Výrobce telefonů a chytrých zařízení představil na veletrhu IFA svůj nový přístup k Evropě a globálnímu trhu. Těšit se můžeme na rozšíření produktové nabídky a rychlejší příchod vlajkových lodí na evropský trh včetně toho českého. Změn je více.
Huawei se i nadále trápí se sankcemi, které značku znevýhodňují nejen v oblasti prodeje smartphonů. Chytré telefony sice dokáže vyrábět v prémiové kvalitě, ale velkým problémem je i nadále absence Google služeb a z toho plynoucí uživatelský diskomfort. Investice do vlastního ekosystému situaci z pohledu uživatele zlepšily, ale s Googlem podporovanými telefony se stále srovnávat nemůže.
Vedle Applu a Samsungu ze situace dlouhodobě těží také HONOR, který až do listopadu 2020 patřil pod Huawei. Po přechodu pod nového majitele si čínská značka věří a dokazuje to nejen rostoucími prodeji smartphonů na domácím trhu, kde je v současné době jedničkou, ale také postupným rozšiřováním produktové nabídky mimo čínský trh. „Naším cílem je doplnění nabídky produktů o další zařízení ve všech cenových relacích,“ zmínil Tony Ran, evropský prezident značky HONOR, v rámci interview s novináři na veletrhu IFA. Netajil se také tím, že chce značka na globálním trhu převzít roli technologického lídra.
Strategie duálních vlajkových lodí
Tzv. strategie duálních vlajkových lodí odkazuje na plán značky vydávat v jednom roce dvojici vlajkových modelů. Zatímco u Huawei šlo o řady P a Mate, u HONORu půjde o skládací modely a vlajkovou řadu Magic. Na evropský trh tak vždy zavítají i nejvyšší modely značky, díky čemuž zákazníkům nabídne své produkty ve všech cenových relacích.
Podle informací z rozhovoru se smartphonu Magic4 Ultimate v Evropě pravděpodobně nedočkáme. HONOR chce nejprve stabilizovat obchodní partnerství v Evropě a až následně přinést na trh nejvyšší modely. A i když je Ultimate od dubna 2022 do dnešního dne stále nejlépe hodnoceným fotomobilem podle DXOMARK, lze podle vyjádření zástupců značky předpokládat, že uvedení na evropské trhy se dočká až jeho nástupce. Stejně tomu bude u skládacího modelu Magic V.
„Evropa je v tuto chvíli náš nejdůležitější zahraniční trh, na který se chceme zaměřit. I proto chceme co nejvíce technologických novinek přinést co nejdříve také do Evropy, speciálně co se týká skládacích mobilních telefonů, ale také dalších vlajkových lodí. Na dalších skládací telefon se můžete těšit už v 1. čtvrtletí 2023,“ uvedl Tony Ran a dodává: „S novým uživatelským rozhraním MagicOS 7.0 chceme také náš ekosystém otevřít spolupráci nových vývojářům, tak abychom docílili co největší konektivity s dalšími zařízeními.“
HONOR masivně investuje do vývoje
V roce 2021 měl HONOR, podle slov Rana, kolem 8 000 zaměstnanců. Nyní jich je cca 13 000, přičemž 8 000 tvoří zaměstnanci R&D oddělení. Právě díky investicím do vývoje chce HONOR postupně ovládnout trh tak, jak se to v minulosti povedlo Huawei.
Výrobce se na konci minulého roku pochlubil svým novým automatizovaným výrobním závodem HONOR Intelligent Manufacturing Industrial Park, kde až 75 % úkonů při výrobě provádí stroje. Značka tak minimalizuje lidské chyby při výrobě a zvyšuje kvalitu produktů. Zrychlila se i rychlost produkce, kdy každých 28,5 sekundy opustí výrobní linku hotový telefon.
Nově vydaný model HONOR 70 potvrzuje, že se značka do riskantních experimentů zatím nepouští a chce si nejprve vybojovat své pevné místo na trhu. S novou strategií duálních vlajkových lodí lze nicméně očekávat, že se na náš trh od podívají vedle širší nabídky produktů i ty nejlepší (vlajkové) modely z produkce čínské značky.
Zdroj: HONOR na IFA 2022, vlastní
Nikdy nebudu podporovat čínské komunistické produkty!
Ono je to složité, většina výrobců stále vyrábí svá zařízení v Číně. Zcela se jí vyhnul Samsung, který tam zavřel své továrny, ale i ten bere součástky z Číny. Podobně složité je to s vazbami na tamní vládu.