Netflix si ukrajuje přes deset procent z celosvětového toku dat, populární jsou i videohry

Populární služba určená ke sledování videí je nyní zodpovědná za 15 % veškerého internetového provozu. Videoobsah na internetu navíc v průměru činí téměř 58 % všech uživateli přijímaných dat.

Zdá se však, že zpráva Global Phenomena Internet Report analytické společnosti Sandvine nezahrnuje pornografii, o níž překvapivě není v textu ani zmínka.

Než se podíváme specificky na evropský region, zaměřme se prvně na statistiky celovětové (z hlediska downloadu). Zde právě dominuje Netflix s 15 %, jeho podíl navíc neustále narůstá. Blíže nespecifikované služby (zřejmě regionálního charakteru) ve studii Sandvinu zahrnují 13 % internetového toku, YouTube následuje s 11 %.

Dominuje video, sociální sítě a hry, nepřekvapí Spotify, Instagram ani Fortnite

Další služby už jsou pod 5 %; drobným překvapením je možná PlayStation Download na 10. místě 2,5 % internetového přenosu. To však dává smysl: postarší GTA V má 65 GB, Call of Duty: Black Ops 3 101 GB. 101 přímo stažených GB je srovnatelné 14 hodinám sledování videa na Netflixu v rozlišení 4K.

Co se týče uploadu, významný je hlavně Bittorrent s 9 % a formát RAW MPEG-TS s 10 % podílu.

Download v Evropě je o dost odlišný. Nutno říci, že Sandvine Evropu zahrnuje to škatulky EMEA, který formálně zahrnuje také Rusko, Blízký východ a Afriku; vzhledem k digitální síle Evropy se však primárně týká právě nás.

V regionu EMEA je překvapivě stále dominantní YouTube oproti Netflixu: zabírá 16 % toku stahovaných dat, Netflix „jen“ 13 %. Amazon Prime je zodpovědný za 6 %.

Významnější jsou zde hry: PlayStation Download drží 3,75 %, Twitch mírně přes 3 %, Steam lehce pod 3 %. Jde o logický výsledek, počítačové hry jsou v Evropě enormně populární.

U nahrávaných dat je fascinující podíl Bittorentu, který zde dosahuje celých 32 %; druhý je pak vyhledávací obr Google s 9,5 %

Zajímavé jsou statistiky Sandvine týkající se počítačových her. Zatímco v Americe (Severní i Jižní) je – co se týče stahovaného objemu dat – nejpopulárnější Fortnite, v EMEA vůbec není v žebříčku: zde naopak velmi významně dominuje League of Legends. V Asii (region APAC) je statistika mnohem vyrovnanější, o první tři místa se dělí PUBG, Fortnite a Overwatch.

S výsledky průzkumu jako první přišel server BBC. Zpráva samotná je dostupná z odkazu výše, je zdarma a obsahuje odkazy na zdroje a další statistiky. Jde přinejmenším o zajímavý pohled na internetový provoz ve světě.

Obrázky: Průzkum Sandvine

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Ekonomická válka videoherních distribucí je tu: Epic a Discord stupňují tlak, jistotu nemá ani Steam
Virgin Galactic dosáhla hranice vesmíru: ambiciózní společnost konkuruje SpaceX
Chytrá PC skříň In Win 307 má místo předního panelu LED displej

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Tvůrce World Wide Webu Tim Berners-Lee má nový projekt, chce chránit vaše data

Open source projekt Solid, který Berners-Lee vytváří ve spolupráci s vědci z MIT, chce data „vrátit zpět do rukou uživatelů“. Po skandálech...

Zavřít