Huawei se Evropy nevzdá, představilo nový obchod, „rtěnku“ a hodinky

Huawei ve čtvrtek ve Vídni představilo sérii nových produktů. Naznačují dlouhodobou změnu strategie čínského obra a zároveň působí jako důkaz, že firmu nepoložil ani blacklist ze strany USA.

Hned na začátku zmínil zástupce Huawei, šéf spotřebitelské divize pro střední a východní Evropu Derek Yu, úspěchy společnosti. růst internetu věcí, notebooků a tabletů i – skutečně úspěšných – true wireless sluchátek.

Obrázek: Huawei se Evropy nevzdá, představilo nový obchod, "rtěnku" a hodinky

Zdroj: InSmart.cz, David Slouka

Informace o drtivém propadu prodejů chytrých telefonů se samozřejmě v prezentaci neobjevila, to se ale dalo čekat. Prezentaci Huawei drželo v optimistickém duchu, a mluvilo hlavně o budoucnosti svého ekosystému, který se má obejít i bez podpory Googlu.

Mobily pokračují jako součást ekosystému

Dle očekávání se celé představení nových produktů, včetně „vlajkové lodi pro mladé“ Huawei Nova 9 neslo ve stylu proměny společnosti z primárního prodejce smartphonů na poskytovatele IoT řešení. Jinak řečeno, telefon má být jen jednou součástí komplexního ekosystému produktů, které spotřebiteli umožní ve spolupráci s partnery řídit v podstatě celý domov a organizovat efektivněji svůj život.

Obrázek: Huawei se Evropy nevzdá, představilo nový obchod, "rtěnku" a hodinky

Zdroj: InSmart.cz, David Slouka

Nepřekvapivé, nicméně rozumné.

Yu v projevu opakovaně zmiňoval důraz kladený na bezpečnost a soukromí uživatelů, což vzhledem k předchozím zkušenostem firmy dává rovněž smysl. Výrazné pozornosti se dostalo systému HarmonyOS a aplikací partnerů společnosti. Kompatibilita se službami a sociálními sítěmi jako Facebook, TikTok a podobně bude pro úspěch nových modelů smartphonů kritická, což si Huawei dobře uvědomuje.

Schopnost přímo konkurovat službám Googlu bude v Evropě velmi omezená, a lze očekávat, že v případě mobilů sáhne řada uživatelů raději po konkurenci, která službami vyhledávacího giganta disponuje v základu; tak už se konec konců stalo dříve, a těží z toho kupříkladu Xiaomi. Řešení, jak se ke službám Play Storu a Googlu dostat i na současné androidí nadstavbě EMUI existují, zrovna pohodlné však nejsou a už to může běžného zákazníka odradit.

Obrázek: Huawei se Evropy nevzdá, představilo nový obchod, "rtěnku" a hodinky

Zdroj: InSmart.cz, David Slouka

Podívejme se teď na další produkty, které Huawei představilo, a jejichž prodejní potenciál je daleko zajímavější.

Sluchátka pro ženy?

FreeBuds Lipstick jsou odvážný a designově vskutku jedinečný produkt. Ačkoli mám stále problém uvěřit, že si Huawei v době výpadku dodávek čipů a transformace firmy trouflo na takto extravagantní záležitost, nelze firmě upřít snahu zužitkovat silnou a často opomíjenou část IT trhu. Produktů mířených na ženy je stále poměrně málo, a Huawei tu zabodovat může snadno.

Obrázek: Huawei se Evropy nevzdá, představilo nový obchod, "rtěnku" a hodinky

Zdroj: Huawei

Sluchátka, která tvarem, barvou a velikostí nabíjecí základny nápadně připomínají rtěnku, jsou v podstatě pozměněnými a vylepšenými FreeBuds 4. Jejich kvalita zvuku tudíž není vůbec špatná, a jsou kompatibilní s většinou zařízení s Androidem i iOS. Plnohodnotnou recenzi přineseme po jejich důkladném odzkoušení.

Oznámená výdrž 22 hodin bez ANC a 14 hodin s ANC s plně nabitou základnou je dostačující; čtyřhodinová průměrná doba hraní sluchátek bez nabití ovšem nemusí nutně stačit každému uživateli, a 2,5 hodiny se zapnutým ANC mohou při delší cestě představovat problém. V rámci trhu jde však o hodnoty vcelku průměrné až mírně nadprůměrné, takže si není moc na co stěžovat.

Obrázek: Huawei se Evropy nevzdá, představilo nový obchod, "rtěnku" a hodinky

Zdroj: InSmart.cz, David Slouka

Velmi potěší jejich váha, jedno sluchátko má jen asi 4 gramy a v uchu ho prakticky necítíte. Uvidíme, jak to bude s vypadáváním z uší, ale po pár dnech testování zatím v uších drží jako přibité, což je pozitivní.

Cena však bude vyšší než průměr – 249 euro pro evropský trh, takže kolem 6 400 korun. Za takovou cenu už lze koupit prémiové modely true wireless špuntů.

Obrázek: Huawei se Evropy nevzdá, představilo nový obchod, "rtěnku" a hodinky

Zdroj: Huawei

Nové Huawei Watch a flagship store v Rakousku

Huawei Watch GT3 představují další model z úspěšné řady sportovních chytrých hodinek. K dispozici jsou ve velikostech 46 mm a 42 mm, cena se bude pohybovat kolem 349 euro, což je lehce pod 9 tisíci korunami. Vylepšení technologie jsou marginální, avšak dostatečné, a výdrž nabití 14 dní na velkých hodinkách a 7 dní na malých je výtečná.

Obrázek: Huawei se Evropy nevzdá, představilo nový obchod, "rtěnku" a hodinky

Zdroj: InSmart.cz, David Slouka

Designově mě subjektivně zaujaly méně než předchozí modely firmy, jde však o střízlivé hodinky, které neurazí a které budou sedět prakticky každému. Nechybí kvalitní AMOLED displej a opravdu velká spousta funkcí zaměřená na sport.

Spolu s produktovými novinkami také Huawei otevřelo nový flagship store v centru Vídně; jde o jasný signál evropskému trhu, že se ho čínská společnost nehodlá vzdát bez boje. I zde je kladen velký důraz na IoT a na to, jak může vypadat domov podporovaný službami Huawei a jejích partnerů.

Obrázek: Huawei se Evropy nevzdá, představilo nový obchod, "rtěnku" a hodinky

Zdroj: InSmart.cz, David Slouka

Obrázek: Jak vznikají chytré telefony? Návštěva továrny značky vivo aneb od součástek ke smartphonu ve vaší kapse
Jak vznikají chytré telefony? Návštěva továrny značky vivo aneb od součástek ke smartphonu ve vaší kapse
Obrázek: Rozhovor o chytrých televizorech: Na 8K ještě nenastal ten správný čas, věří Danny Tack z TP Vision
Rozhovor o chytrých televizorech: Na 8K ještě nenastal ten správný čas, věří Danny Tack z TP Vision
Obrázek: Tesla Cybertruck utáhne motor vesmírné rakety a naložená ve sprintu porazila i Porsche 911
Tesla Cybertruck utáhne motor vesmírné rakety a naložená ve sprintu porazila i Porsche 911
Obrázek: Saramonic BlinkMe B2: Mikrofon, se kterým vás uslyší i uvidí
Saramonic BlinkMe B2: Mikrofon, se kterým vás uslyší i uvidí
Obrázek: Píše vám Alza.cz? Podvodníci zneužívají Vánoc a luxují konta přes falešné stránky e-shopu
Píše vám Alza.cz? Podvodníci zneužívají Vánoc a luxují konta přes falešné stránky e-shopu
Obrázek: Co je to PPC reklama a kde všude se může zobrazit?
Co je to PPC reklama a kde všude se může zobrazit?
Obrázek: Nabíjení elektromobilu na cestách: Jak využít hotelové nabíječky?
Nabíjení elektromobilu na cestách: Jak využít hotelové nabíječky?
Obrázek: Gravírujeme laserem do dřeva i kovu: Praktický test gravírovačky TWO TREES TS2 10W
Gravírujeme laserem do dřeva i kovu: Praktický test gravírovačky TWO TREES TS2 10W