Huawei ve čtvrtek ve Vídni představilo sérii nových produktů. Naznačují dlouhodobou změnu strategie čínského obra a zároveň působí jako důkaz, že firmu nepoložil ani blacklist ze strany USA.
Hned na začátku zmínil zástupce Huawei, šéf spotřebitelské divize pro střední a východní Evropu Derek Yu, úspěchy společnosti. růst internetu věcí, notebooků a tabletů i – skutečně úspěšných – true wireless sluchátek.
Informace o drtivém propadu prodejů chytrých telefonů se samozřejmě v prezentaci neobjevila, to se ale dalo čekat. Prezentaci Huawei drželo v optimistickém duchu, a mluvilo hlavně o budoucnosti svého ekosystému, který se má obejít i bez podpory Googlu.
Mobily pokračují jako součást ekosystému
Dle očekávání se celé představení nových produktů, včetně „vlajkové lodi pro mladé“ Huawei Nova 9 neslo ve stylu proměny společnosti z primárního prodejce smartphonů na poskytovatele IoT řešení. Jinak řečeno, telefon má být jen jednou součástí komplexního ekosystému produktů, které spotřebiteli umožní ve spolupráci s partnery řídit v podstatě celý domov a organizovat efektivněji svůj život.
Nepřekvapivé, nicméně rozumné.
Yu v projevu opakovaně zmiňoval důraz kladený na bezpečnost a soukromí uživatelů, což vzhledem k předchozím zkušenostem firmy dává rovněž smysl. Výrazné pozornosti se dostalo systému HarmonyOS a aplikací partnerů společnosti. Kompatibilita se službami a sociálními sítěmi jako Facebook, TikTok a podobně bude pro úspěch nových modelů smartphonů kritická, což si Huawei dobře uvědomuje.
Schopnost přímo konkurovat službám Googlu bude v Evropě velmi omezená, a lze očekávat, že v případě mobilů sáhne řada uživatelů raději po konkurenci, která službami vyhledávacího giganta disponuje v základu; tak už se konec konců stalo dříve, a těží z toho kupříkladu Xiaomi. Řešení, jak se ke službám Play Storu a Googlu dostat i na současné androidí nadstavbě EMUI existují, zrovna pohodlné však nejsou a už to může běžného zákazníka odradit.
Podívejme se teď na další produkty, které Huawei představilo, a jejichž prodejní potenciál je daleko zajímavější.
Sluchátka pro ženy?
FreeBuds Lipstick jsou odvážný a designově vskutku jedinečný produkt. Ačkoli mám stále problém uvěřit, že si Huawei v době výpadku dodávek čipů a transformace firmy trouflo na takto extravagantní záležitost, nelze firmě upřít snahu zužitkovat silnou a často opomíjenou část IT trhu. Produktů mířených na ženy je stále poměrně málo, a Huawei tu zabodovat může snadno.
Sluchátka, která tvarem, barvou a velikostí nabíjecí základny nápadně připomínají rtěnku, jsou v podstatě pozměněnými a vylepšenými FreeBuds 4. Jejich kvalita zvuku tudíž není vůbec špatná, a jsou kompatibilní s většinou zařízení s Androidem i iOS. Plnohodnotnou recenzi přineseme po jejich důkladném odzkoušení.
Oznámená výdrž 22 hodin bez ANC a 14 hodin s ANC s plně nabitou základnou je dostačující; čtyřhodinová průměrná doba hraní sluchátek bez nabití ovšem nemusí nutně stačit každému uživateli, a 2,5 hodiny se zapnutým ANC mohou při delší cestě představovat problém. V rámci trhu jde však o hodnoty vcelku průměrné až mírně nadprůměrné, takže si není moc na co stěžovat.
Velmi potěší jejich váha, jedno sluchátko má jen asi 4 gramy a v uchu ho prakticky necítíte. Uvidíme, jak to bude s vypadáváním z uší, ale po pár dnech testování zatím v uších drží jako přibité, což je pozitivní.
Cena však bude vyšší než průměr – 249 euro pro evropský trh, takže kolem 6 400 korun. Za takovou cenu už lze koupit prémiové modely true wireless špuntů.
Nové Huawei Watch a flagship store v Rakousku
Huawei Watch GT3 představují další model z úspěšné řady sportovních chytrých hodinek. K dispozici jsou ve velikostech 46 mm a 42 mm, cena se bude pohybovat kolem 349 euro, což je lehce pod 9 tisíci korunami. Vylepšení technologie jsou marginální, avšak dostatečné, a výdrž nabití 14 dní na velkých hodinkách a 7 dní na malých je výtečná.
Designově mě subjektivně zaujaly méně než předchozí modely firmy, jde však o střízlivé hodinky, které neurazí a které budou sedět prakticky každému. Nechybí kvalitní AMOLED displej a opravdu velká spousta funkcí zaměřená na sport.
Spolu s produktovými novinkami také Huawei otevřelo nový flagship store v centru Vídně; jde o jasný signál evropskému trhu, že se ho čínská společnost nehodlá vzdát bez boje. I zde je kladen velký důraz na IoT a na to, jak může vypadat domov podporovaný službami Huawei a jejích partnerů.