Lidé jsou vůči chytrým domácnostem otevření, převažuje pozitivní náhled

Analýza respektované společnosti Crimson Hexagon analyzovala anglickojazyčné příspěvky ze sociálních sítí a stanovila, že až 80 % konverzací o konceptu chytrých domácnostech je pozitivních.

Kromě toho, že zákazníci o chytrých domovech mluví pozitivně, o nich také mluví o dost častěji. Ačkoliv se analýza zaměřila pouze na diskuze v anglickém jazyce, vzhledem k milionům příspěvků lze studii považovat za poměrně relevantní. Kromě klasických sociálních sítí známých v USA a v Evropě vzala Crimson Hexagon v úvahu i třeba čínskou síť QQ.

Při pohledu na minulé statistiky je patrný růst pozitivních názorů na chytré domovy: z 60 % v roce 2010 na 80 % v roce letošním.

Podle analýzy souvisí většina pozitivních emocí s nadšením ohledně nových trendů v oblasti internetu věcí, ať už jde o automatizaci domácnosti, integrace aplikací, propojené systémy nebo různé zábavné technologické vychytávky.

Obrázek: Lidé jsou vůči chytrým domácnostem otevření, převažuje pozitivní náhled

Koncept Smart Home. Zdroj: Pixabay

Rozvoj konceptu Smart Home pokračuje, probíhá i v České republice

Negativní nálady prý nejčastěji vyjadřovali uživatelé, kterým koncept chytrého domova přijde zbytečný nebo otravný. Obávají se hlavně otázek ochrany soukromí, bezpečnosti dat a zvýšených nákladů. A ačkoliv převažují pozitivní pocity jako radost, Crimson Hexagon si povšimla také nárůstů strachu a obav z chytrých domácností.

Nejčastěji se diskutovalo o osvětlení, bezpečnosti, vytápění, ventilaci a klimatizaci, hlasem aktivovaných digitálních asistentech a samozřejmě o oblast zábavy.

Nejčastějšími třemi důvody, proč si koncept chytré domácnosti osvojit, byly podle zákazníků „futurismus“, pohodlnost a energetická úspornost. K důvodům, proč naopak chytré domácnosti nepřijmout, nejčastěji patřilo soukromí, hrozba hacknutí a vysoké náklady.

Obrázek: Lidé jsou vůči chytrým domácnostem otevření, převažuje pozitivní náhled

Firmy, o kterých se ve spojení s chytrými domácnosti nejčastěji mluví, jsou Amazon (26 %), Google (23 %), Apple (16 %), Nest (12 %) a Samsung (8 %)

Z dat lze vyčíst, že entuziasmus do značné míry způsobuje to, že je technologie nová, a tudíž pro lidi zajímavá. Až přijde určité vystřízlivění, je možné, že se začnou uživatelé více zajímat o nevýhody nových technologií internetu věcí a propojené domácnosti; na to si však budeme muset počkat na nadcházející studie.

Co se týče České republiky, obvykle k nám nejpokročilější technologie docházejí o několik měsíců až let později. I tak se však u nás o chytrých domácnostech mluví a osvojení není na poměry EU až tak nízké.

Zdroj: MediaPost

Obrázek: Krizi překonáme díky umělé inteligenci a zelené energii, tvrdí český podnikatel
Krizi překonáme díky umělé inteligenci a zelené energii, tvrdí český podnikatel
Obrázek: Recyklovatelný dům z 3D tiskárny? Chystá se revoluce v bydlení
Recyklovatelný dům z 3D tiskárny? Chystá se revoluce v bydlení
Obrázek: Android AirTag: Google chce vlastní sledovací přívěsek, má být přesnější než Apple
Android AirTag: Google chce vlastní sledovací přívěsek, má být přesnější než Apple
Obrázek: Google se bojí. Microsoft s OpenAI spolupracují na vylepšení vyhledávače Bing
Google se bojí. Microsoft s OpenAI spolupracují na vylepšení vyhledávače Bing
Obrázek: Recenze: Česká čistička vzduchu GARNI 45T OneCare obstála na výbornou
93%
Recenze: Česká čistička vzduchu GARNI 45T OneCare obstála na výbornou
Znečištěný vzduch
Čistíte si doma vzduch? Co znamená PM 2.5 a jaký mohou mít nečistoty vliv na vaše zdraví?
Obrázek: Blíží se kometa, kterou můžete vidět pouze jednou za 50 000 let. Jak ji sledovat?
Blíží se kometa, kterou můžete vidět pouze jednou za 50 000 let. Jak ji sledovat?
Obrázek: Konec složitostem. Novinka ve WhatsAppu ušetří hodiny se zálohováním
Konec složitostem. Novinka ve WhatsAppu ušetří hodiny se zálohováním