Uživatelé na sociálních sítích reagují hlavně na politické příspěvky, s nimiž nesouhlasí. Vybíjejí si zlost

Zatímco uživatele sociálních sítí reagující na příspěvky o módě, sportu nebo umění pohání hlavně motivace zájmu o tato témata, angažovanost v případě politicky zaměřených příspěvků ovládá nejčastěji hněv. Američtí vědci potvrdili, že lidé reagují hlavně na politické příspěvky, s nimiž zásadně nesouhlasí.

Často můžeme na sociálních sítích narazit na vulgární a nevhodné komentáře od toxicky působících uživatelů, napadajících ostatní diskutující s odlišnými názory. Tito lidé ve skutečnosti hledají konfrontaci, aby upustili páru.

Zjistili to experti z Tulane University se sídlem v New Orleans v americké Louisianě, když analyzovali data Američanů ze sociálních platforem X (dříve Twitter), Facebook a online experimentů v průběhu času – například během prezidentských voleb v roce 2020.

Obrázek: Uživatelé na sociálních sítích reagují hlavně na politické příspěvky, s nimiž nesouhlasí. Vybíjejí si zlost

Uživatelé sociálních sítí více komentují politické příspěvky, s nimiž nesouzní. Foto: Unsplash

„Zatímco starší studie ukazují, že lidé se vyhýbají obsahu, který je v rozporu s jejich přesvědčením, my jsme zjistili, že protiideologický obsah vede ve skutečnosti k větší angažovanosti,“ cituje server Futurity hlavního autora práce Daniela Mochona.

Tým sledoval, jak uživatelé reagovali na politicky zaměřené příspěvky na základě jejich vlastního přesvědčení. Jedním z nejvznětlivějších témat se stal Donald Trump a jeho porážka současným americkým prezidentem Joe Bidenem.

Online boxerský ring

Podle výsledků zveřejněných v časopisu Organizational Behavior and Human Decision Processes uživatelé mnohem častěji reagují na příspěvky přímo odporující jejich přesvědčení, zvláště pak když mají pocit, že zpochybnily jejich základní hodnoty.

Samotné sociální sítě spoléhají na to, že budou na příspěvky reagovat lidé s opačnými názory. „Sociální platformy těží z toho, že udržují uživatele aktivní bez ohledu na to, zda se jedná o interakce pozitivní nebo negativní,“ upozornil Mochon.

Obrázek: Uživatelé na sociálních sítích reagují hlavně na politické příspěvky, s nimiž nesouhlasí. Vybíjejí si zlost

Sociální sítě se stávají místem, kde si lidé vybíjejí zlost. Zdroj: Unsplash

Ne vždy je ale zapojení přesným ukazatelem uživatelských preferencí. Angažovanost v tématech, jako je sport nebo móda, odráží spíše zájem. Angažovanost v politických tématech zato pochází nejčastěji z hněvu, popsala studie.

Vědci si například posvítili na účet viceprezidentky a kandidátky do listopadových prezidentských voleb Kamaly Harrisové. Mnoho komentářů obdržela od uživatelů, kteří ji ve skutečnosti vůbec nepodporují.

Zdroje: 1, 2

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
AI ve videoherním průmyslu? Špatný kreativní tvůrce, což je štěstí, říká vývojář
Obrázek: Automobilka Chery je nováčkem na českém trhu. Zatím má jen spalovací a hybridní SUV, ale s cenou pod milion
Automobilka Chery je nováčkem na českém trhu. Zatím má jen spalovací a hybridní SUV, ale s cenou pod milion
Obrázek: Black Friday u Xiaomi: Aktuálně ušetříte tisíce korun nejen za smartphony, chytrá televize spadla pod 12 000 Kč
Black Friday u Xiaomi: Aktuálně ušetříte tisíce korun nejen za smartphony, chytrá televize spadla pod 12 000 Kč
Méně emisí, více výkonu: Vědci chtějí přesunout datová centra na oběžnou dráhu
Samsung Black Friday: Až 50 000 Kč sleva na televize a 40% bonus při nákupu dvou produktů
Foťte mobilem jako profesionál. Tipy a triky na focení s Xiaomi 15T Pro
Google varuje před obřím únikem dat. 2,5 miliardy uživatelů Gmailu v ohrožení
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu