Nejde načíst stránky, nefungují chatovací aplikace ani další internetové služby či třeba televize. Zařízení vypadá jako připojené k internetu, ale dochází k chybám a místy není možné ani telefonovat. Operátor Vodafone dnes zaznamenal výpadek, v rámci kterého nefungoval LTE i DSL internet uživatelům v České republice i po celé Evropě.
Výpadek 16. 3. 2019
Někteří uživatelé služeb operátora Vodafone mohli zaznamenat výpadek internetového připojení na svých mobilních zařízeních i u domácího připojení. Problémy zasáhly i další země EU, jako např. Velkou Británii, Německo, Itálii či Portugalsko. Podle Twitterového účtu operátora byly postiženy např. i jejich služby v Ghaně.
Na vině je blíže nespecifikovaná technická závada, která by již měla být na většině míst odstraněna. Výpadek přichází v době, kdy Vodafone intenzivně pracuje na spuštění 5G sítě ve Velké Británii. Souvislost však operátor zatím nepotvrdil.
Co lze dělat při výpadku služeb?
Pokud dojde k výpadku podobného typu, k jakému došlo dnes, je možné vynutit na mobilním zařízení připojení přes jiný režim sítě. Stačit by mělo přepnutí na starší 3G. V operačním systému Android naleznete toto nastavení pod Nastavení > Bezdrátová připojení a sítě > Mobilní síť > Upřednostňovaný režim sítě. Zde můžete zvolit 3G. Nezapomeňte následně, poté co operátor sjedná nápravu, nastavení vrátit nazpět. Tento postup pomůže pouze v případě, že se problém týká pouze 4G části sítě.
V situacích, kdy nefunguje internet po delší dobu, doporučujeme restartovat mobilní zařízení či router. V případě, že se jedná o rozsáhlejší výpadek doporučujeme kontaktovat infolinku operátora, případně se (např. přes veřejnou WiFi) podívat, zda operátor o výpadku nehovoří na sociálních sítích.
Dobrým zdrojem, který umožňuje kontrolovat výpadky světových služeb je také portál Downdetector, s pomocí kterého zjistíte, zda je problém pouze u vás, nebo je většího měřítka.
Rozsáhlý výpadek 28. 5. 2020
Zákazníci Vodafonu mohou dnes zaznamenat rozsáhlé výpadky TV, internetu a hovorů. Problémy se týkají desítek tisíc zákazníků v České republice. Vodafone upozorňuje, že nouzová linka 112 je funkční i v případě výpadku. Stačí signál jakéhokoliv operátora.
Milí zákazníci, aktuálně se můžete setkat s výpadky hovorů, datových služeb a televize. Usilovně pracujeme na tom, abychom potíže co nejrychleji odstranili. Moc se vám omlouváme za případné komplikace, dáme vědět, jakmile budeme mít nové zprávy.
— Vodafone ČR (@Vodafone_CZ) May 28, 2020
Zdroj: Vlastní
Problém se podle portálu Downdetector týkají i Vodafonu v zahraničí. Na sociálních sítích uživatelé netají své rozhořčení nad situací a především zákazníci UPC, které Vodafone nedávno koupil, jsou na problémy, které poslední dobou zažívají, vyloženě naštvaní.
Jsou lidi, co si mysleli, že když Vodafone koupil UPC, že UPC konečně začne bezproblémově fungovat. A vono to funguje úpe naopak.
— Mr. Zout (@stary_mrzout) May 28, 2020