Cílený behaviorální marketing není o moc efektivnější než kontextová reklama, říká americká studie

S překvapivými výsledky přišla skupina výzkumníků z amerických univerzit: cílená reklama založená na sledování chování uživatele na internetu nepřináší o mnoho lepší výsledky než klasická automatizovaná kontextová reklama.

Podle studie jsou reklamy spoléhající na sledování uživatele vytváření reklam „na míru“ o pouhá 4 % efektivnější než automatizovaná kontextová reklama, která nebere v potaz informace o uživateli a jeho chování na internetu (behaviorální marketing).

Více studií z oblasti technologií:

Pokud výsledky studie potvrdí další odborné výzkumy, vyvrátí tím tvrzení společností jako Google, že sledování uživatele a přizpůsobování reklam vede k lepším výsledkům pro firmy, které mají o reklamní služby zájem.

Obrázek: Cílený behaviorální marketing není o moc efektivnější než kontextová reklama, říká americká studie

Malé zlepšení, vyšší cena

Tým výzkumníků (Veronica Marotta z Minnesotské univerzity, Vibhanshu Abhishek z Kalifornské univerzity v Irvine a Alessandro Acquisti z univerzity Carnegie Mellon jsou vedoucími týmu) sledoval miliony reklam na několika webových stránkách, které vlastní velká mediální společnost. U firem, které si cílený marketing objednaly, pozorovali vědci jen dílčí zvýšení zisků.

Z výsledku analýzy tak vyplývá, že pokud využije reklama cookies uživatele, stoupne zisk pouze o 4 %. Z čistě statistické perspektivy jde o znatelný a viditelný nárůst, avšak z hlediska ekonomického nikoliv.

Pro představu: průměrná firma vydělala na kontextových reklamách 61 162 dolarů, zatímco u cílené reklamy šlo o 64 325 dolarů: jde o vyšší částku, ale zanedbatelně.

Obrázek: Cílený behaviorální marketing není o moc efektivnější než kontextová reklama, říká americká studie

Zatímco kontextová reklama spoléhá na obsah, který se na stránce nachází a ukazuje související reklamy, behaviorální cílený marketing bere v úvahu předchozí historii prohlížení, návštěv webů a podobně a sestavuje podle toho reklamu „na míru“ uživateli – nejčastěji prostřednictvím cookies.

Výzkumný tým, který za studií stojí, se domnívá, že cílená reklama se firmám nevyplatí. Za behaviorální marketing si účtují více, přitom zlepšení výsledků je marginální a uživatelé mají své online soukromí stabilně narušováno.

Zdroj: Studie, 2

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Obrázek: Deepfake videa tu jsou a hned tak nezmizí: Manipulace s informacemi jsou tak staré, jako sama média
Deepfake videa tu jsou a hned tak nezmizí: Manipulace s informacemi jsou tak staré, jako sama média
Obrázek: Jaký si vybrat headset pro virtuální realitu?
Jaký si vybrat headset pro virtuální realitu?
Obrázek: Dosud největší neutronová hvězda objevena, hmotností se blíží fyzickým limitům
Dosud největší neutronová hvězda objevena, hmotností se blíží fyzickým limitům
Obrázek: „Zakázaná planeta“: Vědci objevili toulavou planetu v neptunské poušti
„Zakázaná planeta“: Vědci objevili toulavou planetu v neptunské poušti

Mezinárodní tým astronomů identifikoval toulavou planetu, která se nachází v neptunské poušti: oblasti blízko hvězdy, kde by neměla být existence planet...

Zavřít