Německo na pětikilometrovém úseku testuje elektrickou dálnici pro kamiony

Německé dálnice Autobahn jsou vyhlášené: neomezená rychlost, vysoká kvalita. Nyní Německo testuje, zda by bylo možné jeden z pruhů zaplnit elektřinou poháněnými kamiony.

„E-dálnice“ je testována na pětikilometrovém úseku dálnice mezi Frankfurtem nad Mohanem a Darmstadtem. Testování probíhá tak, že hybridní kamion s dieselovým pohonem, ale možností být poháněn elektřinou, se přidá do běžného provozu a připojí se na kabeláž nad ním, která mu následně dodává proud.

Více o elektromobilech:

Obrázek: Německo na pětikilometrovém úseku testuje elektrickou dálnici pro kamiony

Hybridní kamiony v Německu. Zdroj: TheLocal.de

Nákladné, ale ekologické

Dřívější testy v Německu se omezily na noční provoz nebo na nepoužívaná vojenská letiště, nyní je však testování ve skutečně běžném každodenním dálničním provozu.

První e-dálnice mimochodem funguje ve Švédsku od roku 2016 – severská země je vůči podobným novým experimentálním systémům velmi otevřená.

Systémy však nebudou ještě řadu let mít žádný viditelný dopad. Nutné kabely nejsou hojně rozšířeny a firmy zatím nejeví o elektrické kamiony větší zájem: Když není infrastruktura, nemůže být ani nabídka, ani poptávka.

Obrázek: Německo na pětikilometrovém úseku testuje elektrickou dálnici pro kamiony

Bohaté země jako Švédsko nebo Německo se mohou stát průkopníky elektrifikovaných dálnic, ale zůstává otázkou, zda má něco podobného pro země smysl, o levnou záležitost by totiž rozhodně nešlo, a přestože snižování emisí je samozřejmě pro státy důležité, ještě důležité jsou pro ně jejich rozpočty. Už jen krátká testovací e-dálnice stála 14,6 milionů euro (přes 370 milionů korun).

Projektu se účastnil jeden z největších světových výrobců kamionů, švédská Scania, spolu s německým automobilovým koncernem Volkswagen a industriálním obrem Siemens.

Zdroj: 1, 2, 3

Obrázek: Chromebookům se daří, dominují PC trhu. Prodeje rostou HP i Lenovu
Chromebookům se daří, dominují PC trhu. Prodeje rostou HP i Lenovu
Obrázek: Vodní pára na Ganymede? Stará data pomáhají k novým objevům
Vodní pára na Ganymede? Stará data pomáhají k novým objevům
Obrázek: Nedostatek polovodičů firmy znatelně pociťují, mezi nimi i Tesla
Nedostatek polovodičů firmy znatelně pociťují, mezi nimi i Tesla
Obrázek: Nabíjení přímo ze silnice: Starý koncept v novém kabátku
Nabíjení přímo ze silnice: Starý koncept v novém kabátku
Obrázek: Jak platit Bitcoinem menší částky? Rychle a levně s Lightning Network
Jak platit Bitcoinem menší částky? Rychle a levně s Lightning Network
Obrázek: Vadí vám nové počasí ve Windows 10? Poradíme, jak ho z lišty odstranit
Vadí vám nové počasí ve Windows 10? Poradíme, jak ho z lišty odstranit
Obrázek: Dříve za peníze, nyní zdarma: Nástroje Google Workspace jsou nyní k dispozici každému
Dříve za peníze, nyní zdarma: Nástroje Google Workspace jsou nyní k dispozici každému
Obrázek: I Apple počítače trápí viry: macOS nejčastěji ohrožuje reklamní malware
I Apple počítače trápí viry: macOS nejčastěji ohrožuje reklamní malware
Obrázek: E-mail Tesly jejím zaměstnancům: Jste zodpovědní za únik dat? Vyhodíme vás a zažalujeme
E-mail Tesly jejím zaměstnancům: Jste zodpovědní za únik dat? Vyhodíme vás a zažalujeme

Zaměstnanci firmy zaměřené na vývoj a výrobu elektromobilů, která zřejmě není schopna vyhnout se neustále kontroverzi (podobně jako její zakladatel...

Zavřít