Kvantové technologie a digitální transformace: Fujitsu Day 2018

Během posledního květnového dne se v pražském Kongresovém centru konal Fujitsu Day. Japonská firma s mottem “Co-creation for Success”, tedy spoluprací k úspěchu, představila své úspěchy v České republice, ale především nastínila budoucí směřování společnosti.

Jako zajímavá se jeví důvěra Fujitsu v kvantové technologie. Investice do “budoucnosti ICT” jsou ze strany firmy vysoké a zdá se, že na rozdíl od některých analytiků a podniků Fujitsu skutečně kvantovým technologiím věří. Jde však o určitý hazard a jak zmínil Alex Bazin, evropský viceprezident pro pokročilé technologie, stále je nutné vychytat obrovské množství nedostatků – například toho, že kvantové počítače prozatím funguje pouze u teplot blížících se absolutní nule.

Správně také Bazin zmínil, že ačkoliv se některé společnosti již kvantovými počítači chlubí, stále jde spíše o koncepty, které sice splňují určité vlastnosti kvantových počítačů, ale skutečnými kvantovými počítači nejsou.

Qubity představují budoucnost dle Fujitsu, ale ta je ještě daleko

Kromě teorií zatím Fujitsu z kvantových technologií reálně odvodilo pouze Digital Annealer. Ten je založený na principech kvantového žíhání (quantum annealing), avšak funguje ve standardních současných počítačových infrastruturách.

Množství dat během příštích let notně poroste.

Digital Annealer je sice příjemný pokrok, ale o aplikovatelnosti kvantových počítačů toho moc neříká. Počítače IBM jsou na tom v tomto ohledu lépe a firma umožňuje zákazníkům využívat kvantovou výpočetní sílu přes cloud. Právě cloudové kvantové počítače jsou princip, se kterým svět informačních technologií operuje stále častěji, přestože prozatím mnohdy jen v teoretické rovině

Sledovat snahy Fujitsu v oblasti kvantových počítačů však bude velmi zajímavé, už jen z výzkumného hlediska. O dalším směřování firmy co se týče standardních forem rozvoje se toho posluchači dozvěděli o poznání méně, snad kromě ujištění o další podpoře podnikové spolupráce.

Kromě kvantového světa se ale japonská firma věnovala i prozaičtějším záležitostem. Zmínila se spolupráce na poli IT s některými českými zákazníky Fujitsu, mimo jiné v poslední době mediálně aktivní skupinou J&T nebo farmaceutickým gigantem Zentiva.

Nejčastěji se prezentace zaobíraly otázkou digitální transformace a cloudových řešení pro firmy, jak je v dnešní době běžné; jde o otázku, které musí čelit téměř všechny podniky.

Fujitsu kromě toho představilo nové pracovní stanice, ale také spotřebitelské laptopy z posledních měsíců. Právě k nim se vázalo i sdělení podrobností k Fujitsu Client Computing (FCC), sekci firmy vyhrazené na prodej spotřebitelské elektroniky. Před nedávnem v ní totiž japonská firma prodala většinový podíl, který získalo Lenovo, a část získala také Development Bank of Japan.

FCC tak nově operuje jako joint venture. Zmíněna byla primárně důležitá poznámka, že prodávané výrobky stále budou pod značkou Fujitsu, nikoli majoritního podílníka Lenovo.

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Facebook v krizi: Sociální síť měla dát přístup k soukromým zprávám uživatelů Netflixu i Spotify
Budoucnost bez kouře: Na IQOS přešlo v Česku už přes 130 000 kuřáků. Philip Morris uvádí novou generaci zařízení
5 technologií roku 2019, o kterých ještě hodně uslyšíme

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

“OK Google, aktivuj zbraň” – hlasový asistent uposlechl příkaz a vystřelil

Co se stane, když bude hlasový asistent a umělá inteligence plnit doopravdy všechny naše přání a příkazy? Kde je ona...

Zavřít