Cílený behaviorální marketing není o moc efektivnější než kontextová reklama, říká americká studie

S překvapivými výsledky přišla skupina výzkumníků z amerických univerzit: cílená reklama založená na sledování chování uživatele na internetu nepřináší o mnoho lepší výsledky než klasická automatizovaná kontextová reklama.

Podle studie jsou reklamy spoléhající na sledování uživatele vytváření reklam „na míru“ o pouhá 4 % efektivnější než automatizovaná kontextová reklama, která nebere v potaz informace o uživateli a jeho chování na internetu (behaviorální marketing).

Více studií z oblasti technologií:

Pokud výsledky studie potvrdí další odborné výzkumy, vyvrátí tím tvrzení společností jako Google, že sledování uživatele a přizpůsobování reklam vede k lepším výsledkům pro firmy, které mají o reklamní služby zájem.

Obrázek: Cílený behaviorální marketing není o moc efektivnější než kontextová reklama, říká americká studie

Malé zlepšení, vyšší cena

Tým výzkumníků (Veronica Marotta z Minnesotské univerzity, Vibhanshu Abhishek z Kalifornské univerzity v Irvine a Alessandro Acquisti z univerzity Carnegie Mellon jsou vedoucími týmu) sledoval miliony reklam na několika webových stránkách, které vlastní velká mediální společnost. U firem, které si cílený marketing objednaly, pozorovali vědci jen dílčí zvýšení zisků.

Z výsledku analýzy tak vyplývá, že pokud využije reklama cookies uživatele, stoupne zisk pouze o 4 %. Z čistě statistické perspektivy jde o znatelný a viditelný nárůst, avšak z hlediska ekonomického nikoliv.

Pro představu: průměrná firma vydělala na kontextových reklamách 61 162 dolarů, zatímco u cílené reklamy šlo o 64 325 dolarů: jde o vyšší částku, ale zanedbatelně.

Obrázek: Cílený behaviorální marketing není o moc efektivnější než kontextová reklama, říká americká studie

Zatímco kontextová reklama spoléhá na obsah, který se na stránce nachází a ukazuje související reklamy, behaviorální cílený marketing bere v úvahu předchozí historii prohlížení, návštěv webů a podobně a sestavuje podle toho reklamu „na míru“ uživateli – nejčastěji prostřednictvím cookies.

Výzkumný tým, který za studií stojí, se domnívá, že cílená reklama se firmám nevyplatí. Za behaviorální marketing si účtují více, přitom zlepšení výsledků je marginální a uživatelé mají své online soukromí stabilně narušováno.

Zdroj: Studie, 2

1 Komentář
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dan

Kolikrát mám pocit že se o něčem v domácnosti bavíme a do pár dnů se na to objeví reklama na internetu. To už je skoro sci-fi. Jako z osobních zkušenosti vím že když mě něco nezajímá tak na to neklikam kolikrát se mi zobrazuji takové reklamy že nevím jak je… Číst více »

Obrázek: Je to malý krok pro člověka a velký skok pro lidstvo... Motorola slaví 95. výročí
Je to malý krok pro člověka a velký skok pro lidstvo… Motorola slaví 95. výročí
Obrázek: Když spadne server. ČMIS ilustruje důležitost recyklace starého hardwaru
Když spadne server. ČMIS ilustruje důležitost recyklace starého hardwaru
Obrázek: Technologie české firmy pomáhá lékařům v boji s nemocničními infekcemi
Technologie české firmy pomáhá lékařům v boji s nemocničními infekcemi
Obrázek: Recenze chytrých hodinek Huawei Watch GT 4 41mm. Chytrý šperk pro ženy
Recenze chytrých hodinek Huawei Watch GT 4 41mm. Chytrý šperk pro ženy
Obrázek: Elektromobily v srdci Prahy: Kde nejvýhodněji nabíjet při návštěvě centra?
Elektromobily v srdci Prahy: Kde nejvýhodněji nabíjet při návštěvě centra?
Obrázek: O záběry zlodějů a nehod nepřijdete: Vybíráme úložiště pro Tesla Sentry Mode
O záběry zlodějů a nehod nepřijdete: Vybíráme úložiště pro Tesla Sentry Mode
Obrázek: Hledání práce na internetu: Jak najít dobrou práci
Hledání práce na internetu: Jak najít dobrou práci
Obrázek: Jak správně vybrat powerbanku: Co vám v obchodě neřeknou?
Jak správně vybrat powerbanku: Co vám v obchodě neřeknou?