Netflix si ukrajuje přes deset procent z celosvětového toku dat, populární jsou i videohry

Populární služba určená ke sledování videí je nyní zodpovědná za 15 % veškerého internetového provozu. Videoobsah na internetu navíc v průměru činí téměř 58 % všech uživateli přijímaných dat.

Zdá se však, že zpráva Global Phenomena Internet Report analytické společnosti Sandvine nezahrnuje pornografii, o níž překvapivě není v textu ani zmínka.

Než se podíváme specificky na evropský region, zaměřme se prvně na statistiky celovětové (z hlediska downloadu). Zde právě dominuje Netflix s 15 %, jeho podíl navíc neustále narůstá. Blíže nespecifikované služby (zřejmě regionálního charakteru) ve studii Sandvinu zahrnují 13 % internetového toku, YouTube následuje s 11 %.

Dominuje video, sociální sítě a hry, nepřekvapí Spotify, Instagram ani Fortnite

Další služby už jsou pod 5 %; drobným překvapením je možná PlayStation Download na 10. místě 2,5 % internetového přenosu. To však dává smysl: postarší GTA V má 65 GB, Call of Duty: Black Ops 3 101 GB. 101 přímo stažených GB je srovnatelné 14 hodinám sledování videa na Netflixu v rozlišení 4K.

Obrázek: Netflix si ukrajuje přes deset procent z celosvětového toku dat, populární jsou i videohry

Co se týče uploadu, významný je hlavně Bittorrent s 9 % a formát RAW MPEG-TS s 10 % podílu.

Download v Evropě je o dost odlišný. Nutno říci, že Sandvine Evropu zahrnuje to škatulky EMEA, který formálně zahrnuje také Rusko, Blízký východ a Afriku; vzhledem k digitální síle Evropy se však primárně týká právě nás.

V regionu EMEA je překvapivě stále dominantní YouTube oproti Netflixu: zabírá 16 % toku stahovaných dat, Netflix „jen“ 13 %. Amazon Prime je zodpovědný za 6 %.

Významnější jsou zde hry: PlayStation Download drží 3,75 %, Twitch mírně přes 3 %, Steam lehce pod 3 %. Jde o logický výsledek, počítačové hry jsou v Evropě enormně populární.

U nahrávaných dat je fascinující podíl Bittorentu, který zde dosahuje celých 32 %; druhý je pak vyhledávací obr Google s 9,5 %

Obrázek: Netflix si ukrajuje přes deset procent z celosvětového toku dat, populární jsou i videohry

Zajímavé jsou statistiky Sandvine týkající se počítačových her. Zatímco v Americe (Severní i Jižní) je – co se týče stahovaného objemu dat – nejpopulárnější Fortnite, v EMEA vůbec není v žebříčku: zde naopak velmi významně dominuje League of Legends. V Asii (region APAC) je statistika mnohem vyrovnanější, o první tři místa se dělí PUBG, Fortnite a Overwatch.

S výsledky průzkumu jako první přišel server BBC. Zpráva samotná je dostupná z odkazu výše, je zdarma a obsahuje odkazy na zdroje a další statistiky. Jde přinejmenším o zajímavý pohled na internetový provoz ve světě.

Obrázky: Průzkum Sandvine

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Obrázek: Ekologie cestou k úsporám? Obnovitelná energie je drahá, ale snižuje náklady na zdravotní péči
Ekologie cestou k úsporám? Obnovitelná energie je drahá, ale snižuje náklady na zdravotní péči
Obrázek: Odpalme atomovky na Marsu: Elon Musk chce zvýšit teplotu planety a udělat ji obyvatelnou
Odpalme atomovky na Marsu: Elon Musk chce zvýšit teplotu planety a udělat ji obyvatelnou
Obrázek: Pozor na poslední aktualizaci Windows 10, restartuje počítače a způsobuje problémy
Pozor na poslední aktualizaci Windows 10, restartuje počítače a způsobuje problémy
Obrázek: Tvůrce World Wide Webu Tim Berners-Lee má nový projekt, chce chránit vaše data
Tvůrce World Wide Webu Tim Berners-Lee má nový projekt, chce chránit vaše data

Open source projekt Solid, který Berners-Lee vytváří ve spolupráci s vědci z MIT, chce data „vrátit zpět do rukou uživatelů“. Po skandálech...

Zavřít