Velký konkurent platformě YouTube, v současnosti vlastněné Googlem, vyráží po přibližně ročním provozu v USA do celého světa. Představuje reálnou hrozbu pro letitého dominanta YouTube, ale apokalyptické scénáře o jeho konci jsou nesmyslné.
Ačkoli prozatím ještě služba na své adrese dostupná není, velmi brzy by se situace měla změnit. Na blogu to ohlásil sám Facebook.
Sociální televizní platforma
Služba bude samozřejmě k dispozici i přes iOS a Android, a to přímo přes oficiální aplikaci Facebooku. Právě přes mobil totiž na Facebook přistupuje největší počet uživatelů. Watch ale bude fungovat také na řadě chytrý televizí, přes Apple TV, Samsung Smart TV, Amazon Fire TV a Android TV až po Oculus TV, a dokonce též Xbox One.
Plánovaný je rovněž rozvoj monetizace videí, což není příliš překvapivé.
https://www.facebook.com/facebook/videos/2212492925662064/
Facebook má u vlastní videoplatformy tu výhodu, že čísla aktivních uživatelů samotné sociální sítě měsíčně přesahují 2 miliardy, což je obrovský počet. Pokud odečteme ty uživatele, kteří o službu nebudou mít zájem – a takových bude jistě dost – přesto se bez problémů dostaneme na čísla srovnatelné s YouTubem či Netflixem.
Ale nechvalme dne před večerem. Potenciál aktivních uživatelů u služby je sice obrovský, ale Facebook ještě musí přesvědčit cílové skupiny, aby skutečně Watch využívaly. A to nebude jednoduché.
Ačkoli Watch na první pohled hodně připomíná YouTube – a je jednoznačnou konkurencí pro službu – tak samotný formát je o něco interaktivnější. Velmi silně uplatňuje sociální prvky a poskytuje silné možnosti interakce mezi médiem a publikem. Ve Spojených státech je extrémní míra socializace zcela běžná, je však otázkou, zda formát show populárních na Watch v USA uspěje i mimo specifický lokální trh.
Jazyková podpora je otázkou; angličtina je samozřejmostí, ale jak to bude s češtinou prozatím nelze říct.