Bezpečná data a právo na soukromí na internetu jako základ? Ano, a EU šla příkladem

Nedávná americká studie potvrdila, že i v USA je téma soukromí dat velice důležité.

Podle KPMG, která v květnu letošního roku provedla studii na reprezentativním vzorku 1000 Američanů, se občané USA o svá data obávají. 91 % z nich si myslí, že firmy musí brát ochranu dat vážně a být zodpovědné za případně úniky.

84 % si myslí, že by se ochrana dat měla stát tématem na federální úrovni a spotřebitelé by měli dostat více možností správy dat do vlastních rukou – tedy to, co nám v Evropě už umožňuje GDPR, které je závazné pro všechny, co s daty uživatelů z Evropy pracují.

Obrázek: Bezpečná data a právo na soukromí na internetu jako základ? Ano, a EU šla příkladem

GDPR je pokrok

91 % respondentů se také domnívá, že právo na smazání osobních dat a právo znát, jaká data o nich firma sbírá, by se měla rozšířit na všechny občany USA – tím by americká legislativa v podstatě kopírovala GDPR, což není překvapivé; ač má směrnice své chyby, aktivně se v ní inspiruje podstatná část světa.

Největší obavy samozřejmě panují o krádež údajů typu heslo k účtu nebo kreditní karta, to není překvapením. Za rizikové ale přes 50 % Američanů považuje prakticky všechny možné činnosti na internetu, které se v průzkumu objevily – s podstatnou výjimkou rozpoznávání obličejů pro přihlášení k zařízení, to kdovíproč považuje za rizikové jen 42 % dotazovaných; dále pak registraci pro různé soutěže (40 % považuje za rizikové) a přihlášení se k odběru newsletterů (41 %).

Ukazuje se ale, že obecná vzdělanost ohledně internetových aktivit nebude vůbec dokonalá ani v USA. 57 % dotázaných označilo přijetí cookies na webu za rizikové, zatímco v případě online voleb jde o riziko jen u 51 % občanů – což je samozřejmě nesmysl, elektronické volby nejsou příliš rozšířené právě z důvodu bezpečnosti (mezi jinými).

Obrázek: Bezpečná data a právo na soukromí na internetu jako základ? Ano, a EU šla příkladem

Kromě digitální vzdělanosti, která pokulhává (dvoufázovou autentizaci používá tam, kde je to možné, pouhých 39 % respondentů) tak průzkum – nehledě na jeho negativa, kterým je kupříkladu malý vzorek – dobře ukazuje, že soukromí dat je stále významnějším tématem v USA i mimo ně.

Není divu – různé problémy Facebooku či Twitteru a sociální sítě obecně jsou dnes v médiích na denním pořádku.

Zdroj: KPMG

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Uber zvítězil nad Londýnem, alespoň na 18 měsíců
Uber zvítězil nad Londýnem, alespoň na 18 měsíců
Obrázek: Válka trochu jinak: Restrikce USA na dovoz sílí, celní válka s Čínou vrcholí
Válka trochu jinak: Restrikce USA na dovoz sílí, celní válka s Čínou vrcholí
Obrázek: Domácí bezpečnostní kamera v podobě létajícího dronu? Skvělý nápad, řekl si Amazon
Domácí bezpečnostní kamera v podobě létajícího dronu? Skvělý nápad, řekl si Amazon
Obrázek: Amazon oznámil vlastní cloudovou herní platformu Luna
Amazon oznámil vlastní cloudovou herní platformu Luna
Obrázek: Jak se vrátit ke starému vzhledu Facebooku? Pomohou rozšíření pro prohlížeče
Jak se vrátit ke starému vzhledu Facebooku? Pomohou rozšíření pro prohlížeče
Obrázek: VPN řešení pro firmy zcela zdarma? Synology překvapilo a nabízí licenci na svou VPN Plus až do září 2021
VPN řešení pro firmy zcela zdarma? Synology překvapilo a nabízí licenci na svou VPN Plus až do září 2021
Obrázek: Canon reaguje na nedostatek webkamer na trhu: Stačí fotoaparát a program do PC
Canon reaguje na nedostatek webkamer na trhu: Stačí fotoaparát a program do PC
Obrázek: Jak stahovat videa a hudbu z YouTube? Jde to snadno v prohlížeči, PC i na mobilu
98%
Jak stahovat videa a hudbu z YouTube? Jde to snadno v prohlížeči, PC i na mobilu
Obrázek: TikTok v USA musí být americký do 15. září, pohrozil Trump. Co to znamená pro Evropu?
TikTok v USA musí být americký do 15. září, pohrozil Trump. Co to znamená pro Evropu?

Co to znamená pro Evropu, potažmo TikTok v ČR? Vůbec nic. Je dobré jednoznačně uvést, že médií nyní značně omílaný...

Zavřít