Největší české studio představilo nový herní engine: Enfusion nabídne uvěřitelnější grafiku

Nový herní engie Enfusion umožní studiu vytvářet multiplatformní hry na PC, PlayStation i Xbox. Nové hry navíc budou reálnější a lépe využijí možností hardwaru.

Vývojáři z největšího českého herního studia Bohemia Interactive dnes světu oficiálně představili nový herní engine Enfusion. Ten bude tvořit základ jejich budoucích her. Kromě toho, že novým titulům od „Bohemky“ dodá moderní audiovizuální podobu, vyznačuje se engine Enfusion multiplatformností, vylepšenou uživatelskou přívětivostí pro hráče a nadstandardní podporou pro tvůrce módů.

Nový engine Enfusion vzniká v pobočkách Bohemia InteractivePraze, Brně a v Mníšku pod Brdy již 4 roky (myšlenky na jeho vznik a některé jeho základy však mají své kořeny již v roce 2014) a aktuálně se na něm podílí tým 30 vývojářů. Z pohledu času, investic a lidských zdrojů se jedná o nejdůležitější projekt studia Bohemia Interactive poslední doby.

Nejen lepší grafika, ale také snadná tvorba her pro PlayStation či Xbox. Foto: Se souhlasem Bohemia Interactive

Češi preferují vlastní engine odjakživa

„Už od založení Bohemia Interactive před 22 lety jsme vždy preferovali využívání vlastního in-house enginu. Žádný jiný dostupný engine na trhu nám totiž neumožňoval vytvářet takové hry, jaké bychom chtěli, tedy simulace s detailní fyzikou fungující v masivním měřítku otevřených světů, které si mohou hráči a komunity snadno uzpůsobit k obrazu svému. Na tom se nic nezměnilo. Náš dosluhující engine Real Virtuality, použitý například v našem titulu Arma 3, už ale stále častěji narážel na své technologické hranice. Enfusion je naproti tomu připraven čelit technologickým výzvám budoucnosti a bude bez nadsázky formovat podobu našich her v další dekádě,“ říká Marek Španěl, zakladatel a CEO Bohemia Interactive.

Multiplatformnost a využití moderních technologií

Engine Enfusion je multiplatformní, tedy umožňuje vývoj her jak pro PC, tak pro konzole XboxPlayStation. Hráče na PC a Xboxu potěší plná podpora rozhraní DirectX 12. Základem je programovací jazyk C++ s high-level skriptovací nadstavbou s názvem Enforce (OOP skriptovací jazyk, se kterým se mohli hráči setkat již například v DayZ). K renderování jsou využívány shadery psané v jazyce HLSL

Audiovizuální podoba her založených na novém enginu tak bude držet krok s dobou. Optimalizace využití zdrojů moderních procesorů a grafických karet umožní plynulý chod a stabilitu vykreslovacích frekvencí i při náročných simulacích. Vývojáři své úsilí věnovali také podstatnému vylepšení síťového kódu slibujícímu ještě lepší multiplayerové zážitky.

Bohemia Interactive se specializuje na bojové simulátory. Využívá je i americká armáda. Foto: Se souhlasem Bohemia Interactive

Enfusion Workbench – všechny vývojářské nástroje pohromadě

Jednou z hlavních předností enginu Enfusion je jeho přehlednost a uživatelská přívětivost pro vývojáře. Díky sadě nástrojů Enfusion Workbench budou moci snadno upravovat atributy vyvíjené hry či modu. Nadšeným komunitním tvůrcům obsahu se do ruky dostanou stejné profesionální nástroje, jaké využívají vývojáři v Bohemia Interactive.

Moduly Enfusion Workbench:

  • World Editor – zde vznikají naše virtuální světy.
  • Particle Editor – editor vizuálních efektů.
  • Animation Editor – editor pro konfiguraci animací postav a objektů.
  • Script Editor – místo pro psaní a ladění skriptů v jazyce Enforce.
  • Audio Editor – editor pro zapojení audio efektů a hudby.
  • Behavior Editor – editor pro definici chování hrou ovládaných postav (AI).
  • Procedural Animation Editor – editor pro jednodušší, herně řízené animace.
  • String Editor – editor pro jazykové lokalizace.
  • Layout Editor – editor pro tvorbu herního uživatelského rozhraní
  • a další.

Workbench je zároveň úzce propojen s backend systémy Bohemia Interactive, včetně vlastního workshopu. Díky tomu slouží jako robustní nástroj nejen pro vývoj, ale i kompozici a distribuci módů pro všechny hry, které na enginu Enfusion běží. 

Válka za železnou oponou: Český vojenský simulátor Arma zavede hráče do Československa 80. let. Českému hernímu studiu Bohemia Interactive se daří: Tržby přesáhly 1,6 miliardy.

Vývoj enginu Enfusion dnešním oznámením zdaleka nekončí. Jeho postupná evoluce zůstává hlavní prioritou studia Bohemia Interactive. Samotný engine spolu s nástroji pro vývojáře a uživatelskou dokumentací bude uvolněn pro veřejnost již brzy spolu s první oficiální hratelnou ukázkou jeho předností. Bohemia Interactive prozatím nezvažuje licencování enginu Enfusion vývojářům pro tvorbu jejich vlastních her.

Obrázek: Viry se maskují jako populární mobilní hry. Cílem jsou bankovní účty uživatelů Androidu
Viry se maskují jako populární mobilní hry. Cílem jsou bankovní účty uživatelů Androidu
Obrázek: Smartphone jako konzole? Ukážeme vám, jak využít POCO F6 Pro na maximum
Smartphone jako konzole? Ukážeme vám, jak využít POCO F6 Pro na maximum
Obrázek: Už žádné sankce: OPPO a Ericsson uzavřely globální dohodu o spolupráci v oblasti 5G technologií
Už žádné sankce: OPPO a Ericsson uzavřely globální dohodu o spolupráci v oblasti 5G technologií
Obrázek: Sony A1: Fotoaparát, který vyfotil kulku u hlavy Donalda Trumpa
Sony A1: Fotoaparát, který vyfotil kulku u hlavy Donalda Trumpa
Obrázek: Mýtus o dedikovaných IP adresách v e-mail marketingu: Opravdu zlepšují doručitelnost?
Mýtus o dedikovaných IP adresách v e-mail marketingu: Opravdu zlepšují doručitelnost?
Obrázek: Přijdou silné bouřky, nebo slabé přeháňky? Přesná aplikace vám to pomůže zjistit
Přijdou silné bouřky, nebo slabé přeháňky? Přesná aplikace vám to pomůže zjistit
Obrázek: Znásobte své finance s AI, nabádají podvodníci Čechy na Facebooku. Jak je nahlásit a ochránit ostatní?
Znásobte své finance s AI, nabádají podvodníci Čechy na Facebooku. Jak je nahlásit a ochránit ostatní?
Obrázek: Česko zasáhnou velmi silné bouřky: Jak ochránit elektroniku a spotřebiče před zničením bleskem?
Česko zasáhnou velmi silné bouřky: Jak ochránit elektroniku a spotřebiče před zničením bleskem?