Čísla mluví jasně: Nejvíce vydělávají hry zdarma, jejich králem je Fortnite

Výstup společnosti SuperData za rok 2018 ukazuje, že videohry, které jsou v základu zdarma, vydělaly svým tvůrcům za rok 2018 neuvěřitelných 88 miliard dolarů.

Za sebou tak nechávají nejen tradiční herní byznys, ale v dalekém závěsů také filmy, televizi a hudbu.

Není překvapivé, že si hry zdarma vedou tak dobře; částka sama je však přesto poněkud zarážející. Celkový herní trh má hodnotu 110 miliard dolarů, přičemž kolem 61 miliard pochází z mobilních zařízení – hlavního domova free to play (F2P) her. Zbytek je rozdělen mezi PC a konzole, přičemž PC hry přináší o něco více peněz.

Dominantním free to play regionem, a tady se překvapení nedočkáme, je suverénně Asie, zodpovědná za necelou polovinu zisků videoherního průmyslu. Po ní následuje Severní Amerika a poté až Evropa.

Obrázek: Čísla mluví jasně: Nejvíce vydělávají hry zdarma, jejich králem je Fortnite

Videohry už nejsou zábava pro několik bláznů, ale obrovský byznys

Suverénem u F2P titulů byl v minulém roce samozřejmě Fortnite s 2,4 miliardami dolarů zisku. Po něm následuje směsice titulů z mobilů i PC.

Čísla dále potvrzují dlouhodobě jasný trend: tradiční hry jsou sice v Evropě a USA populární a tituly jako Kingdom Come: Deliverance nebo Witcher 3 sklízí jedno ocenění za druhým, jenže pro vývojáře nepředstavují lákavou volbu. Hráče baví, ale peněz z nich zase tolik není; možná proto se i tradiční developeři typu Larian uchylují k financování nových titulů přes Kickstarter.

Jinou možnou cestu, kterou by se videohry mohly ubírat, ukazuje Path of Exile. Dlouhodobě úspěšné a byť ne bohaté, tak přinejmenším dostatečně ziskové RPG žije na neustálých aktualizacích živených výhradně kosmetickými mikrotransakcemi.

Obrázek: Čísla mluví jasně: Nejvíce vydělávají hry zdarma, jejich králem je Fortnite

Fortnite, extrémně populární videohra současnosti. Zdroj: Epic Games

Předvídat další vývoj u PC a mobilního herního trhu je prakticky nemožné. Stačilo, jak jej absolutně rozvrátil náhle nesmírně populární žánr battle royale her, který přitom nebyl žádnou extrémní novinkou. Trh je stále velmi mladý (nejen svým věkem, ale i generací, která u něj tráví nejvíce času) a je tak velmi náchylný vůči tomu, co je zrovna trendy.

Zdroj: SuperData, analýzy si jako první všiml TechCrunch

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vivo představilo X300 Pro: Testujeme nového krále fotomobilů s 200Mpx snímačem
Pozor na levná šidítka: 5 funkcí, které by měl mít dobrý robotický vysavač
Dračí oheň v kapse: Realme udělalo Game of Thrones smartphone, který mění barvu podle tepla
Obrázek: Týden inovací slaví 10 let: Přijede Stephen Fry, OpenAI a stovky projektů, které mění svět
Týden inovací slaví 10 let: Přijede Stephen Fry, OpenAI a stovky projektů, které mění svět
Google varuje před obřím únikem dat. 2,5 miliardy uživatelů Gmailu v ohrožení
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu
Obrázek: Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Soukromé konverzace s ChatGPT byly dohledatelné ve vyhledávačích. Jak být o krok napřed?