Bojí se Valve konkurence? Steam naúčtuje vývojářům méně peněz za distribuci her

Za prodej her si dosud Steam od velkých i menších studií bral kolem 30 % – tedy hodně. To se však má změnit.

Ve včerejším oznámení firma klíčové změny popsala. Ve chvíli, kdy celkové zisky z prodeje hry překonají 10 milionů dolarů, získá Steam z každého prodaného kusu 25 % a po 50 milionech už jen 20 %. Pokud si však hru koupí jen „málo“ uživatelů, tedy když zisky nepřesáhnou 10 milionů dolarů celkem, zůstává podíl Steamu na současných 30 %.

Přestože se na první pohled nemusí změna jevit jako významná (jde stále o vysokou částku), je to obzvláště pro úspěšné vývojáře slušná nabídka. Zároveň jde o největší změnu za celou patnáctiletou existenci Steamu, který s financemi dosud příliš nehýbal.

Konkurence nespí: GOG, Origin i Discord jsou pro Steam hrozbou

Doba však nutným proměnám přeje. Konkurenční služby jako GOG nebo Humble Bundle, případně samostatné distribuční platformy samotných velkých vývojářských studií, které zároveň slouží jako distributoři (Origin od EA nebo UPlay Ubisoftu) sice popularitou Steam nepřekonaly a zřejmě ještě chvíli nepřekonají, slyšet o nich ovšem je.

Obrázek: Bojí se Valve konkurence? Steam naúčtuje vývojářům méně peněz za distribuci her

Nelze zapomenout také na Discord, který nedávno vlastní hybridní platformu/knihovnu představil.

Steam zůstává nejpopulárnějším z vícero důvodu; zřejmě nejvýraznější je však multiplayer. Steam má nejvíce uživatelů, tedy jeho scéna pro hry více hráčů je také největší a nejplnější. Konkurencí by mohl být snad jen Blizzard a jeho Battle.net, to je však kapitola sama pro sebe.

Byla by chyba opomenout Čínu, kde dominují služby lokálního původu typu Tencent.

Pro mateřskou společnost Valve je Steam nesmírně důležitý: vydělává miliardy a to nejen samotnými prodeji her, ale také pomocí mikrotransakcí a dalších sociálních prvků. Pro udržení jeho dominance je snížení marže logickým krokem, i za cenu mírného úbytku zisků.

Ale opravdu jen mírného – stačí, aby Steam vydal další bedýnku do CS:GO a peníze z kreditních karet se jen pohrnou.

Zdroj: Steam

Obrázek: Opisování čísel z platebních karet skončí do roku 2030: Mastercard věří v tokenizaci
Opisování čísel z platebních karet skončí do roku 2030: Mastercard věří v tokenizaci
Obrázek: Zvykejte si. Nové AI tlačítko brzy najdete na každé klávesnici. ASUS představil novou generaci PC s Copilot+
Zvykejte si. Nové AI tlačítko brzy najdete na každé klávesnici. ASUS představil novou generaci PC s Copilot+
Obrázek: Spíte špatně? Nechte si poradit od chytrých hodinek Huawei Watch Fit 3
Spíte špatně? Nechte si poradit od chytrých hodinek Huawei Watch Fit 3
Obrázek: Chytrý fotbalový míč pro EURO 2024: S čipy uvnitř dokáže sledovat každý pohyb
Chytrý fotbalový míč pro EURO 2024: S čipy uvnitř dokáže sledovat každý pohyb
Obrázek: Konec pirátů v Česku, nebo začátek cenzury? Soud nečekaně zablokoval alternativy Ulož.to
Konec pirátů v Česku, nebo začátek cenzury? Soud nečekaně zablokoval alternativy Ulož.to
Obrázek: Jak efektivně využít chytré hodinky? Trenér, hudební přehrávač a svítilna na ruce
Jak efektivně využít chytré hodinky? Trenér, hudební přehrávač a svítilna na ruce
Obrázek: Explozí na třídicích linkách přibývá. Kam vyhazovat elektronické hračky a jak je třídit?
Explozí na třídicích linkách přibývá. Kam vyhazovat elektronické hračky a jak je třídit?
Obrázek: Tuhle chybu dělá většina z nás: Datum narození jako heslo nepoužívejte
Tuhle chybu dělá většina z nás: Datum narození jako heslo nepoužívejte