Uživatelé na sociálních sítích reagují hlavně na politické příspěvky, s nimiž nesouhlasí. Vybíjejí si zlost

Zatímco uživatele sociálních sítí reagující na příspěvky o módě, sportu nebo umění pohání hlavně motivace zájmu o tato témata, angažovanost v případě politicky zaměřených příspěvků ovládá nejčastěji hněv. Američtí vědci potvrdili, že lidé reagují hlavně na politické příspěvky, s nimiž zásadně nesouhlasí.

Často můžeme na sociálních sítích narazit na vulgární a nevhodné komentáře od toxicky působících uživatelů, napadajících ostatní diskutující s odlišnými názory. Tito lidé ve skutečnosti hledají konfrontaci, aby upustili páru.

Zjistili to experti z Tulane University se sídlem v New Orleans v americké Louisianě, když analyzovali data Američanů ze sociálních platforem X (dříve Twitter), Facebook a online experimentů v průběhu času – například během prezidentských voleb v roce 2020.

Obrázek: Uživatelé na sociálních sítích reagují hlavně na politické příspěvky, s nimiž nesouhlasí. Vybíjejí si zlost

Uživatelé sociálních sítí více komentují politické příspěvky, s nimiž nesouzní. Foto: Unsplash

„Zatímco starší studie ukazují, že lidé se vyhýbají obsahu, který je v rozporu s jejich přesvědčením, my jsme zjistili, že protiideologický obsah vede ve skutečnosti k větší angažovanosti,“ cituje server Futurity hlavního autora práce Daniela Mochona.

Tým sledoval, jak uživatelé reagovali na politicky zaměřené příspěvky na základě jejich vlastního přesvědčení. Jedním z nejvznětlivějších témat se stal Donald Trump a jeho porážka současným americkým prezidentem Joe Bidenem.

Online boxerský ring

Podle výsledků zveřejněných v časopisu Organizational Behavior and Human Decision Processes uživatelé mnohem častěji reagují na příspěvky přímo odporující jejich přesvědčení, zvláště pak když mají pocit, že zpochybnily jejich základní hodnoty.

Samotné sociální sítě spoléhají na to, že budou na příspěvky reagovat lidé s opačnými názory. „Sociální platformy těží z toho, že udržují uživatele aktivní bez ohledu na to, zda se jedná o interakce pozitivní nebo negativní,“ upozornil Mochon.

Obrázek: Uživatelé na sociálních sítích reagují hlavně na politické příspěvky, s nimiž nesouhlasí. Vybíjejí si zlost

Sociální sítě se stávají místem, kde si lidé vybíjejí zlost. Zdroj: Unsplash

Ne vždy je ale zapojení přesným ukazatelem uživatelských preferencí. Angažovanost v tématech, jako je sport nebo móda, odráží spíše zájem. Angažovanost v politických tématech zato pochází nejčastěji z hněvu, popsala studie.

Vědci si například posvítili na účet viceprezidentky a kandidátky do listopadových prezidentských voleb Kamaly Harrisové. Mnoho komentářů obdržela od uživatelů, kteří ji ve skutečnosti vůbec nepodporují.

Zdroje: 1, 2

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tyto funkce Xiaomi 15 se vám na dovolené budou opravdu hodit
Amazon buduje konkurenci pro Starlink. Na oběžnou dráhu míří přes 3 200 satelitů
Obrázek: OMV a PRE v Česku postaví 113 ultrarychlých dobíjecích stanic s výkonem 300-400 kW
OMV a PRE v Česku postaví 113 ultrarychlých dobíjecích stanic s výkonem 300-400 kW
Obrázek: Televizi velkou přes celou stěnu už koupíte za 17 000 korun: TV od Xiaomi lákají na velikost i lákavé slevy
Televizi velkou přes celou stěnu už koupíte za 17 000 korun: TV od Xiaomi lákají na velikost i lákavé slevy
Trenér na zápěstí rozhýbe i lenochy. Jak běhat a cvičit s chytrými hodinkami Huawei Watch Fit 4?
Konec tajemství u telefonů: Energetické štítky odhalí vše o výdrži, opravitelnosti i odolnosti. Nebo ne?
Koupili jste si počítač od ASUSu? Nezapomeňte na registraci, získáte slevy, hry zdarma i rychlou podporu
Huawei Watch FIT 4 fungují s iPhonem. Stojí o polovinu méně než Apple Watch a v řadě ohledů jsou dokonce lepší