Nejen v ČR se kanadské žerty dostaly i do korporátní sféry; tam ale nemusí být vždy zrovna zábavné a běžný chod firmy mohou narušit. Microsoft už to letos nehodlá tolerovat.
Problém s hoaxy a různými nepravdivými zprávami je v posledních letech daleko výraznější, i pro firmy. Proč? V éře dezinformací nemusí občas ani na 1. dubna být zcela jasné, co je vtip a co je myšleno vážně.
Microsoft chce letos jakýmkoliv omylům učinit přítrž. Marketingový ředitel firmy Chris Capossela varoval v interní komunikaci všechny zaměstnance firmy, aby se aprílovým vtípkům souvisejícím s jejich prací raději vyhnuli. „Data potvrzují, že tyto žerty mají jen omezené pozitivní dopady a mohou dokonce vést k nechtěným zpravodajským dezinformacím,“ řekl. Silně tak doporučil, aby zaměstnanci nežertovali, pokud se jejich vtipy dotýkají veřejného působení Microsoftu.
Pět let starý apríl v podání CZC:
Mezi firmami je apríl oblíbený
Vyloženě vnitrofiremní kanadské žertíky – od jednoho pracovníka na druhého – však Microsoft nijak neomezil.
Kupříkladu Googlu už se jednou aprílové vtipy nevyplatily. Před pár lety se musel omluvit za to, že do e-mailů zákazníků Gmailu vkládal obrázky minionů z filmu Já, Padouch. Při vážné osobní komunikaci takové věci skutečně nepůsobí vhodně, obzvláště, pokud protistrana Gmail nemá a přítomnost minionů tak nemusí chápat.
Microsoft byl v minulosti častým účastníkem aprílového veselí; s Googlem si párkrát vyměnili sérii vzájemných „urážek“ a v roce 2015 například Microsoft oznámil MS-DOS pro dnes již neexistující (bohužel) Windows Phone.
Není jasné, zda se bojkotu tradičních aprílových žertů vzdají i jiné firmy. Na jednu stranu je pochopitelné, že mohou být pro firmy poněkud otravné, na druhou stranu – někdy dokáží skutečně pobavit. To konec konců potvrzuje i náš článek z minulého roku, kde jsme upozornili na vtipy Seznamu, správce domény CZ.NIC, herních vývojářů (všichni chtěli Battle Royale) i třeba na kryptoměnu Tomion, pojmenovanou podle lídra SPD. Ten a další kryptoměny tehdy vymyslel český server Technet, který aprílovým žertům každoročně věnuje značnou pozornost.
Fantastická Amazon Petlexa. Škoda, že neexistuje doopravdy:
Aprílu jsme se ale věnovali i před dvěma lety, a můžeme napovědět, že i letos pro vás vybereme to, co nám přijde nejlepší.
Google, Amazon (Amazon Petlexa byla přímo geniální), Duolingo a další firmy si mnohdy dají s přípravou pořádných kanadských žertíků dost práce, doufejme tedy, že i letos vymyslí něco skutečně zábavného – u čeho ale zároveň bude ihned jasné, že je to jen a pouze zábava, a nikoliv, co by si mohl někdo špatně vyložit.
Zdroj: The Verge