Nabíjení přímo ze silnice: Starý koncept v novém kabátku

Idea dálniční sítě, která by nesloužila jen jako jízdní povrch, ale zároveň mohla nabíjet elektromobil, už pár let internetem koluje. Dává ale smysl?

Nejdůležitější součástí takového konceptu by bylo snížení cen. Koncept silnice postavené z nového typu cementu s obsahem magneticky aktivních částic by měl sloužit nejen jakožto standardní dálniční nebo silniční směs, ale také by byl schopen efektivně a rychle nabíjet elektromobily.

Obrázek: Nabíjení přímo ze silnice: Starý koncept v novém kabátku

Zdroj: Pixabay

Podobná řešení vyvíjí třeba německý startup Magment („magnetic cement“), který chce za běžnou cenu výstavby nebo obnovy betonové silnice či dálnice dát majitelům elektromobilů novou možnost nabíjení přímo za jízdy – což by mohlo popularitu a relevanci elektromobilů zvýšit.

Magment – nesmysl nebo inovace?

Novinka by byla vhodná jen pro některé země, konkrétně ty, které jsou schopny rychle a efektivně stavět nové silnice nebo obnovovat povrchy starých. Česko mezi ně rozhodně nepatří.

Největší zájem o pokroky v této oblasti mají Spojené státy, s magnetizovaným cementem (pojmenovaným samozřejmě magment) bude ve třech fázích experimentovat stát Indiana. Chce zjistit, zda by koncept fungoval v laboratoři a pokud se osvědčí, hodlá ho reálně vyzkoušet na běžné silnici.

Obrázek: Nabíjení přímo ze silnice: Starý koncept v novém kabátku

Zdroj: Pixabay

Mezi další země, které testují koncept nabíjení elektromobilů skrze nové materiály nebo „podzemní“ elektrifikaci standardní betonové silniční sítě, patří Velká Británie či Švédsko.

Bez elektromobilu ani ránu

Mnoho tradičních automobilek (Volkswagen, Jaguar a Ford a další)   oznámilo ambiciózní cíle o konci výroby a prodejů aut se spalovacími motory, s deadliny jako 2030 nebo 2035.

Něco takového se nezdá ani v Evropě zcela realistické, obzvláště v zemích, které nemají dostatečně robustní infrastrukturu. Přímo zakázat prodej nových (nikoli ojetých, prozatím) automobilů se spalovacím motorem chtějí také jednotlivé země, kupříkladu Velká Británie (opět s termínem 2030).

Obrázek: Nabíjení přímo ze silnice: Starý koncept v novém kabátku

Zdroj: Pixabay

Že by přechod na elektromobily zvládlo bez problému třeba Norsko, o tom pochyb není (konec konců, v zemi jsou už dnes enormně populární). V jiných zemích už ale lze spekulovat nad tím, zda automobilový výrobci jen čeří vody příliš ambiciózními vyjádřeními, nebo zda mají plán v souladu s vládami států a počítají s komplikacemi.

Zdroj: Magment, INDOT

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Konečně telefon, který vydrží: Realme GT 7 zvládne bez nabíjení tři dny (první dojmy)
Srovnání notebooku ASUS Vivobook S 16 s Intelem, AMD a Snapdragonem: Mají se giganti čeho bát?
Zastoupí foťák i herní konzoli. Xiaomi 15 Ultra je skvělý mobil na dovolenou
Čína špehovala české diplomaty přes e-maily. Hackeři získali přístup k tisícům zpráv z doby předsednictví EU
Jak ušetřit za Oneplay? S OKU trikem se zákazníkům daří získat i 40 % slevu
Obrázek: Jaké aplikace nesmí chybět v novém chytrém telefonu? Nejlepší aplikace pro Android zdarma
Jaké aplikace nesmí chybět v novém chytrém telefonu? Nejlepší aplikace pro Android zdarma
Obrázek: Jak poznat, že vám někdo naboural WhatsApp? Varovné signály, které byste neměli ignorovat
Jak poznat, že vám někdo naboural WhatsApp? Varovné signály, které byste neměli ignorovat
Obrázek: Kde sledovat mistrovství světa v hokeji? Online v prohlížeči, na mobilu i v PC bez internetu
Kde sledovat mistrovství světa v hokeji? Online v prohlížeči, na mobilu i v PC bez internetu