Elektromobilita získává na oblibě u stále většího počtu lidí. Bohužel však existuje malá, ale hlučná skupina lidí, která se cítí ohrožena jejím nástupem a podniká nesmyslné kroky proti majitelům elektromobilů a infrastruktuře pro dobíjení. V Česku někteří z nich dokonce ničí veřejné dobíjecí stanice. O sběr cenných kovů přitom nejde.
V Česku se množí případy vandalismu cílené na veřejné nabíječky. Nešťastníci ničí a uřezávají nabíjecí kabely, zanechávají je v okolí a způsobují tak provozovatelům náklady na opravy či výměnu. Z odhazování napájecích kabelů opodál je navíc zřejmé, že o vlastní profit zde nejde. Cílem je pouze způsobit škodu.
Jak dobře podotýká uznávaný odborník na technologie a redaktor magazínu Svět motorů, Jiří Zima, pravděpodobně se jedná o lidi, kteří odmítají jakékoliv změny a cítí se ohroženi tím, že si někdo koupí elektromobil a je s ním navíc spokojený.
Útoky na majitele elektromobilů
Chování vandalů je absurdní a nesmyslné. Místo racionální diskuse o udržitelnosti a budoucnosti mobility sahají k vandalismu a obtěžování majitelů elektromobilů. Parkují úmyslně u nabíjecích stanic, aby je zablokovali, nadávají majitelům a někteří dokonce poškozují lak vozidel.
⚡️Aktivní boj proti elektromobilitě⚡️
Tady @david_klusacek upozornil na docela zajímavý jev, kdy lidé demolují veřejné nabíjecí stanice. Samozřejmě mu hned většina přišla vysvětlit, že to určitě kradou zloději kovů, ale v tom bych si zas tak jistý nebyl.
Provozovatelé (dle… https://t.co/BcGTttMx5H pic.twitter.com/CQ8wjdTY3C
— Jirka Zima (swarm) (@diagon_swarm) March 22, 2024
Tuto zkušenost můžeme v redakci potvrdit i my. Blokování nabíječky spalovacími vozidly je bohužel v Česku běžná praxe. Pokřikování či agresivní chování na silnici od řidičů spalovacích vozidel jsme již také několikrát zažili. Často se navíc jedná o jedince, kteří by kvůli technickému stavu svého vozidla na silnici správně neměli co dělat.
Jak se přestat bát elektromobility?
Zdá se, že tato malá skupina zastánců fosilních paliv se cítí elektromobily ohrožená. Nedokáží však pochopit, že se jedná o další krok ve vývoji osobní dopravy. A ačkoliv se jim některá rozhodnutí vlád nemusí líbit, poškozování majetku rozhodně není ideální cestou, jak na svou nespokojenost upozornit. Jejich boj proti elektromobilitě je tak spíše kontraproduktivní, dělají ze sebe jedince na inteligenční úrovni bojovníka proti imigrantům pana Baldy a páchají trestný čin. Pokud si totiž myslí, že jsou elektromobily slepá cesta, možná by stačilo nechat trh, ať vše vyřeší za ně. Jenže rostoucí globální prodeje elektromobilů napovídají o opaku.
Namísto vytváření odporu by se měli odpůrci zaměřit na porozumění změnám. Problémem, který ve společnosti vnímáme, je časté nepochopení elektromobility a čerpání informací z dezinformačních zdrojů. Takovým jedincům můžeme doporučit např. pořízení současného speciálu časopisu Svět motorů o elektromobilitě, který vyvrací nejčastější mýty a polopravdy. To vše se zdroji a odkazy na důvěryhodné zdroje a vědecké studie.
A ještě lépe udělají, když si vozidlo na elektrický pohon zajedou vyzkoušet na vlastní kůži. Třeba pak změní názor. A pokud ne, alespoň budou mít lepší přehled o tom, proti čemu „bojují“. Vandalismus do inteligentní společnosti zkrátka nepatří…
Zdroj: Komentář autora, Jiří Zima
Uznávaný redaktor časopisu je navíc samozvaným „uznávaným psychologem“ ? 😀
Lukáši, Lukáši a ohmův zákon znáte?
Napovím: ve sbírce zákonů není…
A ten souvisí s idiocií některých spoluobčanů jak?
Většina z lidí elektromobilitu nepodporuje pane Voříšku. Ostatní Vaše bláboly nestojí za to komentovat. To že někdo rozbíjí nabíječky, není cesta, jak dosáhnout změny názoru na elektromobilitu a další elektronesmysly, které vy mladí bez vzdělání a znalostí podporujete. Dokud budete popírat fyzikální zákony, dokud budete popírat celý řetěz emisí vznikající… Číst více »
„Elektromobilita získává na oblibě u stále většího počtu lidí.“ Hned první věta je naprostá lež. Je to přesně naopak. Inovaci můžeme čekat od inženýrů z Toyoty nebo Hyundai, ne od evropských ideologů, kteří si myslí, že ohnou i fyzikální zákony. Neohnou. Elektrovehikly už fakticky skončily.
Je to tak velká lež, až je to úplná pravda, ty šašku – https://www.cistadoprava.cz/tiskove-zpravy/q1-2023-v-eu-se-mezirocne-prodalo-o-43-vice-elektromobilu-jak-je-na-tom-cesko/
v Evropě je 278 milionu automobilů. V článku na který odkazujete píší, že v 1Q 2023 bylo zaregistrováno 2 650 711 automobilů, z toho 320 987(tedy 12% – včetně nárůstu 43,2%) baterkáčů. Vzhledem k masivní dotaci a protekcionismu baterkáčů a šikaně spalovacích (dokonce i s poplatkem za přihlášení vozu ve výši… Číst více »
Elektromobilita získává na popularitě???
Jsem si spíše všiml opaku…
Viz firmy, které přecházejí zpět po koupi elektroaut na spalováky.
Jaké, že bylo nejprodávanější auto světa? Elektromobil. Rostoucí počty prodejů jsou prostě realita, ať se vám to líbí či ne… https://www.cistadoprava.cz/tiskove-zpravy/q1-2023-v-eu-se-mezirocne-prodalo-o-43-vice-elektromobilu-jak-je-na-tom-cesko/
Ničit jakékoliv zařízení je zhovadilost. S tím souhlasím. S čím už ale nesouhlasím, je vaše hodnocení vývoje. Podíval jsem se na odkaz, na který se odvoláváte a zase tak optimistický bych nebyl. V období mezi roky 2021 a 2023 neprožívaly automobilky příliš dobré období. Byly za tím různé, hlavně geopolitické problémy, Koupit… Číst více »
https://www.novinky.cz/clanek/auto-hertz-proda-tretinu-sve-flotily-elektroaut-v-usa-nahradi-je-spalovaci-motory-40457086
Ano, známý případ, firma si špatně spočítala smysluplnost použití elektromobilů pro svůj byznys. Stejně jako si jiné spočítaly, že jim to za to pro změnu stojí.
Tak ten výpočet výhodnosti by mě zajímal. I v Německu po zrušení dotací jim na to firmy kašlou a vrací se ke spalovákům.