Studio Owlcat Games si dalo ambiciózní cíl. Chce vytvořit nejrealističtější hru odehrávající se ve vesmíru na trhu. Cílem je dosáhnout rovnováhy mezi autentičností a zábavností. Vývojářům s tím pomáhá odborník, který se u vývoje her jen tak nevidí – bývalý astronaut amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) a někdejší velitel Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) Leroye Chiaoa.
Chiao vývojářům pomáhá nastavit rovnováhu mezi autentickými vědeckými postupy, správnou fyzikou a zábavnou hratelností. Konzultují s ním každý detail, od pohybů ve stavu beztíže, přes dýchání a stravování, až po běžné úkoly, kterým se astronauti na oběžné dráze věnují. Postavy ve hře díky tomu mají působit uvěřitelněji.
Jeden ze zveřejněných obrázků z chystaného vesmírného RPG Tvůrci The Expanse: Osiris Reborn. Zdroj: Se svolením Owlcat Games
Bývalý astronaut k té příležitosti prozradil několik zajímavostí o pobytu v kosmu. Jednou z nich je změna ve vnímání chuti jídla. Posádky na oběžné dráze necítí chuť tak výrazně, preferují tedy intenzivnější a pálivější menu. Toho si hráči všimnou i v The Expanse: Osiris Reborn. Postavy budou mít právě takové preference.
Realističnost a zábavnost se vylučují
Hry bohužel nemohou být stoprocentně realistické a současně si udržet zábavnou a funkční hratelnost. Autentičnosti se mohou přiblížit nejvíce, jak to povolí alternativní řešení.
Astronauti při výstupech do vesmíru používají bezpečnostní lana, ve hře však tento systém působil značně neohrabaně, zvláště během soubojů. Tvůrci je proto nahradili magnetickými botami. Umožňují volnější pohyb a dynamičtější akci.
Podobně přistupovali i k přestřelkám. Zbraně v mikrogravitaci se chovají úplně jinak než na Zemi. Zvuk při výstřelu se šíří velice omezeně a zpětný ráz je citelně odlišný. Pokud by byla hra oddaná fyzice, přestřelky by se staly natolik nezáživnými, že by chystaný titul spíše od dalšího hraní odrazoval.
Vývojáři to vyřešili alternativně. Zbraním lehce ztlumili zvuk, aby hráč dostal pocit střelby ve vakuu, zachovali však zpětnou vazbu skrze vibrace, ovládání dechu během míření a palby a komunikaci s ostatními postavami. Výsledek? Souboje budou působit na poměry hry realisticky, neztratí však tempo a zábavnost.
Očekávaná videoherní adaptace
Owlcat Games současně slibují věrnost předloze. The Expanse je série známá prací s realistickými fyzikálními principy, ať už se budeme bavit o chování kosmických lodí, fungování motorů či meziplanetárním cestování.
Lidstvo se stalo meziplanetární společností, kolonizující další světy díky technologickému pokroku. Nepoučilo se však z historie. Odpoutání se od Země neukončilo klimatické změny, nerovnost ve společnosti, politické intriky, špionáže a války. Sluneční soustava se chvěje pod politickým napětím Pozemšťanů, Marťanů a Pásanů.
The Expanse: Osiris Reborn vezme hráče do tohoto vzdáleného, přesto dnešní dobu reflektujícího světa. Hra bude zasazena do období, odehrávajícího se mezi knihami Laviatan se probouzí a Kalibánova válka od autora Jamese S. A. Coreye. Objeví se úplně nové charaktery (vyloučeny nejsou ani ty známé) a povědomá místa, jako jsou hydroponické zahrady na Ganymedu nebo ikonická stanice Ceres.
Na základě zveřejněných záběrů ze hry a obrázků novináři s hráči hovoří o možném nástupci slavného Mass Effect.
The Expanse: Osiris Reborn dorazí na PC, PS5 a Xbox Series X/S neznámo kdy. Podle odhadů by hra mohla vyjít až v roce 2027.
Zdroje: XboxArea, Gfinity Esports


