Cílený behaviorální marketing není o moc efektivnější než kontextová reklama, říká americká studie

S překvapivými výsledky přišla skupina výzkumníků z amerických univerzit: cílená reklama založená na sledování chování uživatele na internetu nepřináší o mnoho lepší výsledky než klasická automatizovaná kontextová reklama.

Podle studie jsou reklamy spoléhající na sledování uživatele vytváření reklam „na míru“ o pouhá 4 % efektivnější než automatizovaná kontextová reklama, která nebere v potaz informace o uživateli a jeho chování na internetu (behaviorální marketing).

Více studií z oblasti technologií:

Pokud výsledky studie potvrdí další odborné výzkumy, vyvrátí tím tvrzení společností jako Google, že sledování uživatele a přizpůsobování reklam vede k lepším výsledkům pro firmy, které mají o reklamní služby zájem.

Obrázek: Cílený behaviorální marketing není o moc efektivnější než kontextová reklama, říká americká studie

Malé zlepšení, vyšší cena

Tým výzkumníků (Veronica Marotta z Minnesotské univerzity, Vibhanshu Abhishek z Kalifornské univerzity v Irvine a Alessandro Acquisti z univerzity Carnegie Mellon jsou vedoucími týmu) sledoval miliony reklam na několika webových stránkách, které vlastní velká mediální společnost. U firem, které si cílený marketing objednaly, pozorovali vědci jen dílčí zvýšení zisků.

Z výsledku analýzy tak vyplývá, že pokud využije reklama cookies uživatele, stoupne zisk pouze o 4 %. Z čistě statistické perspektivy jde o znatelný a viditelný nárůst, avšak z hlediska ekonomického nikoliv.

Pro představu: průměrná firma vydělala na kontextových reklamách 61 162 dolarů, zatímco u cílené reklamy šlo o 64 325 dolarů: jde o vyšší částku, ale zanedbatelně.

Obrázek: Cílený behaviorální marketing není o moc efektivnější než kontextová reklama, říká americká studie

Zatímco kontextová reklama spoléhá na obsah, který se na stránce nachází a ukazuje související reklamy, behaviorální cílený marketing bere v úvahu předchozí historii prohlížení, návštěv webů a podobně a sestavuje podle toho reklamu „na míru“ uživateli – nejčastěji prostřednictvím cookies.

Výzkumný tým, který za studií stojí, se domnívá, že cílená reklama se firmám nevyplatí. Za behaviorální marketing si účtují více, přitom zlepšení výsledků je marginální a uživatelé mají své online soukromí stabilně narušováno.

Zdroj: Studie, 2

avatar
1 Vlákna diskuze
0 Vláken s odpovědí
0 Sledujících
 
Komentář s nejvíce reakcemi
Nejrušnější vlákno komentářů
1 Autoři komentářů
Dan Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Dan
Čtenář
Dan

Kolikrát mám pocit že se o něčem v domácnosti bavíme a do pár dnů se na to objeví reklama na internetu. To už je skoro sci-fi. Jako z osobních zkušenosti vím že když mě něco nezajímá tak na to neklikam kolikrát se mi zobrazuji takové reklamy že nevím jak je… Číst více »

Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Obrázek: Jak nebýt na mobilu: zbavte se závislosti na chytrém telefonu pomocí několika jednoduchých triků
Jak nebýt na mobilu: zbavte se závislosti na chytrém telefonu pomocí několika jednoduchých triků
Obrázek: Test elegantních chytrých hodinek s duší sportovce: Jaké jsou Honor MagicWatch 2?
89%
Test elegantních chytrých hodinek s duší sportovce: Jaké jsou Honor MagicWatch 2?
Obrázek: Rychlé SSD jako druhý disk v PC: Jak aktivovat a naformátovat úložiště ve Windows?
Rychlé SSD jako druhý disk v PC: Jak aktivovat a naformátovat úložiště ve Windows?
Obrázek: „Zakázaná planeta“: Vědci objevili toulavou planetu v neptunské poušti
„Zakázaná planeta“: Vědci objevili toulavou planetu v neptunské poušti

Mezinárodní tým astronomů identifikoval toulavou planetu, která se nachází v neptunské poušti: oblasti blízko hvězdy, kde by neměla být existence planet...

Zavřít