pouze o 4 %. Z čistě statistické perspektivy jde o znatelný a viditelný nárůst, avšak z hlediska ekonomického nikoliv.

Pro představu: průměrná firma vydělala na kontextových reklamách 61 162 dolarů, zatímco u cílené reklamy šlo o 64 325 dolarů: jde o vyšší částku, ale zanedbatelně.

Obrázek: Cílený behaviorální marketing není o moc efektivnější než kontextová reklama, říká americká studie

Zatímco kontextová reklama spoléhá na obsah, který se na stránce nachází a ukazuje související reklamy, behaviorální cílený marketing bere v úvahu předchozí historii prohlížení, návštěv webů a podobně a sestavuje podle toho reklamu „na míru“ uživateli – nejčastěji prostřednictvím cookies.

Výzkumný tým, který za studií stojí, se domnívá, že cílená reklama se firmám nevyplatí. Za behaviorální marketing si účtují více, přitom zlepšení výsledků je marginální a uživatelé mají své online soukromí stabilně narušováno.

Zdroj: Studie, 2

Odebírat
Upozornit na
guest
1 Komentář
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Brněnské výstaviště bude již po osmé hostovat herní konferenci Game Access
Brněnské výstaviště bude již po osmé hostovat herní konferenci Game Access
Obrázek: Velký návrat Intelu? Intel 18A má objednávku od Microsoftu, zájem má i Google
Velký návrat Intelu? Intel 18A má objednávku od Microsoftu, zájem má i Google
Obrázek: Jsou Pražáci opravdu atraktivnější než Brňáci? Experiment, kterému nevěříme
Jsou Pražáci opravdu atraktivnější než Brňáci? Experiment, kterému nevěříme
Obrázek: Květen plný slev u Xiaomi: Vybíráme nejzajímavější produkty
Květen plný slev u Xiaomi: Vybíráme nejzajímavější produkty
Obrázek: Jak poznat, že vám někdo naboural WhatsApp? Varovné signály, které byste neměli ignorovat
Jak poznat, že vám někdo naboural WhatsApp? Varovné signály, které byste neměli ignorovat
Obrázek: Kde sledovat mistrovství světa v hokeji? Online v prohlížeči, na mobilu i v PC bez internetu
Kde sledovat mistrovství světa v hokeji? Online v prohlížeči, na mobilu i v PC bez internetu
Obrázek: Češi, neklikejte na WhatsApp odkazy: Zákeřný typ podvodu se vydává za žádost o půjčku od kamaráda
Češi, neklikejte na WhatsApp odkazy: Zákeřný typ podvodu se vydává za žádost o půjčku od kamaráda
Obrázek: Další krabičku nepotřebujete: Překladač do kapsy zdarma nahradíte mobilním telefonem
Další krabičku nepotřebujete: Překladač do kapsy zdarma nahradíte mobilním telefonem