Netflix si ukrajuje přes deset procent z celosvětového toku dat, populární jsou i videohry

Populární služba určená ke sledování videí je nyní zodpovědná za 15 % veškerého internetového provozu. Videoobsah na internetu navíc v průměru činí téměř 58 % všech uživateli přijímaných dat.

Zdá se však, že zpráva Global Phenomena Internet Report analytické společnosti Sandvine nezahrnuje pornografii, o níž překvapivě není v textu ani zmínka.

Než se podíváme specificky na evropský region, zaměřme se prvně na statistiky celovětové (z hlediska downloadu). Zde právě dominuje Netflix s 15 %, jeho podíl navíc neustále narůstá. Blíže nespecifikované služby (zřejmě regionálního charakteru) ve studii Sandvinu zahrnují 13 % internetového toku, YouTube následuje s 11 %.

Dominuje video, sociální sítě a hry, nepřekvapí Spotify, Instagram ani Fortnite

Další služby už jsou pod 5 %; drobným překvapením je možná PlayStation Download na 10. místě 2,5 % internetového přenosu. To však dává smysl: postarší GTA V má 65 GB, Call of Duty: Black Ops 3 101 GB. 101 přímo stažených GB je srovnatelné 14 hodinám sledování videa na Netflixu v rozlišení 4K.

Obrázek: Netflix si ukrajuje přes deset procent z celosvětového toku dat, populární jsou i videohry

Co se týče uploadu, významný je hlavně Bittorrent s 9 % a formát RAW MPEG-TS s 10 % podílu.

Download v Evropě je o dost odlišný. Nutno říci, že Sandvine Evropu zahrnuje to škatulky EMEA, který formálně zahrnuje také Rusko, Blízký východ a Afriku; vzhledem k digitální síle Evropy se však primárně týká právě nás.

V regionu EMEA je překvapivě stále dominantní YouTube oproti Netflixu: zabírá 16 % toku stahovaných dat, Netflix „jen“ 13 %. Amazon Prime je zodpovědný za 6 %.

Významnější jsou zde hry: PlayStation Download drží 3,75 %, Twitch mírně přes 3 %, Steam lehce pod 3 %. Jde o logický výsledek, počítačové hry jsou v Evropě enormně populární.

U nahrávaných dat je fascinující podíl Bittorentu, který zde dosahuje celých 32 %; druhý je pak vyhledávací obr Google s 9,5 %

Obrázek: Netflix si ukrajuje přes deset procent z celosvětového toku dat, populární jsou i videohry

Zajímavé jsou statistiky Sandvine týkající se počítačových her. Zatímco v Americe (Severní i Jižní) je – co se týče stahovaného objemu dat – nejpopulárnější Fortnite, v EMEA vůbec není v žebříčku: zde naopak velmi významně dominuje League of Legends. V Asii (region APAC) je statistika mnohem vyrovnanější, o první tři místa se dělí PUBG, Fortnite a Overwatch.

S výsledky průzkumu jako první přišel server BBC. Zpráva samotná je dostupná z odkazu výše, je zdarma a obsahuje odkazy na zdroje a další statistiky. Jde přinejmenším o zajímavý pohled na internetový provoz ve světě.

Obrázky: Průzkum Sandvine

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Solární generátor i rádio: Tyhle gadgety musíte doma mít pro případ dalšího blackoutu
Solární generátor i rádio: Tyhle gadgety musíte doma mít pro případ dalšího blackoutu
Obrázek: Skládání 3D tiskárny Prusa Core One je radost. Takhle vypadá špičková česká technika
Skládání 3D tiskárny Prusa Core One je radost. Takhle vypadá špičková česká technika
Tyto funkce Xiaomi 15 se vám na dovolené budou opravdu hodit
Amazon buduje konkurenci pro Starlink. Na oběžnou dráhu míří přes 3 200 satelitů
Trenér na zápěstí rozhýbe i lenochy. Jak běhat a cvičit s chytrými hodinkami Huawei Watch Fit 4?
Konec tajemství u telefonů: Energetické štítky odhalí vše o výdrži, opravitelnosti i odolnosti. Nebo ne?
Koupili jste si počítač od ASUSu? Nezapomeňte na registraci, získáte slevy, hry zdarma i rychlou podporu
Huawei Watch FIT 4 fungují s iPhonem. Stojí o polovinu méně než Apple Watch a v řadě ohledů jsou dokonce lepší